Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

PERSPECTIVE 2022. Fondatorul Adaconi: “Intrarea pe Amazon ne-a crescut vânzările de cinci ori”

Mircea Neiconi (stânga) este încrezător în prezența produselor brand propriu pe piața externă | Foto: Adaconi

Compania de birotică și papetărie și-a înființat, la finele anului trecut, o filială în SUA, pe care mizează pentru creșterea vânzărilor, și își comercializează acum produsele brand propriu DACO pe piața americană, spune Mircea Neiconi, fondator & CEO al Adaconi, pentru Transilvania Business.

Firma a fost înființată, în 1991, iar începutul a constat într-un magazin, în orașul hunedorean Hațeg. Afacerea a continuat cu producția și cu montarea de jaluzele, urmând deschiderea unui depozit angro de caiete și produse de birotică și de papetărie. În 1998, familia Neiconi a început o mică rețea de distribuție, angajând propriii agenți de vânzare, iar din 2002 a debutat importul unor branduri importante, extinzându-se la nivel național prin deschiderea centrelor de distribuție la București, Cluj-Napoca și Iași.

Din 2007, Adaconi a creat și a investit în propriile branduri – DACO și ECADA – aflate de atunci într-o continuă dezvoltare. Acum este recunoscută la nivel internațional ca specializată în importul și în distribuția de rechizite școlare, articole de birou și medii de stocare, produse de artă și craft. Compania cu peste 100 de angajați deservește 1.500 agenți economici, distribuind 3.200 de produse sub propriile branduri și 1.200 de produse în exclusivitate pe piața din România.

Mircea Neiconi a expus viziunea Adaconi. „Ne-am definit valorile pe care le considerăm mai importante decât banii și decât firma însăși: integritate, excelență, respect pentru oameni. 2020 a venit ca o furtună peste toți, dar Adaconi a intrat în această furtună hotărâtă să urmărească cu foarte mare atenție și curaj îndrumarea din criza trecută. Când firmele excelente merg prin furtună, mersul este grandios. Prioritatea au reprezentat-o angajații, sănătatea lor și susținerea financiară pe perioada furtunii”.

Magazinele fizice, închise la apariția pandemiei

Compania a luat măsuri rapide. O parte dintre angajați au lucrat de acasă, iar restul, în schimburi, cu un colectiv restrâns, cu echipamente de protecție și cu porțile închise. Cele două magazine au fost închise, agenții de vânzări fiind opriți în interiorul firmei, venind în întâmpinarea nevoilor clienților prin mediul online. “Schimbările fiind tot mai rapide și mai mari, am investit mai mult în mediul online și am completat vânzările cu produse necesare pandemiei.

Ne-am implicat în acea perioadă în ajutarea celor care luptau în linia întâi, în mai multe orașe ale țării: spitale, poliție, poliția locală, armata și alte organizații la vremea respectivă complet descoperite. Am donat echipamente de protecție, de care aveau foarte mare nevoie. Această campanie de ajutorare s-a desfășurat sub deviza „Ne pasă”, extinzându-se și în stradă, oferindu-le măști de protecție trecătorilor, în special persoanelor în vârstă”, relatează Neiconi.

Filială dedicată pieței americane

Prezența produselor DACO pe platforma Amazon din SUA a însemnat foarte mult pentru Adaconi în 2020, fiind anul în care vânzările pe piața americană au crescut de cinci ori față de anul precedent. Atunci s-a început un proiect important pentru creșterea brandului DACO – propriul site destinat clienților din SUA. În primăvara lui 2021 s-a lansat oficial site-ul dacostore.com, iar la sfârșitul anului a fost înființată compania Adaconi LLC, în SUA.

„2021 a fost un an pentru care suntem mulțumitori lui Dumnezeu. Fiind în continuarea lui 2020, caracterizat de aceeași incertitudine, evident că eforturile au fost mai mari pentru a putea spune, în final, că a fost un an de care pot fi mândri. Am urmărit aceleași valori și le simțim cu atât mai mult în vremuri în care nu e atât de simplu.

Cel mai bun exemplu din 2021 este întoarcerea unui angajat înapoi în firmă, motivul fiind că la noi sunt respectate valorile în care credem. E unul dintre cele mai frumoase motive pe care le-am auzit și ne-a bucurat atât de tare, încât ne determină și mai mult să le păstrăm cu sfințenie. Pentru 2022, Adaconi își propune să crească în continuare, să nu se îndepărteze deloc de la valorile în care crede, indiferent de consecințe”, rezumă Ramona Pascu, sales & marketing manager al Adaconi.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Aeroportul din Cluj intră în parteneriat cu Paris - Charles de Gaulle

Articolul următor

S-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru modenizarea căii ferate Cluj – Episcopia Bihor

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share