Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Un consorțiu româno-spaniol finalizează autostrada Mureș – Cluj

Tronsonul dintre județele Cluj și Mureș va fi reluat de la un stadiu de construire de 40%

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția sectorului Chețani – Câmpia Turzii (15 km) al Autostrăzii Transilvania (A3). Astfel, șoseaua de mare viteză de 150 km dintre județele Mureș, Cluj și Sălaj ar putea fi construită până la finele anului viitor.  

După finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 2A Ogra – Câmpia Turzii, lotul 3 Chețani – Câmpia Turzii, practic o relicitare.

Ofertantul desemnat drept câștigător este asocierea Drum Asfalt, OPR Asfalt, Obras Publicas y Ragadios, Trameco, Drumuri Bihor. Prețul propus de acesta este de 363 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Durata contractului este de trei luni pentru proiectare și de un an și jumătate pentru execuția lucrărilor. Garanția ofertată pentru tronson este de 10 ani.

“Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații, respectiv după soluționarea contestaților sau plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, au precizat reprezentanții CNAIR. “Dacă nu apar contestații și contractul va fi semnat rapid, din 2023 vom putea circula doar pe autostradă pe cei aproximativ 100 km dintre municipiile Cluj-Napoca și Târgu Mureș”, susține ministrul Sorin Grindeanu.

Ceilalți ofertanți la licitație erau asocierile Dimex 2000 Company, Alpenside, Explan și Strabag, Geiger Transilvania. Valoarea estimată inițial de CNAIR se ridica la 283 de milioane de lei, fără TVA. Contractul semnat inițial, în 2015, cu asocierea Straco Grup – Specialist Consulting – Total Road, de 280 milioane de lei, mai puțin de jumătate decât valoarea estimată inițial de 620 de milioane de lei, a fost reziliat în 2021 după ce în cinci ani de la începerea lucrărilor, stadiul fizic era de doar 40%.

CITR București, administrator judiciar al Straco Grup (companie în insolvență), a solicitat apoi, la Tribunalul București, anularea înștiințării de reziliere a contractului, obținând în instanță, suspendarea efectelor acestui act prin ordonanță președințială. Hotărârea a fost atacată cu succes de CNAIR la Curtea de Apel București. În iulie 2021, instanța a declarat falimentul Straco Grup.

“Solicităm CNAIR să depună tot efortul necesar pentru urgentarea procedurilor birocratice. Solicităm Ministerului Transporturilor să promoveze schimbările legislative necesare ca așa ceva să nu se mai întâmple: firmele în situație financiară proastă să nu mai poată câștiga contracte la prețuri de dumping, iar odată intrate în insolvență, CNAIR să aibă instrumentele necesare pentru reziliere și reatribuire către un alt antreprenor participant la licitație”, a avertizat Asociația Pro Infrastructură (API).

Cum autostrada dintre cele trei județe ale Transilvaniei este funcțională acum pe traseele Câmpia Turzii – Nădășelu (62 km) și Târgu Mureș – Chețani (36 km), prin finalizarea tronsoanelor Chețani – Câmpia Turzii (15 km) și Nădășelu – Poarta Sălajului (42 km), promisă de grupul UMB pentru sfârșitul anului viitor, ar rezulta o șosea de mare viteză, la finalul lui 2023, care va conecta județele Mureș, Cluj și Sălaj.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Brandocracy și-a triplat afacerile într-un an dificil

Articolul următor

Stadion omologat UEFA, pe banii CNI, la Zalău

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share