Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Noile centuri ale orașelor din Transilvania și Banat se lasă așteptate

Lucrările la ocolitoarea din Satu Mare încă nu sunt încheiate | Foto; CNAIR

Mai multe mari orașe din regiunile Banat și Transilvania sunt incluse în proiecte de variante ocolitoare în Master Planului General de Transport (MPGT), însă majoritatea acestora sunt blocate.   

Variantele de ocolire (VO) au revenit în atenția Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) și a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, care manifestă o atenție suplimentară pentru aceste profiluri de drumuri, potrivit Grupului pentru Promovarea Infrastructurii (GPI).

În limbaj tehnic, un drum de centură este un drum public care ocolește o localitate, destinat circulației de tranzit, iar o variantă de ocolire adaugă acestei definiții posibilitatea întâlnirii cu un profil de drum superior (autostradă, drum expres). “Deși a existat un interes preaderare din partea României de a veni cu soluții pentru aceste tipuri de drum, ele au devenit în timp o lecție de ineficiență și dezinteres, atât din partea statului cât și din partea antreprenorilor”, conform GPI. Acesta dă ca exemple negative VO Tecuci, Mihăilești sau Gura Humorului.

Din perspectiva construcției variantelor de ocolire în cadrul coridoarelor IV şi IX, aceste tipuri de drum erau prevăzute pentru a creşte mobilitatea populației, bunurilor și serviciilor. MPGT propunea dezvoltarea infrastructurii de transport rutier prin crearea unor coridoare noi (realizarea de autostrăzi, variante de ocolire, drumuri expres), reabilitare sau extindere de variante de ocolire.

În MPGT este prevăzută realizarea de variante ocolitoare pentru Timișoara (Sud), Cluj-Napoca (Nord și Sud, centura Florești), Iași (varianta trafic ușor), Bacău, Târgu-Mureș (Est), Oradea (inel de centură integrat), Brașov (Săcele – Hărman – Bod – Hălciu – Dumbrăvița – Vlădeni), Sibiu (Sud), Craiova (Sud), Botoșani, Galați, Ploiești (DN 1 – DN 72), Pitești (Vest), Arad (Est), Baia Mare (reabilitare, modernizare).

“În lipsa unui plan național de construcție a variantelor de ocolire pentru orașele din România riscăm ca mișcarea centrifugă să crească, iar centrul să-și piardă din valoare și strategie. Rămâne de văzut cum această traiectorie se va calibra sau ciocni de noua strategie a decidenților din transporturi”, potrivit GPI.

Total
4
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Strategia de dezvoltare a Clujului, pusă la dispoziția publicului

Articolul următor

Prima linie de tramvai din România construită pe un amplasament nou, la Oradea

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
4
Share