Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Grupul producătorilor locali din Transilvania vrea din nou pe piața Clujului

Conceptul ROMO a prins la consumatorii din Brașov și Cluj, dar nu și la autorități

Producătorii locali din regiune grupați în comunitatea ROMO vor să se reorganizeze pentru a aborda din nou piața Clujului din care au fost eliminați după restricțiile impuse de către autoritatea veterinară.

“Încheiem un an greu și ne pregătim de unul posibil și mai greu. Am avut cu toții provocări de toate felurile, unele mai mari și unele mai mici. Pentru comunitatea asta faină strânsă aici, de producători și consumatori, anul acesta a fost testul rezistenței.

Am primit niște lovituri neașteptate care ne-au întristat peste poate. Am pierdut colegi pe drum. Am strâns din pumni și umblat cu dreptatea din poartă-n poartă, ca să dovedim evidentul. A trebuit să ne reinventăm de mai multe ori. Fără a face rabat la calitate și integritate. Am rezistat la toate, împreună.

Totul e mai ușor de dus când ai sprijin și înțelegere. Nu ne-am pierdut speranța și credința că împreună suntem mai mult și mai bine. Unitatea înseamnă putere. ROMO a crescut cu fiecare dintre voi care a înțeles că sprijinul reciproc, bunul simț și transparența sunt cheia adevăratei dezvoltări, profunde și durabile”, este mesajul de sfârșit de an al organizației brașovene.

“E o durere imensă pentru noi (lipsa de pe piața Clujului, n. red.), dar efectiv suntem epuizați. Am făcut eforturi imense pentru a putea oferi continuitate și a para loviturile nedrepte. Va fi bine până la urmă, dar probabil că trebuia să trecem acest hop. Și încă nu l-am trecut. Din păcate, nu ține de dedicarea și eforturile și buna credință a membrilor acestei comunități. Dar, din nou, știm sigur că binele învinge și ROMO va reveni la Cluj”, susține conducerea acesteia.

În primăvară, Direcția Sanitară Veterinară a oprit activitatea grupului ROMO, care își promova produsele prin intermediul rețelelor de socializare, cu livrare în locuri prestabilite din zona Clujului. Instituția considera că vânzarea se face într-o locație de tip târg. ROMO Cluj a anunțat consumatorii că este nevoit să își suspende temporar activitatea.

ROMO urmează un model de desfacere directă bazat pe rețelele sociale numit REKO (“consum echitabil”, în suedeză) dezvoltat în Finlanda și considerat de fermieri celebri ca Richard Perkins drept cel mai eficient model de comercializare pentru micii producători. Modelul s-a extins la 500 de grupuri locale în Europa, cu 12.000 de producători și 1,5 milioane de membri consumatori.

În România, ROMO este o mișcare pornită de fermierii Cosmina și Șerban Dinu, de la Ferma de Păsări Pășunate. Primul grup s-a înființat la Brașov, în 2020, la prima întâlnire participând un singur producător și câțiva clienți dintr-un grup de Facebook de 500 de membri.

ROMO Brașov a cunoscut apoi o creștere spectaculoasă, încheind anul trecut cu 40 de producători și creatori locali și 11.000 de membri. În ianuarie 2021 a debutat ROMO Cluj care avea o ascensiune similară. La trei luni de la lansare acesta aducea împreună 30 de producători și 10.000 de membri.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Răsfăț de lux pentru femei – cu ce cadouri o poți impresiona

Articolul următor

AFIR prelungește o submăsură cu fonduri europene pentru fermieri până pe 28 februarie

Citește și:
Citeste mai mult

Ryanair reia zborurile Oradea – Londra

Ryanair va relua zborurile din Oradea spre aeroportul Londra Stansted, începând din 1 februarie. Pe platforma companiei, biletele…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share