Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

S-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru modenizarea căii ferate Cluj – Episcopia Bihor

Indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră au fost aprobați miercuri, 19 ianuarie, potrivit anunțului făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Este un proiect de interes național finanțat din PNRR are cu termen limită de realizare anul 2026.

Obiectivele proiectului sunt:

– Realizarea a 18 km de linie dublă nouă;

– Sistematizarea stațiilor;

– Înlocuirea/repararea podurilor, podețelor, pasajelor denivelate, consolidări, apărări, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea calității terasamentelor;

– Desfiinţarea trecerilor la nivel care nu respectă reglementările şi realizarea pasajelor denivelate;

– Realizarea de construcții aferente activității de întreținere, revizie și reparații a instalațiilor fixe de tracțiune electrică și a liniei de contact constând din două districte LC + EA + ELF în stațiile Ciucea și Oradea;

– Realizarea de clădiri de mentenanță în stațiile Cluj-Napoca, Ciucea și Oradea;

– Reabilitarea și modernizarea clădirilor de călători, districtelor, clădirilor de exploatare etc. și asigurarea facilităților călătorilor (inclusiv a persoanelor cu mobilitate redusă) și personalului CFR;

– Montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot.

Obiectivul, împărțit în 4 loturi, are o valoare estimată de peste de 7, 55 de miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectare și execuție lucrări, la care se adaugă o sumă de 1,94 miliarde de lei, pentru cheltuieli destinate exproprierilor, consultanței și situațiilor diverse și neprevăzute.

– lotul 1: Cluj – Aghireș – 1,50 miliarde de lei, fără TVA

– lotul 2: Aghireș – Poieni – 1,47 miliarde de lei, fără TVA

– lotul 3: Poieni – Aleșd – 2,16 miliarde de lei, fără TVA

– lotul 4: Aleșd – Frontieră – 2,41 miliarde de lei, fără TVA

Proiectarea și execuția lucrărilor va dura 3 ani și 6 luni, după semnarea contractelor, care acum se află în licitație.

Beneficii

Acest proiect va aduce o serie de beneficii atât la nivel național cât și local:

– Noi locuri de muncă, pe perioada implementării proiectului;

– Economii la nivelul costurilor de întreţinere a infrastructurii;

– Economii la cheltuielile de operare a infrastructurii și a trenurilor;

– Economie de timp pentru călători;

– Economie de timp pentru transportul de marfă;

– Câștiguri în eficiență;

– Scăderea nivelului emisiilor de CO2;

– Creșterea gradului de siguranță și scăderea numărului accidentelor

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

PERSPECTIVE 2022. Fondatorul Adaconi: “Intrarea pe Amazon ne-a crescut vânzările de cinci ori”

Articolul următor

P3 Logistic Parks a încheiat tranzacții pentru aproximativ 113.500 m2 în 2021

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share