Compania bistrițeană de construcții Frasinul a realizat pentru prima oară în țară un drum cu o durată de viață cu 50% peste cele clasice. Are costuri de întreținere cu 30% mai mici, rezistență la traficul greu și o distanță de frânare mai scurtă.
Drumul Județean 172, unde a fost realizat tronsonul experimental, leagă localitățile Cociu, Mocod și Zagra, conform Bistrițeanul. Frasinul și-a unit forțele cu MOL Grup pentru realizarea unui tronson experimental în România. Acesta are o lungime de 1,8 km și face parte din drumul dintre cele trei localități din Bistrița-Năsăud.
Stratul de uzură de pe drum garantează o durată de viață cu 50% mai mare comparativ cu cel convențional și costuri de întreținere cu 30% mai mici. Drumul este rezistent la trafic greu, se comportă mai bine atât la temperaturi scăzute, cât și la cele ridicate. Distanța de frânare este mai scurtă cu 5-10%.
Șoseaua a fost modernizată cu ajutorul fondurilor europene, lucrările vizând amenajarea de drumuri laterale existente și noi, 25 de podețe laterale și 29 tubulare transversale, un podeț prefabricat. S-au realizat lucrări de consolidare cu zid de sprijin din beton, parapet de siguranță, semnalizare rutieră.
Frasinul a fost primul constructor din județ care a adus muncitori din Vietnam, într-un program pilot desfășurat în 2018. Din cei 30 de muncitori asiatici încă mai sunt activi 10. De asemenea, a fost cea dintâi care a testat într-una dintre lucrările sale bitumul cu polimeri de cauciuc.
Deși a început cu lucrări în Bistrița-Năsăud, Frasinul a ajuns să realizeze apoi lucrări de poduri, asfaltare și civile în mai multe județe din țară: Mureș, Suceava, Târgu Jiu, Satu Mare sau Botoșani. Societatea a realizat investiții în tehnologie și infrastructură și se bazează pe trei stații de beton și două stații de asfalt.