În cadrul strategiei de mobilitate a Timișoarei a fost propus un nou drum de legătură, care să ofere o legătură facilă suplimentară pentru accesul spre centura de ocolire a Timișoarei. Acesta va putea oferi chiar și o legătură mai rapidă dinspre centru orașului spre varianta de ocolire. Municipalitatea a solicitat includerea în proiectul centurii vest, ultimul segment care mai trebuie realizat din inelul complet, a acestui proiect și susținerea finanțării drumului de legătură. CNAIR a acceptat să preia cea mai mare parte a finanțării.
Viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău a anunțat că a fost obținut un acord pentru finanțarea a unei bune părți din Radiala de Vest C30 și Drumul de Legătură cu Centura Vest, un proiect care a stat îngropat în lista de investiții a strategiei pe mobilitate a orașului (planul de mobilitate durabilă).
”Am căutat un mod natural prin care să finanțăm lucrarea aceasta și am văzut o oportunitate în a o lega de Centura de Vest. În urma consultărilor cu cei de la CNAIR (compania de drumuri a ministerului transporturilor) le-am propus o variantă care să includă și o parte din radiala C30, astfel încât să preia ei proiectarea pentru două treimi din lungime și finanțarea. Astăzi, CNAIR (n.r. aprobarea a avut loc marți) a aprobat varianta de traseu cu care merge înainte, varianta 1, variantă care conține parte din radiala C30. Astfel nu va mai fi nevoie să asigurăm finanțarea decât pentru treimea noastră de proiect. Poate sună puțin, dar ar atenua din presiunea pe care o resimte bugetul oricărei primării. Drumul de legătură care include radiala este un drum cu 4 benzi, întins pe aproape 4 kilometri, mai lung decât toate proiectele de infrastructură în execuție din acest moment”, a anunțat Lațcău.
El se declară chiar surprins că a fost acordată aprobarea respectivă/
”Vă spun sincer că nu aveam așteptări ca acest lucru să se materializeze. Mereu se poate bloca un efort major într-un singur aviz. Avem totuși parte și de momente de bucurie. Fără a corela proiectul centurii cu cel al radialei, riscam să ne trezim cu o situație asemănătoare cu cea de la Drumul Boilor (unde proiectele necorelate au creat probleme atât pentru drum cât și pentru centură). Acest câștig nu este pentru acum, ci pentru ani de-acum încolo. Pentru atunci când centura vest se va apropia de finalizare și, datorită unei decizii de azi, vom preveni greutățile de mâine”, mai spune Lațcău