Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Promelek: “Piața de echipamente electrice ajunge la 400 milioane euro în 2022”

Promelek XXI este unul dintre principalii jucători ai pieței locale de echipamente electrice, parte a grupului spaniol Elektra.
Karoly Nagy, directorul general al Promelek XXI | Foto: Tamas Bethlendi

Compania clujeană Promelek XXI estimează că piața de profil se va menține pe același trend ascendent din ultimii ani în ciuda situației geo-politice actuale, dar și a creșterii accelerate a costurilor cu materia primă și energia.

Promelek XXI este unul dintre principalii jucători ai pieței locale de echipamente electrice, parte a grupului spaniol Elektra. Conform estimărilor companiei, pentru anul în curs piața de echipamente electrice de joasă și medie tensiune va ajunge la o valoare de 400 de milioane de euro.

„Ultima perioadă a fost marcată de provocările legate de indisponibilitatea materiilor prime la care se adaugă majorările frecvente și semnificative de preț, ceea ce menține în piața de echipamente electrice o volatilitate mare și o tensiune prelungită și de izbucnirea conflictului din Ucraina.

Există semnalele unei corecții între dezechilibrul cerere – ofertă, dar încă se înregistrează fluctuații. În acest context instabil, Promelek XXI a reușit să se adapteze cerințelor și vitezei de creștere a prețurilor și își menține prognoza pentru o cifră de afaceri de peste 36 milioane euro pentru anul acesta”, a declarat Karoly Nagy, director general al Promelek XXI.

Potrivit acestuia, per ansamblu, piața de echipamente electrice se menține în acest an pe un trend ascendent, impulsionată de rezultatele primelor luni din an, urmând ca al doilea semestru să aducă o ușoară încetinire a ritmului de creștere.

Un alt aspect important menționat de reprezentantul companiei este faptul că piața de profil se orientează mult mai pregnant către produse și soluții de calitate, ce înglobează tehnologie de ultimă oră. Spre exemplu, este din ce în ce mai clară tendința ultimilor ani de implementare de soluții de automatizare a clădirilor, care aduc, pe lângă eficiență energetică, confort și siguranță în utilizare.

“În ciuda provocărilor din piață, volumul lucrărilor de construcții a crescut cu 4,1%, în primul trimestru al anului conform estimărilor oficiale, în special pentru clădirile rezidențiale. Acest lucru a avut, de asemenea, un impact puternic în avansul raportat până acum de piața pe care activăm”, a spus Karoly Nagy.

Avans cu 33% al business-ului în primul trimestru

În acest context, Promelek XXI a raportat un avans cu 33% al cifrei de afaceri în primele trei luni din acest an față de aceeași perioadă a anului trecut. Business-ul companiei s-a situat la 8,4 milioane de euro în acest an, comparativ cu 6,3 milioane în primul trimestru din 2021.

Cea mai intensă zonă de creștere pentru Promelek XXI rămâne cea generată de segmentul de proiecte: 37% din business, dublu față de trimestrul 1 din 2021. Se remarcă o ascensiune considerabilă pe segmentul de energie regenerabilă, unde solicitările pentru sistemele fotovoltaice au crescut, în primul trimestru al anului.

Sistemele fotovoltaice reprezintă o soluție viabilă pentru creșterea eficienței energetice, România având un potențial de capacitate fotovoltaică de 2,5 ori mai mare față de producția centralei de la Cernavodă. De asemenea, potrivit unei analize Eurostat, în 2020, 3,09% din producția de energie electrică din România a provenit din panouri fotovoltaice.

„Piața de panouri fotovoltaice este în expansiune, dar sunt necesare în continuare investiții masive și susținere constantă pentru a stimula acest potențial. Ținta ar fi să atingem cel puțin media europeană de 5% din energie produsă cu ajutorul panourilor fotovoltaice”, a precizat Karoly Nagy.

Majorări de preț de cel mult 20%

O altă linie performantă pentru Promelek XXI este reprezentată de gamele de prize și întrerupătoare modulare, cele de protecție (întrerupătoare automate) și cabluri, dar și cele pentru managementul cablurilor, în special din material HFT, destinate clădirilor publice si private pentru siguranță în caz de incendiu, care au înregistrat o creștere de 20% în perioada ianuarie – martie.

Într-un context marcat de creșteri de prețuri pe toate palierele și într-o industrie în care produsele și soluțiile pentru instalațiile electrice au la bază foarte multe materii prime, Promelek XXI estimează majorări de preț de cel mult 20%.

“Majorările de preț vor fi mai mari acolo unde produsele au o componentă tehnologică mai redusă, dar au mai multă materie primă în valoarea finală. Față de schimbările de preț ale materiilor prime din anii anteriori, acum este de luat în calcul viteza cu care se derulează acestea. De exemplu, oțelul, cupru, masele plastice au înregistrat, numai în prima parte a anului, creșteri consecutive de preț, în total de peste 12%”, a încheiat Karoly Nagy.

Promod a devenit Promelek XXI

Compania și-a început activitatea în 1996, în Cluj-Napoca, sub denumirea Promod, oferind soluții complete pentru instalații electrice de joasă şi medie tensiune și o gamă completă de servicii tehnico-comerciale și logistice. Din 2011 Promod a devenit parte a grupului Elektra din Spania, unul dintre cei mai prestigioși jucători pe piața internațională de instalații și echipamente electrice. În 2016 compania și-a schimbat numele în cel actual.

Societatea clujeană importă și distribuie în exclusivitate în România mărci precum Dietzel Univolt, PCE, TEM și Baks. Este unul dintre cei mai importanți distribuitori pentru brandurile Legrand, Schneider, Gewiss. Prezentă și pe segmentul industrial cu o serie de mărci de renume internațional (Weidmüller, Rittal, Siemens), Promelek XXI oferă partenerilor un portofoliu complet de soluţii şi alternative în domeniul instalațiilor și echipamentelor electrice.

Oferta sa include și o serie de branduri proprii precum Strohm și Flink, care cuprind în primul rând produse de conectică pentru locuință, dar și produse sezoniere, cum ar fi cele pentru iluminatul grădinii, iluminat ambiental și iluminatul festiv de iarnă.

Compania colaborează cu 2.000 de parteneri din toate zonele țării, printre care vânzători specializați de electrice, instalatori și grupuri de instalatori, precum și marile lanțuri de magazine DIY, hyper și supermarketuri din România: Leroy Merlin România, BricoDepot, Hornbach, Carrefour, Cora Hypermarche, Metro Cash & Carry, Selgros, Auchan, Emag, Altex.

Societatea este deținută, în proporție de 77,6%, de grupul Elektra, 19,4% este în proprietatea cofondatorului Karoly Nagy, iar 3% este deținută de Remus Hațegan, director executiv.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Pistă de biciclete lângă Dej, la finanțare prin PNRR

Articolul următor
jti romania sediul

Afacerile JTI România însumează 7 miliarde lei, din care 80% înseamnă taxe

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Nordic Group investește și la Izvin

Nordic Group, una un jucător important în piața distribuției de produse alimentare premium în  rețele Retail, HoReCa și…
(Cluj-Napoca, 14–24 iunie)
Citeste mai mult

Cinema și fine dining la TIFF

Festivalul Internațional de Film Transilvania (Cluj-Napoca, 14–24 iunie) a făcut cunoscute filmele secțiunii Film Food. “Deseori, mâncarea înseamnă…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share