Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum decurg lucrările la cel mai mare pod din România

pod dunare braila

Cea mai complexă lucrare inginerească se desfășoară în prezent la gurile Dunării, fiind vorba despre construirea podului de la Brăila. Astăzi au avut loc operațiuni de ridicare și de montare a tablierului la pilonul de pe malul dinspre Brăila.

„Acum se ridică concomitent cele 5 tabliere asamblate la sol. Acestea însumează 1.200 de tone și pentru ridicarea lor se folosesc 4 sisteme hidraulice, deservite de câte 2 operatori. Se ridică cca 10 metri la fiecare oră. Vor fi ridicate la înălțimea de 36 de metri, deasupra solului, unde urmează să fie prinse în tiranți”, a transmis într-o scurtă intervenție live secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Ionel Scriosteanu.

La începutul lunii mai autoritățile au anunțat că lucrările de montaj a tablierului la Podul peste Dunării, de la Brăila, „avansează bine”. Astfel, pe șantier au sosit 32 de tronsoane de tablier. Alte câte 5 elemente de tablier au fost sudate la sol, la fiecare pilon (de pe malul dinspre Brăila și de pe malul dinspre Tulcea). De asemenea, 6 tronsoane au fost montate între blocurile de ancoraj și piloni, pe ambele maluri, iar alte alte 6 tronsoane, 3 pe fiecare mal, s-au sudat și pregătit de montaj, lângă blocurile de ancoraj.

„În total vor fi 86 de segmente de tablier metalic ce vor fi montate. Acestea vor forma structura suprafeței de rulare a podului de la Brăila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la șantierul naval Brăila”, a precizat Scriosteanu.

În paralel, continuă lucrările și la drumurile de acces, atât pe malul dinspre Tulcea, cât și pe cel dinspre Brăila.

Potrivit constructorului, lucrarea ar urma să fie finalizată până în decembrie anul acesta.

Podul de la Brăila ar urma să fie ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră. Va fi cel mai mare pod din România și al treilea din Europa ca dimensiune, potrivit autorităților. Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime de 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.
La pilonul Brăila sunt 72 piloți de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloți de 38 metri lungime.
În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Viitorul arată bine! 🇹🇩🇹🇩 Holisun împreună cu noua generație! În 19 Mai, copiii de clasa a IV-a de la Scoala Internationala Baia Mare ne-au făcut o vizită, din curiozitate asupra a ce se întâmplă într-o companie de soft. Turul a inclus o vizită în toate departamentele companiei, cei mici aflând informații interesante despre proiecte și ce facem noi aici. Curiozitatea le-a fost satisfăcută la vizita departamentului de cercetare, unde Prof. Univ. Dr. Oliviu Matei le-a povestit celor mici, plin de entuziasm, despre sistemele aquaponice (unul din proiectele la care Holisun lucrează în prezent), apoi le-a prezentat puțin istoria calculatoarelor precum și ochelarii inteligenți. În imagine puteți vedea cum cei mici ne-au lăsat o mică amintire a vizitei lor.

Se toarnă asfaltul de uzură pe Drumul Apusenilor

Articolul următor

Colegiul Național „Mihai Eminescu’’ reabilitat cu bani de la CNI, POR și PNRR

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică Romania (DEER), lider național în distribuția de energie electrică, a pus în funcțiune asistentul virtual ChatVolt. 
Citeste mai mult

DEER a lansat asistentul virtual ChatVolt

Chatbot-ul activat de societatea clujeană va oferi informații rapide și actualizate privind întreruperile în alimentarea cu energie electrică.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share