Rețeaua de socializare TikTok și-a anunțat implicarea în secțiunea “Povestitorul de film” a festivalului de profil de la Cluj-Napoca.
Festivalul Internațional de Film Transilvania a realizat parteneriat cu TikTok. Prin aceasta își propune să se focuseze pe creatorii români de conținut pasionați de cinematografie, invitându-i să își găsească inspirația la TIFF. Parteneriatul include o competiție care va culmina cu un eveniment de premiere la Cluj-Napoca și un Masterclass VFX pentru adolescenți, susținut de Robert Tatoi, în cadrul secțiunii EducaTIFF.
Pentru a participa, creatorii de conținut trebuie să realizeze un clip video pe TikTok, nu mai lung de 1 minut. În acesta ei povestesc sau arată într-un mod creativ acțiunea unui film sau serial care le-a plăcut. Ei nu trebuie să spună numele filmului sau serialului, ci să își încurajeze urmăritorii să ghicească.
Masterclass despre efecte vizuale
La TIFF va avea loc un eveniment de premiere, unde vor fi proiectate clipurile câștigătoare. Participanții se vor întâlni cu juriul, profesioniști din industria de film și reprezentanți ai TikTok. Câștigătorii vor fi aleși de un juriu format din Cătălin Ionuț (creator de conținut cu 2 milioane de urmăritori), Mara Oprea (actriță și creator de conținut), Carol Ionescu (actor). Competiția se desfășoară până pe 15 iunie.
TikTok va apărea și în secțiunea educațională a festivalului, EducaTIFF. Robert Tatoi, unul dintre cei mai apreciați creatori de conținut din țară și expert în efecte vizuale va susține un Masterclass VFX, în 23 iunie, adresat exclusiv tinerilor pasionați de creare de conținut, cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani. Vor fi aleși 15 participanți. TIFF este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociația Festivalul de Film Transilvania și are loc în perioada 17-26 iunie, la Cluj.
„Nebunia TikTok” a cuprins America și Europa
TikTok este o aplicație și o rețea de socializare deținute de compania ByteDance, lansată în China, în 2016, sub numele „A.me”. Este folosită pentru a crea videoclipuri scurte de mai multe genuri. TikTok le permite utilizatorilor să creeze sau să urmărească clipuri video cu o durată între 3 și 60 de secunde.
Aceste filmulețe au pe fundal fragmente din piese muzicale, diferite sunete, dialoguri, replici. Potrivit rezultatelor obținute de magazinele AppStore și GooglePlay, TikTok este cea mai descărcată aplicație în SUA și Europa. Valoarea companiei deținătoare a acestei aplicații a trecut de 60 de miliarde de dolari.