Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Liber la taxiuri pe benzile de autobuz la Cluj. Nu oricum!

Administrația locală nu a renunțat la condiționările care vor fi impuse taximetriștilor pe benzile dedicate | Foto: PCN

Taximetrele pot circula acum pe benzile special dedicate transportului în comun în Cluj-Napoca, însă numai cu client și fără să staționeze pe acestea sau să oprească în stații. 

În prima ședință ordinară a Consiliului Local Cluj-Napoca a acestui an a fost aprobat proiectul de hotărâre prin care se aprobă accesul și circulația taxiurilor pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun amenajate pe arterele Nicolae Titulescu, Regele Ferdinand, Calea Florești și Splaiul Independenței.

Accesul și circulația taximetrelor sunt permise pe benzile de transport public doar în următoarele condiții: numai doar taxiurilor cu client; fără îmbarcare-debarcare a clienților de pe banda dedicată; fără utilizarea stațiilor în intervalul orar 05:00 – 23:00.

“Am ascultat cu atenție solicitările primite și am extins posibilitatea taximetrelor de a circula pe încă două benzi (Calea Florești și Splaiul Independenței) de la propunerea inițială care a inclus doar Regele Ferdinand și Bd. Nicolae Titulescu. Astfel, municipalitatea vizează îmbunătățirea mobilității urbane și accesul rapid și în siguranță spre variate puncte de interes din Cluj-Napoca.

În situația în care Comisia de circulație va fi sesizată de Compania de Transport Public că pe o anumită linie se ajunge la o frecvență a mijloacelor de transport în comun de peste 60 autobuze/oră, atunci vom limita pe acea arteră posibilitatea taximetrelor de a circula pe benzile dedicate”, a atenționat edilul Emil Boc.

Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania (AMTT) a contractat Casa de Avocatură Câmpan & Timonea pentru a deschide proces împotriva Primăriei Cluj-Napoca (PCN), instituție care nu permite permite taximetrelor accesul fără client pe benzile dedicate transportului în comun.

Ioan Pugna, președintele AMTT, spune că studiul de trafic, care stă la baza proiectului de hotărâre, are erori grave pe partea de măsurare a valorilor acestuia, fiind incluse în studiu toate benzile, inclusiv cele cu trafic general. De asemenea, Clubul Taximetriștilor din Cluj-Napoca se opune restricției de circulație pe benzile dedicate transportului în comun dacă nu au clienți.

Primarul Emil Boc a anunțat că pe aceste benzi vor putea funcționa și operatorii de transport județean, dar nu și șoferii de la companii ca Uber sau Bolt, deoarece ordonanța de urgență nr. 49/2019 a Guvernului României nu le asimilează ca fiind transport public.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Elite în Business 2021. Județul BIHOR - Top 10 companii cu capital mixt

Articolul următor

Florea Grup are una dintre cele mai ambițioase expansiuni ale unei companii autohtone din domeniul producției materialelor de construcții

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share