Intervalul de succesiune a tramvaielor în orele de vârf se reduce la cinci minute dacă majoritatea garniturile moderne achiziționate de municipalitate ar fi puse în circulație, conform platformei Mobilitate Cluj-Napoca (MCN).
“Flota de tramvaie s-a reînnoit simțitor în ultimii ani, ajungând la 28 de garnituri moderne, de 30 m și cu podea joasă. Dintre acestea, la ora de vârf circulă simultan 12 tramvaie, obținându-se un coeficient de utilizare a flotei de 42% pentru vehicule care costă peste 2 milioane de euro fiecare.
Dacă s-ar folosi 24 din cele 28 de tramvaie, intervalul de succesiune din ora de vârf s-ar reduce de la 10-12 minute la 5-6 minute. Achiziția și mentenanța a 28 de tramvaie noi pentru 12 vagoane la stradă în ora de vârf este nesustenabilă și ineficientă. Probabil că excesul de tramvaie vizează extinderea rețelei spre Florești, altfel n-ar avea sens”, potrivit reprezentanților MCN.
O altă analiză a MCP a relevat relevă că doar jumătate din flota de autobuze electrice a Companiei de Transport Public (CTP) este folosită, restul staționând în ora de vârf. Dintre cele 41 de autobuze electrice Solaris Urbino, maximum 22 circulă în același timp. Spre comparație, în Turda operează simultan 17 din cele 20 de autobuze electrice, iar în Brașov, 44 din cele 51.
“Infrastructura de troleibuze nu a mai crescut la Cluj-Napoca din 1986, deși Planul de Mobilitate Urbană Durabilă indica proiecte de extindere în cartierele Zorilor, Calea Florești, Între Lacuri. Sub jumătate din flota de troleibuze (62 Irisbus Agora și Citelis, 50 Solaris Trollino, 20 Astra Town) este folosită simultan în ora de vârf. 52 dintre cele 132 de troleibuze sunt retrase și neutilizate încă din anii trecuți”.