Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ionuț Coman, director general OPTGroup: ”Oferim soluția completă, integrată și aplicată”

OPTGroup este un grup de companii, axate pe furnizare de servicii pentru infrastructură și ingineria mediului, cu o dezvoltare galopantă în ultimii ani atât ca servicii și produse, cât și al numărului de clienți și cifră de afaceri. Directorul general Ionuț Coman explică rețeta succesului dar și provocările perioadei actuale pentru business-ul din domeniul său de activitate.

O scurtă prezentare a grupului de firme pe care le conduceți…

OPTGroup este furnizor de produse și servicii în infrastructura rutieră și ingineria mediului. Avem în spate experiență în coordonarea lucrărilor de execuție la autostrăzi, drumuri naționale, lucrări de canalizare și aducțiuni pentru apă, construcții civile sau industriale, la care se adaugă experiența de mai bine de 8 ani în coordonare vânzări și ofertare de produse pentru domeniul construcțiilor.

Împreună cu o echipă de proiectanți cu experiență, am pus bazele unei divizii de proiectare prin care să putem oferi atât autorităților, cât și constructorilor sau investitorilor privați, nu doar furnizarea materialelor, ci și soluții integrate cu suport tehnic, dimensionare și proiectare pentru drumuri, poduri, canalizări, aducțiuni pentru apă, gropi pentru deșeuri, epurarea apelor uzate, parcuri industriale, cartiere rezidențiale sau zone urbane, companie dezvoltată sub brandul PROIECTURA.

Ce vă diferențiază pe o piață extrem de competitivă a construcțiilor?

Experiența de șantier de mai bine de un deceniu, alături de proiectare, dar și numărul mare de situații întâlnite în ultimii ani ne-au oferit o perspectivă largă asupra produselor și serviciilor pe care le oferim. Clienții primesc nu doar un produs competitiv ca preț și livrare, ci și consultanța necesară pentru a alege produsul potrivit investiției lor, respectiv asistența tehnică la punerea în operă. Oferim soluția completă, integrată și aplicată.

Ce produse și servicii oferiți pe piață? Din ce domenii sunt principalii clienți ai OPTGroup?

Principalele produse sunt tuburile corugate pentru podețe, tuburile PVC pentru canalizare, tuburile PEHD pentru aducțiuni de apă, geosintetice, poduri și podețe metalice din tablă ondulată, parapete, gabioane, rezervoare, stații de epurare, stații de pompare, rosturi de dilatare, hidroizolații, sisteme integrate pentru iluminat (stâlpi, corpuri, tubulatură, telegestiune), panouri fonoabsorbante, indicatoare și marcaje rutiere, sisteme pentru drenaj, cămine din beton, capace de canalizare, separatoare de hidrocarburi, ministații de epurare, dar și serviciile de instalare și proiectare. Principalii clienți sunt companiile de construcții, autorități publice, dar și companiile care dezvoltă zone rezidențiale, industriale sau agricole. Un procent redus, dar în creștere de anul acesta este reprezentat și de persoanele fizice care fac diverse lucrări în regie proprie și au nevoie de ajutor în alegerea soluțiilor tehnice.

Cum v-a afectat majorarea consistentă a prețurilor materialelor de construcții din ultima perioadă?

Pentru că a fost nevoie să fim solidari cu clienții noștri, am redus la minim adaosul comercial, am diversificat gama de produse existentă în stoc pentru a putea livra dintr-o singură locație cantități mici și diverse. Acest lucru a frânat din planurile de creștere a echipei de vânzări, dar și o amânare parțială a unor investiții de anul acesta pentru anul viitor. Termenele de plată au crescut foarte mult, iar pentru asta am fost nevoiți să accesăm linii de credit, care reduc parțial din marja de profit. Unii clienți au stopat lucrările iar alții întâmpină probleme financiare serioase, efort financiar pe care, în general, îl transmit mai departe către furnizori.

În 2020 ați avut o creștere de trei ori a cifrei de afaceri. Cum stați în 2021?

La jumătatea anului 2021, cifrele sunt de 3 ori mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut. Chiar dacă pentru același profit a fost nevoie de 3 ori mai multă muncă și de creșterea echipei de vânzări, noi investiții dar și o mai bună coordonare și o prezență în piață mai personalizată pe nevoile clientului. Cred că în acest moment suntem pe un trend ascendent.

Un mesaj pentru oamenii de afaceri din Transilvania și nu numai. Care este secretul unei companii de succes?

Un om cu un vis mai mare decât provocările întâlnite, va fi motivat să pună virgulă, acolo unde majoritatea au pus punct. Nu trebuie să ne fie frică să gândim mare încă de la începutul fiecarei etape de dezvoltare, iar să renunți atunci când dai de greu, nu este o opțiune.

O companie de succes se construieste investind în tine ca antreprenor simultan cu investiția în dezvoltarea echipei (noi citim cu toții 30 de minute la birou în fiecare zi), dar și predictibil, având o strategie scrisă, clară și detaliată pe termen scurt, mediu și lung.

Ionel ALBU

(Publicat în ediția print TB nr. 104)

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

S-a inaugurat primul bazin de înot didactic din Bihor

Articolul următor

Vista Bank finalizează achiziția Crédit Agricole România

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share