Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

UMB mai cere 50 de milioane de euro pentru autostrada Cluj – Sălaj

Constructorul tronsoanelor dintre județele Cluj și Sălaj ale Autostrăzii Transilvania, UMB Spedition, a calculat costuri suplimentare de 250 milioane lei.
Lucrări executate de UMB pe tronsonul dintre cele două județe | Foto: API

Constructorul tronsoanelor dintre județele Cluj și Sălaj ale Autostrăzii Transilvania (A3), UMB Spedition Bacău, a calculat costuri suplimentare de 250 milioane lei.

“Am filmat din dronă cei 30 km dintre Nădășelu și Zimbor. Tot tronsonul de 42 km, de la Nădășelu până la Poarta Sălajului, a ajuns la un stadiu fizic în jur de 20%. Este singurul proiect finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență aflat momentan în execuție.

E contractat complet cu același constructor, UMB, foarte bine mobilizat, cu 1.000 de muncitori, având un avans bun la structuri (cu elevații ridicate la multe dintre ele), săpături, ziduri de sprijin, drenuri și taluzări. Fabrica de grinzi de la Zimbor se pregătește de producție”, conform Asociației Pro Infrastructură (API).

Complexitatea proiectului este evidentă din imagini și din cifre, susține organizația. Sunt 8,7 km de poduri și viaducte (20% din distanță), 12 milioane mc de săpătură, 140 km de piloți forați pentru 33 de structuri, ziduri de sprijin.

Exproprierile, despăduririle și castrul roman, surse de blocaj

“Dar și un nod rutier la Zimbor și o descărcare temporară la Poarta Sălajului. Plus două spații de servicii cu 30 de puncte de încărcare pentru vehicule electrice. Toate croșetate prin dealurile transilvănene instabile. Că veni vorba, în două locuri cu alunecări masive de teren trebuie modificată soluția tehnică. Antreprenorul general a estimat costuri suplimentare de 250 milioane lei.

În zona Nădășelu (minutul 1:45 din filmare) se propune un viaduct în aval față de un simplu debleu licitat și contractat, iar în apropiere de Topa Mică (minutul 9:00) un tunel “cut & cover”, în planurile inițiale fiind desenat tot un debleu.

Statul tot stă. Avem păduri care trebuie și tăiate după ce au fost scoase din circuitul forestier acum trei luni. Situația castrului roman de la Zimbor este tot neclară. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu a binevoit să decidă asupra celor două soluții necesare descrise”.

Autostrada trebuia să fie gata de 10 ani. Integral

API consideră că finalul anului 2023 pentru deschiderea traficului pe Nădășelu – Zimbor este cel mai optimist scenariu. “Dacă autoritățile își asumă responsabilitatea și rezolvă imediat blocajele birocratice și contractuale amintite. Și dacă dealurile buclucașe decid să stea locului. Iar constructorul reușește să mențină, sau chiar să crească, mobilizarea excelentă de până acum”.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
2
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Stațiile de alimentare a autovehiculelor electrice din Timișoara sunt gata de pornire. Banii au venit de la AFM

Articolul următor
Producătorul de cabluri Fujikura Automotive a introdus un sistem prin care încurajează salariații să se implice în îmbunătățirea mediului de lucru.

Fujikura a implementat sistemul de sugestii ale angajaților

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
2
Share