Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

S-a aprobat studiul de fezabilitate pentru inelul rutier metropolitan Oradea

În ședința extraordinară a Consiliului Județean Bihor de vineri, 10 iunie, a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru inelul rutier metropolitan.

Drumul va ocoli Municipiul Oradea în partea de sud, la o distanță de aproximativ 5 kilometri de actuala centură.

Caracteristici

Inelul metropolitan va avea o lungime de 17 kilometri și va asigura legătura cu drumurile naționale DN1, DN 76 și DN 79, înspre Cluj-Napoca, Deva și Arad, și cu centurile din zona metropolitană a Municipiului Oradea, respectiv centura Oșorhei, centura Nojorid și centura Sânmartin.

Execuția lucrărilor va fi realizată pe două tronsoane. Primul tronson are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Cel de-al doilea sector de drum pornește de la acest viaduct și ajunge în Orșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu.

Această rețea de drumuri va face ca circulația în zona metropolitană a Municipiului Oradea să fie descongestionată în anii următori. De asemenea, va constitui un coridor de dezvoltare pentru localitățile din linia a doua, care astăzi nu au acces direct la drumuri modernizate. Împreună cu cele trei primării, Oșorhei, Nojorid și Sânmartin am realizat studiul de fezabilitate și am stabilit traseul acestui inel”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Drumul este prevăzut cu două benzi, câte una pe sensul de circulație. Pe traseu vor fi construite două poduri, mai multe girații și două viaducte cu o lungime de 335,8 de metri, respectiv 395,8 de metri.

Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală estimată a investiției este de 289.414.866,11 lei, inclusiv TVA. Finanțarea va fi asigurată prin Programul Național «Anghel Saligny”, din alocările pentru Municipiul Oradea și Consiliul Județean Bihor. Cele două instituții au alocate împreună peste 180 de milioane de lei.

Ne propunem ca în perioada următoare să semnăm contractul de finanțare pe programul «Anghel Saligny» și să derulăm procedura de licitație pentru selectarea unui consorțiu pentru proiectul tehnic și execuția lucrărilor. Durata de proiectare este estimată la 4 luni, iar durata efectivă de construcție, la un an și jumătate. Dacă nu vor fi probleme, în această toamnă am putea avea echipa de constructori și proiectanți, iar la primăvara anului viitor ar putea începe lucrările. Drumul ar putea fi finalizat în toamna anului 2024”, a mai declarat Ilie Bolojan.

Vă reamintim că pentru realizarea acestei investiții, Consiliul Județean Bihor a încheiat protocoale de colaborare cu Primăria Municipiului Oradea și primăriile comunelor Oșorhei, Sânmartin și Nojorid

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Parcarea de lângă Sala Polivalentă Oradea va fi acoperită cu panouri fotovoltaice

Articolul următor
Corteva Agriscience, o companie globală activă în domeniul agriculturii, cotată la bursă, specializată în semințe, produse de protecția plantelor și soluții digitale, lansează noua platformă digitală în România – Granular Link.

Corteva Agriscience a lansat noua sa platformă digitală în România

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share