Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Apel pentru panouri antifonice pe autostrada Sălajului

Prima autostradă din Sălaj va trece pe lângă casele sătenilor din Sutoru | Foto: Cosmin Viașu

Pe tronsonul din Sălaj al Autostrăzii Transilvania (A3) trebuie instalate panouri antifonice pe porțiunile apropiate de locuințe pentru că altfel oamenii nu vor putea nici să doarmă, susține senatorul Cosmin Viașu.  

“Județul Sălaj va fi, în sfârșit, conectat la marea infrastructură a țării, prin A3, ceea ce este îmbucurător, având în vedere avantajele pe care le comportă: dezvoltarea economică a zonei, reducerea numărului de accidente rutiere, economia de timp petrecut în trafic și reducerea congestionării acestuia pe drumurile existente”, spune Viașu.

El a remarcat că există discordanțe între proiectul tehnic și realitatea din teren. Pe subsecțiunea 3B1 Mihăiești – Zimbor, în porțiunea care se desfășoară pe raza județului Sălaj, a comunelor Cuzăplac și Zimbor, traseul trece prin satul Sutoru.

Aici, descrierea amplasamentului din proiectul tehnic precizează doar că autostrada se desfășoară în lungul pârâului Valea Sâncraiului, traversând localitatea prin singurul loc în care nu există construcții. La lucrări de mediu, se precizează că nu există case la mai puțin de 300 m de autostradă, așadar nu sunt necesare panouri antifonice care să protejeze localnicii de zgomot.

“Realitatea este că, de fapt, autostrada trece în imediata apropiere a caselor, prin grădinile acestora, iar zgomotul le-ar produce localnicilor un disconfort major, nu ar putea nici măcar să doarmă noaptea. Progresul este binevenit, îl așteptăm cu toții, însă trebuie făcut în mod responsabil, să nu creeze probleme locuitorilor din zonele respective”, afirmă senatorul.

Acesta a relatat că Horațiu Cosma, fost secretar de stat în ministerul transporturilor, a sesizat problema și a cerut să fie remediată, dar că nu se știe dacă actuala administrație va ține cont de aceasta.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Fabrică din mobilă din județul Mureș, extinsă

Articolul următor

Bosch Service Solutions își extinde activitatea la Timișoara, după ce a deschis aici un hub global de achiziții

Citește și:
Citeste mai mult

Ryanair reia zborurile Oradea – Londra

Ryanair va relua zborurile din Oradea spre aeroportul Londra Stansted, începând din 1 februarie. Pe platforma companiei, biletele…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share