Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Brokerii clujeni au devenit market makeri pentru Aquila

Distribuitorul de bunuri de larg consum și-a propus să își mărească lichiditatea la bursă | Foto: Aquila

Cel mai mare jucător de pe piața de distribuție a bunurilor de larg consum din România beneficiază, la o lună de la listarea pe piața de capital, de serviciile de Market Maker al Emitentului (MME) din partea BRK Cluj pentru susținerea lichidității acțiunilor companiei.

Aquila s-a listat în 29 noiembrie pe piața principală a Bursei de Valori București (BVB) după încheierea cu succes a celei mai mari oferte publice inițiale derulate de o companie antreprenorială pe piața de capital românească, de 367 milioane de lei. La o lună de la listare, capitalizarea companiei este de 1,1 miliarde de lei.

„Lichiditatea contribuie pe termen lung la reducerea volatilității, implicit a riscului asociat. Am observat empiric că în topul rulajelor zilnice, acțiunile care au lichiditatea asigurată de către un MME ocupă poziții fruntașe. Angajamentul nostru în cadrul acestui parteneriat constă în cotarea unui volum de minim de 50.000 de acțiuni (atât pe sensul cumpărare, cât și pe cel de vânzare).

Bazându-ne pe experiența dobândită în cadrul altor parteneriate, am calibrat parametrii de cotare astfel încât Aquila să îndeplinească exigențele FTSE Russell ca lichiditate pentru a fi inclusă în componența seriilor de indici dedicați piețelor emergente. Pentru o companie nou listată, drumul spre indici este mai simplu decât în cazul companiilor cu vechime, din perspectiva duratei de monitorizare”, susține Monica Ivan, director general al BRK.

„Avem obiective ambițioase de creștere prin valorificarea oportunităților de pe piață și a fondurilor atrase recent de la investitori. Ne dorim ca acțiunile Aquila să fie incluse în componența indicilor bursieri locali și internaționali, iar colaborarea cu BRK ne va ajuta semnificativ și în îndeplinirea obiectivului nostru de a aduce valoare adăugată acționarilor și investitorilor prin creșterea lichidității”, a spus Jean Dumitrescu, director de relații cu investitorii la Aquila.

„Programul de MME și-a demonstrat în decursul acestui an utilitatea și eficiența. Dacă în 2020 aveam opt instrumente financiare incluse în acest program, la un an distanță, avem 18. Îmbunătățirea lichidității pieței și implicit a fiecărui emitent este unul dintre obiectivele noastre. Ne dorim ca în 2022 să păstrăm ritmul și un număr tot mai mare de companii să se folosească de oportunitatea oferită prin programul MME”, susține Adrian Tănase, director general al BVB.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Undă verde pentru un proiect de 22 milioane euro la Aeroportul Oradea

Articolul următor

Maramureșul va avea locuri de popas turistic pe drumurile județene

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share