Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Digi a vândut afacerea din Ungaria cu 625 milioane de euro către 4iG

Digi Communications N.V. („DIGI”) a anunțat luni, 03 ianuarie 2022, finalizarea cu succes a tranzacției privind operațiunile sale din Ungaria către 4iG, după ce, în data de 29 noiembrie 2021, părțile au semnat documentele pentru transferul filialelor și operațiunilor DIGI din Ungaria. Finalizarea tranzacției a fost supusă unor condiții, inclusiv aprobării autorității de concurență din Ungaria.

Odată cu finalizarea condițiilor stabilite de părți prin contractul de vânzare-cumpărare semnat de către părți la data de 29 noiembrie 2021, în 3 ianuarie 2022, aproximativ 625 milioane de euro, reprezentând valoarea tranzacției, au fost transferaţi de 4iG către operatorul român de comunicaţii fixe și mobile.

DIGI și-a început activitatea în Ungaria în anul 1998 și a construit de la zero un operator de servicii de telecomunicații cu o poziție de top pe piața locală, oferind un portfoliu complet de servicii de televiziune prin cablu și satelit (DTH), date fixe și mobile, precum și telefonie fixă și mobilă. Compania a dezvoltat rețeaua de telecomunicații prin infrastructură performantă cu fibră optică, dar și prin echipamente de ultimă generație, sisteme data center și echipe cu capacităţi tehnice foarte avansate, formate din angajați pregătiți și experimentați, care au condus la o expansiune rapidă a serviciilor oferite clienților.

În cei 23 de ani de activitate, compania a fost un operator inovator de telecomunicații pe piața din Ungaria, a pus în practică o strategie îndrăzneață care i-a asigurat poziția secundă, potrivit Autorității Naționale Ungare de Media și Telecomunicații (NMHH), pe fiecare dintre cele trei segmente relevante: televiziune (28.3%), internet (23%), telefonie fixă (22%), după numărul unităților generatoare de venituri – RGU.

De asemenea, s-a remarcat rapid datorită investițiilor majore în rețeaua de fibră optică, tehnologie necesară echipamentelor moderne care acoperă în prezent mai bine de 46,3% din gospodăriile din Ungaria, echivalentul a 2,1 milioane de cămine.

Pe segmentul de telefonie mobilă, din mai 2019, când a introdus serviciile prin rețea proprie, și până în 31 decembrie 2020, Digi Ungaria a înregistrat 173.000 RGU.

Totodată, DIGI este primul operator de servicii de telecomunicații care a lansat serviciul Fiberlink 10G, pachetul cu cea mai mare lățime de bandă, marcând astfel un nou capitol de dezvoltare tehnologică pe această piață.

La nivelul anului 2020, abonații DIGI din Ungaria erau în număr de 1,1 milioane la nivel național iar unitățile generatoare de venituri (RGU) au depășit 2,5 milioane. În 2020, operațiunile subsidiarei au înregistrat venituri consolidate de 70 miliarde HUF (200 milioane EUR) și EBITDA ajustată de 19 miliarde HUF (54 milioane EUR).

„După 23 de ani de dezvoltare continuă, DIGI predă operatorului 4iG o afacere competitivă, cu rezultate excepționale, al cărei impact pe piața de telecomunicații se va resimți mulți ani de acum înainte. Le mulțumim clienților pentru încrederea acordată în această lungă perioadă – fără ei nimic nu s-ar fi putut construi. Le mulțumim, de asemenea, tuturor colegilor din Ungaria pentru profesionalism, perseverență, loialitate și pentru contribuția lor la evoluția companiei. Datorită acestor calități, am clădit împreună o afacere de care suntem mândri, care și-a îndeplinit cu succes obiectivele de creștere și care le-a oferit clienților săi servicii de calitate, accesibile, bazate pe tehnologie de ultimă generație. Le urăm lor și colegilor de la 4iG succes în continuare și sperăm să auzim multe vești în viitor care să ne facă mândri de continuarea poveștii începute de noi”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V.

Cu un model de business unic pe piața locală, activitățile DIGI în Ungaria au inclus operarea mai multor stații de televiziune, canale de sport și a altor patru canale tematice. Dimensiunea extinsă a activităților din Ungaria a fost în bună măsură sprijinită și de numărul mare de angajați, aproximativ 3.000.

4iG Plc. este una dintre companiile de top de pe piața de IT și telecomunicații din Ungaria, contribuind semnificativ la creșterea economiei bazate pe cunoaștere și digitalizare, în țara vecină. 4iG are o experiență de peste 25 de ani pe piața tehnologiilor și a inovațiilor tehnologice.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Proiectele majore ale Clujului așteaptă undă verde din Europa

Articolul următor

Licitație pe criterii noi pentru serviciul de transport public județean Bihor

Citește și:
Citeste mai mult

ATP Group a luat avânt!

În 2019 ATP Group prezenta pentru prima dată noua sa divizie ATP Trucks,  producătorul de autovehicule de transport…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share