Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrăzile dintre Transilvania și Moldova se află în stadii incipiente

Majoritatea autostrăzilor inaugurate în acest an în România sunt poziționate în zona Transilvaniei | Foto: CNAIR

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat felul în care se derulează proiectele șoselelor de mare viteză Brașov – Bacău și Târgu-Mureș – Târgu-Neamț.    

“În contextul interesului major manifestat cu privire la dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Moldovei și Bucovinei, CNAIR va publica bilunar stadiul proiectelor destinate acestei regiuni și etapele care trebuie parcurse. Demersul se înscrie în acțiunile CNAIR pentru asigurarea transparenței și informarea persoanelor interesate de stadiul implementării și dezvoltării acestor proiecte.

CNAIR acordă o importanță deosebită derulării și finalizării cu succes, la un nivel de calitate ridicată a serviciilor solicitate. Compania mobilizează în acest sens resurse umane relevante (specialiști în domeniul rutier: ingineri CFDP/ geotehnicieni/ ingineri geodezi) și susține prestatorii implicați în activitățile specifice obiectivelor destinate Moldovei și Bucovinei”, a explicat conducerea CNAIR.

 

Autostrada Brașov – Bacău
(elaborare studiu fezabilitate, proiect tehnic)

Lungime: 165 km
Valoare contract: 20 milioane lei, fără TVA
Data de începere: 10 iulie 2020

În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a analizei multicriteriale de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă. Prestatorul implementează la acest moment în cadrul documentației AMC 2, observațiile emise de către CNAIR și de către consultantul Jaspers.

După retransmiterea documentației revizuite, aceasta va fi analizată și avizată în cadrul CNAIR, urmând să poată fi demarate activitățile de teren pe varianta de traseu avizată.

 

Autostrada Târgu-Mureș – Târgu-Neamț
(completare studiu fezabilitate)

Lungime: 211 km
Valoare contract: 17 milioane lei, fără TVA
Data de începere: 28 mai 2019

Proiectantul Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial a înaintat studiul de fezabilitate pentru revizia 3, așa cum a fost stabilit în cadrul sedințelor săptămânale de progres. Documentația a fost predată pentru întreg obiectivul de investiție.

S-a constatat că lipsesc documentațiile necesare pentru obținerea acordului de mediu, documentațiile privind ocuparea terenurilor (raportul de evaluare a imobilelor afectate, identificarea proprietarilor și a imobilelor deținute de aceștia, precum și lista proprietarilor și imobilele afectate, semnate și ștampilate de primării), iar volumul autorizații, avize și acorduri este incomplet.

În perioada următoare, documentația va fi analizată de către departamentele de specialitate din CNAIR în vederea verificării modului în care au fost implementate observațiile emise anterior și dacă nivelul de calitate a documentației transmise corespunde cu cel solicitat prin caietul de sarcini.

Total
21
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Continental marchează 15 ani de activitate în Iași cu noi investiții de 8 milioane de euro

Articolul următor

Sălajul intră într-un circuit european de turism cultural

Citește și:
Citeste mai mult

Ryanair reia zborurile Oradea – Londra

Ryanair va relua zborurile din Oradea spre aeroportul Londra Stansted, începând din 1 februarie. Pe platforma companiei, biletele…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
21
Share