Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Transavia, la 30 de ani de la înființare: „Avem o preocupare constantă de a găsi piețe noi de desfacere, atât interne, cât și externe”

Transavia este liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brandurile Fragedo, Libertan și Papane. În cei peste 30 de ani de activitate, Transavia a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor.

Compania se situează pe locul 1 în clasamentul celor mai bune companii cu capital românesc din județul Alba din topul Elitelor în Business din regiunile Banat și Transilvania 2021, elaborat de Transilvania Business.

Date din istoricul companiei:
1991: Dr. Ing. Ioan Popa înființează TRANSAVIA, achiziționând un fost C.A.P. pentru creșterea vacilor și transformându-l în fermă pentru pui de carne.
1992-1995: Compania achiziționează 3 ferme.
1996: TRANSAVIA pune în funcțiune primul abator propriu.
2002: Compania achiziționează fabrica de nutrețuri combinate.
2003: TRANSAVIA încheie o primă etapă de extindere a business-ului, achiziționând și modernizând 4 ferme din județul Alba.
2004: Compania pune în funcțiune un nou abator, cu o capacitate totală anuală de peste 50.000 de tone de carne.
2005: TRANSAVIA obține autorizația de export pentru produsele sale și inaugurează o fermă de creștere a păsărilor în localitatea Unirea II, jud. Alba.
2006: Compania obține titlul de FURNIZOR AL CASEI REGALE A ROMÂNIEI.
2006: TRANSAVIA inaugurează o nouă fermă de creștere a păsărilor în localitatea Gligorești, jud. Alba, precum și una în Miercurea Sibiului, jud. Sibiu.
2007: Compania lansează brandul FRAGEDO, care va deveni cel mai puternic brand pe piața cărnii de pasăre.
2007: Compania își extinde operațiunile în județul Brașov, achiziționând Avicola Brașov.
2008: TRANSAVIA inaugurează fabrica de procesare a cărnii și include în portofoliul său 3 noi brand-uri de preparate de carne de pui: Papane, Ella Bella și Frateus,
2011: Compania înființează Divizia Vegetală care are 4 ferme în județele Alba și Cluj, cu o suprafață cultivată de 10.000 ha teren.
2014: Compania demarează un amplu proces de modernizare a tuturor facilităților de producție și de consolidare a lanțului de producție integrat,
2014: TRANSAVIA investește în primele facilități de producție în localitatea Bocșa, jud. Caraș-Severin, achiziționând un abator și 2 ferme de creștere a păsărilor. Compania va adăuga în portofoliul său, în această zonă, încă 4 ferme până în 2021.
2015: TRANSAVIA construiește ferma avicolă din localitatea Cristian, jud. Sibiu, care va deveni cea mai moderna fermă de reproducție a grupului. Aici funcționează și stația de incubație care furnizează puii de o zi fermelor de creștere.
2015: Compania inaugurează o nouă fermă de creștere a păsărilor în localitatea Jebel, jud. Timiș.
2016: TRANSAVIA inaugurează la Mediaș, jud. Sibiu, o fermă de creștere a păsărilor și o fermă de reproducție, inclusiv pentru rase cu creștere lentă.
2017: Compania inaugurează 2 noi ferme la Boșca, jud. Caraș-Severin.
2017: Compania deschide o nouă linie de business prin inaugurarea Theodora Golf Club, cel mai mare resort și club de golf premium din România,
2018: TRANSAVIA obține certificarea internațională GLOBALG.A.P., în exclusivitate în România,
2018: Compania este inclusă în Top 3 Cei mai mari producători de cereale din România,
2018: TRANSAVIA achiziționează 2 ferme de creștere a păsărilor în localitatea Sântimbru, jud. Alba.
2019: TRANSAVIA lansează proiectul Libertan – pui cu creștere lentă, precum și gama de produse cu valoare adăugată Fragedo – Vin prietenii la tine,
2020: Compania publică primul Raport de Sustenabilitate din industria românească de profil,
2020: TRANSAVIA construiește o nouă fermă de creștere a păsărilor la Bocșa, jud. Caraș-Severin.
2020: Compania inaugurează la Bocșa, jud. Caraș-Severin, ferma Libertan pentru pui cu creștere lentă, cu respectarea celor mai înalte exigențe europene de calitate și siguranță alimentară.
2021: TRANSAVIA aniversează 30 de ani de la înființare.
2021: Compania mai construiește o fermă la Bocșa, jud. Caraș-Severin.
2021: Compania construiește o nouă fermă Lunca Mureșului, jud. Alba.
2021: TRANSAVIA este prima companie din România co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar.
2021: TRANSAVIA publică cel de al doilea Raport de Sustenabilitate, fiind, în continuare, singura companie din industria românească de profil care prezintă un astfel de document.

Investiții derulate recent

În 2021, compania a investit peste 10 milioane de euro, din fonduri proprii, în două noi ferme pentru creșterea puilor Fragedo, mărind astfel capacitatea de producție cu peste 15%. În cadrul unui răspuns pentru Transilvania Business, reprezentanții Transavia au menționat că o altă investiție din fonduri proprii, realizată în 2020, este ferma pentru pui cu creștere lentă Libertan. „Cu o investiție de peste 7 milioane de euro, am ridicat la Bocșa, una dintre puținele ferme din țară „de la zero”. Cu o suprafață de peste 50.000 mp, ferma include 10 hale moderne, identice, care garantează condiții optime pentru creșterea puilor și respectă cele mai stricte cerințe europene legate de bunăstarea animalelor, care beneficiază în permanență de siguranță, de lumină naturală, precum și de hrană 100% naturală, provenind din fermele noastre vegetale. Am prevăzut și am construit padocuri laterale, lângă fiecare hală, pentru ca păsările să aibă acces la soare și aer liber atunci când temperatura exterioară permite acest lucru. Ieșirea pasărilor din hală în padoc este programată automat în funcție de temperatura exterioară și de vârsta puilor, care ajung să aibă acces în aer liber cel puțin 8 ore pe zi. De asemenea, am echipat halele cu cea mai avansată tehnologie a momentului care controlează condițiile optime de ventilație, hrănire, adăpare, răcire și umidificare (în perioadele călduroase) și încălzire (în perioadele reci). Senzorii de temperatură, umiditate și noxe pe care i-am instalat în hale ne permit un control strict, automatizat și permanent al condițiilor de microclimat, precum și ajustări punctuale, în funcție de vârsta și de nevoile puilor”, au explicat reprezentanții companiei.

De asemenea, prin această investiție se urmărește reducerea, în ansamblu, a emisiilor, precum și protejarea mediului. „Respectăm standardul Cele mai Bune Tehnici Disponibile (Best Available Techniques) – BAT, reducând, astfel, cu cca. 50%, cantitatea de dejecții și de țesut animalier, față de cantitatea generată de creșterea păsărilor de curte în sistem intensiv, în general. În plus, valorificăm ambele tipuri de deșeuri și subproduse respectând principiile economiei circulare și contribuind la economisirea resurselor naturale prin reutilizare. Designul general și tehnologiile de ultimă oră pe care le folosim contribuie semnificativ și la reducerea risipei alimentare pe lanțul valoric, la reducerea consumului de apă cu circa 60% pe an și a consumului de așternut uscat cu aproximativ 23%. De asemenea, reducem semnificativ consumul de energie electrică folosind tehnologia LED, care ne permite să iluminăm în condiții optime o hală de păsări de cca. 1000mp cu doar 0,84KW/h. Aceasta înseamnă un consum mai mic decât consumul casnic generat de o cafetieră sau de un aspirator (1KW/h), ori de un uscător de păr (2,2KW/h) sau de o mașină de spălat haine, care consumă aproximativ 3,2KW/h în timpul unui ciclu de spălare”, ne-au mai spus cei de al Transavia.

În ceea ce privește proiectele de investiții de viitor, planul de investiții al companiei se ridică, anual, la 15-20 de milioane de euro și este orientat cu precădere către mai multe zone: crearea de noi spații de producție, dezvoltarea continuă a nivelului de producție, bunăstarea animalelor și protecția mediului, precum și creșterea constantă a standardelor noastre de calitate și siguranță alimentară, care depășesc normele legale. „Facem aceste investiții pentru a putea să ne îndeplinim obiectivele noastre ambițioase, atât în ceea ce privește evoluția afacerii, cât și în privința angajamentelor de reducere a amprentei ecologice”.

Avem o preocupare constantă de a găsi piețe noi de desfacere, atât interne, cât și externe. Eforturile noastre se concentrează pe produsele cu valoare adăugată mare, care au și o rată de profit mai bună. Dorim să extindem exporturile, care în prezent reprezintă circa 20% din carnea de pui pe care o producem, și în alte zone decât suntem prezenți acum (țări din Uniunea Europeana, din zona Mării Mediterane, pe continentul African și în CSI), vânzând la un preț cât mai avantajos. De altfel, suntem în discuții foarte avansate cu doi dintre cei mai mari jucători globali din industria alimentară în vederea extinderii exportului pentru produse cu valoare adăugată mare”.

Cum ați abordat anul 2021 și cum vedeți evoluția companiei în 2022?

„Am pășit în 2021 cu speranță, cu gândul că vom sărbători cei 30 de ani de la înființare arătând încă o dată că oamenii, respectul pentru lucrul bine făcut și scopul clar pe care să îl urmezi sunt cele care inspiră, care aduc încredere și care ne ajută pe toți să navigăm prin orice fel de perioadă pe care o traversăm, inclusiv această pandemie. Astfel, și în acest an, am continuat să investim, să creștem sănătos și să ne consolidăm succesul ca lider local al pieței de carne de pui. Totodată, ghidați de valorile noastre, am acționat împreună ca o mare familie de peste 2200 de membri, în care avem grijă unii de ceilalți și de tot ceea ce facem. Am ridicat ștacheta sustenabilității pentru sectorul în care activăm, în care suntem singura companie care publică, pentru al doilea an consecutiv, Raportul de Sustenabilitate. Această preocupare față de sustenabilitate, pe care o avem de ani buni de zile, de la bob la furculiță, ne-a determinat să fim din nou pionieri în acest domeniu, fiind singura companie românească care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului Conduită al UE cu privire la practicile responsabile comerciale și de marketing în sectorul alimentar, cod lansat în luna iulie a acestui an.

Finalul de an a adus întregii societăți noi provocări, precum creșterile uriașe ale costurilor materiilor prime și ale energiei, care au antrenat accelerarea inflației. Toate acestea pun presiune masivă pe costuri și profitabilitate, și ne obligă să ne revizuim obiectivele pentru 2022, rămânând însă într-o zonă de creștere sănătoasă a afacerii. Vom eficientiza acțiunile și investițiile noastre, orientându-ne către protejarea calității produselor și către respectarea celor mai înalte standarde de siguranță alimentară, pe care consumatorii noștri le apreciază. Vom continua acțiunile noastre orientate către consolidarea capacităților de producție, către reducerea amprentei ecologice și către dezvoltarea durabilă, protejând, în același timp, – veniturile angajaților”, se arată în răspunsul Transavia pentru Transilvania Business.

Scor final (puncte): 49,75

Cifra de afaceri: 49

Active imobilizate: 50

Profit: 50

Nr. angajați: 49

Capitaluri proprii: 50

 

Elite în Business 2021. Banat și Transilvania. Județul ALBA – capital românesc

Total
12
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Ștranduri termale pe bani europeni în Șimleu Silvaniei și Crasna

Articolul următor

Aeroportul din Cluj intră în parteneriat cu Paris - Charles de Gaulle

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
12
Share