Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Metaversul lui Zuckerberg trece Facebook-ul în subsidiar

    „Nu mai este suficient să automatizăm fluxurile de informații despre noi; scopul acum este să ne automatizeze.” spune Shoshana Zuboff în „Epoca capitalismului de supraveghere”. Lui Mark Zuckerberg nu-i mai este suficient „holdingul” Facebook și-și dorește o lume viitoare imaginară compusă în întregime din spații de realitate virtuală și augmentată, numită „metavers”. 

    După câteva săptămâni dezastruoase pentru oamenii de relații de la Facebook, Zuckerberg a anunțat că Facebook va fi acum cunoscut sub numele de Meta, cu Facebook ca subsidiară. Schimbarea numelui este menită să lărgească orizonturile lui Zuckerberg dincolo de rețelele sociale. Acum, el își propune să fie pionierat în construcția metaversului, despre care își imaginează că ne va cufunda în lumi digitale dincolo de imaginația noastră cea mai sălbatică.

   La începutul revoluției social media (care acum intră în amurgul său), tehnocrații au promis o lume la fel de idilică de clopoței și fluiere digitale, una care ar stimula conexiuni umaniste puternice pe tot globul. Privind înapoi la astfel de promisiuni înalte acum, este uimitor să vedem cum anii au dovedit că au greșit. Chiar și pe măsură ce numărul utilizatorilor de rețele sociale crește, un trib în continuă expansiune de umanitate dezamăgită întoarce spatele platformelor de rețele de socializare divizionare, avide de date și care distrug confidențialitatea. Oamenii încep să apeleze la activități comunitare în aer liber și la alternative de aplicații prietenoase cu confidențialitatea.

   Lumea își dorește intimitatea înapoi, iar giganții rețelelor sociale nu sunt mulțumiți de asta, deoarece câștigă mulți bani vânzând date personale agențiilor de publicitate. În fruntea listei lor de îngrijorări se află o lege a Uniunii Europene care a readus în mâinile utilizatorilor controlul instrumentelor de urmărire sau cookie-urilor. Hotărârea s-ar putea răspândi și în alte teritorii. Cu milioane de oameni renunțând să-și pună datele personale în mâinile Facebook și ale altor platforme, reclamele direcționate nu își reușesc obiectivul. Dar asta nu este tot. Modificările care le permite utilizatorilor să spună nu urmăririi, împiedică, de asemenea, reclamele să ajungă la mulți potențiali consumatori.

   Ce se întâmplă după ce urmărești sute de ore de gătit acasă sau poze „yoga” în timp ce încerci să ai o viață și să găsești dragoste online? Experții o numesc „oboseala social-media”. Potrivit unui sondaj internațional realizat de Brandwatch, numărul de persoane care vorbesc despre oboseala de pe social media a crescut cu 41% în primele 10 luni ale anului 2020 față de aceeași perioadă a anului precedent. Un alt motiv pentru care oamenii renunță la platforme este faptul că se spune că te fac mai prost. 

    Conștiente de oamenii care își închid laptopurile și își pun telefoanele deoparte în timp ce fug afară, firmele de publicitate s-au orientat deja: readuc campaniile în aer liber. Dar au trecut vremurile în care pentru o companie putea pur și simplu plăti pe cineva să poarte o placă de tip sandwich și să stea la colțul străzii. Lumea publicității stradale post-COVID-19 promite oferte digitale și interactive extinse și chiar va folosi tehnologia de recunoaștere facială, astfel încât conținutul de pe panouri publicitare să se potrivească cu datele demografice ale privitorilor.

 

A consemnat Gruiță Ienășoiu

Total
16
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

UMB, demonstrație de forță pe Autostrada Transilvania

Articolul următor

Johannis la summitul climatic de la Glasgow. Regina Angliei va lipsi

Citește și:
Citeste mai mult

ATP Group a luat avânt!

În 2019 ATP Group prezenta pentru prima dată noua sa divizie ATP Trucks,  producătorul de autovehicule de transport…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
16
Share