Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Municipalitatea clujeană, acționată în instanță de taximetriști

Bătaie mare pentru benzile dedicate la Cluj între transportul public, taximetriști și transportul alternativ | Foto: PCN

Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania (AMTT) a contractat Casa de Avocatură Câmpan & Timonea pentru a deschide proces împotriva Primăriei Cluj-Napoca (PCN), instituție care nu permite permite taximetrelor accesul fără client pe benzile dedicate transportului în comun.

”AMTT nu poate fi de acord cu intenția administrației locale de a împiedica, printr-o Hotărâre a Consiliului Local, accesul taximetrelor pe benzile de bus amenajate în Cluj-Napoca.

Într-un mod care excede cadrul legal, PCN intervine într-un mod neconcurențial, discriminatoriu asupra serviciului de taximetrie prin restricții care împiedică operatorii autorizați să ofere servicii mai bune clienților care accesează acest tip de transport urban, contrar regulamentului cadru și contractului de gestiune delegată.

Această solicitare nu este menită a spori confortul taximetriștilor, dimpotrivă, suma totală a unei curse efectuate prin accesarea benzilor dedicate fiind cu 30-40% diminuată. Viziunea administrației locale este de a descuraja accesul auto neesențial din municipiu și accesarea mijloacelor alternative de transport, public sau privat.

Acesta este și scopul solicitării noastre, de a accesa infrastructura de transport public și de a răspunde, mai promt și la costuri decente, solicitărilor venite de la clienții care, din varii motive, nu accesează transportul în comun. Trebuie avut în vedere că un taximetru efectuează, în medie, aproximativ 30 de curse/12h, astfel reducând traficul neesențial în mod considerabil”, a menționat Ioan Pugna, președintele AMTT.

El spune că studiul de trafic, care stă la baza proiectului de hotărâre, are erori grave pe partea de măsurare valori trafic, fiind măsurate în cuprinsul studiului toate benzile, inclusiv cele cu trafic general, “algoritmii de semaforizare fiind astfel viciați grav, sau justificarea halucinantă a comisiei de circulație a municipiului de a permite accesul taximetrelor doar cu client, aceasta spunând că “un autovehicul taxi care circulă fără client, care ar circula pe banda dedicată, poate fi considerat că nu prestează un serviciu public” știut fiind faptul că, atâta timp cât lampa taxi este pe autovehicul, indiferent de poziția acesteia, verde sau roșu, acesta este în serviciu, fiind supus controlului organelor abilitate, considerat a fi în timpul activității”.

De asemenea, Clubul Taximetriștilor din Cluj-Napoca (CTCN) se opune restricției de circulație pe benzile dedicate transportului în comun dacă nu au clienți. “În 18 ianuarie este foarte posibil să apară hotărârea Consiliului Local (CL) cu benzile de bus, adică aprobarea să circulam pe ele pe străzile Regele Ferdinand, Nicolae Titulescu, Calea Florești și Splaiul Independenței, dar condiționat de “cu client”.

Legea nr. 38 / 2003 ne dă dreptul pe toate benzile, indiferent că suntem sau nu cu client. Facem un apel la voi, colegii noștri, să stăm la o poveste ca să vă spunem ce putem face și care sunt costurile pentru a combate acea hotărâre. Lampa roșie!”, au spus reprezentații CTCN.

Primarul Emil Boc a anunțat că taximetriștii vor avea voie să circule pe încă două benzi dedicate mijloacelor de transport în comun față de cele două pe care au deja aprobare; pe aceste benzi vor putea funcționa și operatorii de transport județean, dar nu și șoferii de la companii ca Uber sau Bolt, deoarece ordonanța de urgență nr. 49/2019 a Guvernului României nu le asimilează ca fiind transport public.

Din 20 ianuarie taximetrele pot circula legal pe arterele Titulescu, Ferdinand, Calea Florești, Independenței cu două condiții: dacă au client și fără îmbarcare / debarcare pe banda de autobuz. Dacă se ajunge la frecvență de peste 60 de mijloace de transport pe oră pe o anumită bandă de transport în comun, PCN va limita accesul taximetrelor. Proiectul va fi supus aprobării la următoarea ședință a CL.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Novi Sad. Capitala provinciei sârbești Vojvodina, este Capitală Europeană a Culturii

Articolul următor

Șoselele de mare viteză din Ardeal, priorități pentru Ministerul Transporturilor

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share