Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Freyrom va construi cele cinci pasaje din Piața Emanuil Gojdu Oradea

A fost semnat contractul pentru obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa I”.

Anuțul a fost făcut de către primarul Florn Birta care, alături de Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a vizitat șantierele altor două proiecte mari de infrastructură din Oradea.



Marcel Boloș și Florin Birta

S-a semnat contractul de execuție la Gojdu I, pentru cele 5 pasaje, din zona Centrul Civic – Catedrala Ortodoxă. Contractul a fost câștigat tot de o asociere de firme condusă de Freyrom, care se ocupă și de etapa II. În 2 săptămâni vor începe lucrările la partea de deviere rețele și devieri de circulație, așa cum este normal să se pregătească pentru începerea unui proiect. Vom mai avea 2 pasaje: pasajul de la magazinul Crișul, respectiv pasajul de la Gară, care sunt în etapa de realizare a proiectării”, a precizat primarul Florin Birta.

Lucrările la epata I vor fi executate de asocierea formată din Freyrom – lider, Leko Construct SRL, Construcții Erbasu S.A, Metabet CF S.A, Ritmoteh SRL, Procons Group, Viarom Construct și DAS Traffic System. Valoarea contractului este 84,956,804.76 lei fără TVA (17,1 mil. euro fără TVA).

Coridor de mobilitate urbană

Proiectul este de mare complexitate, definește foarte bine și conturează în același timp ce înseamnă un coridor de mobilitate urbană la nivelul unei dezvoltări urbane, așa cum este cea din Oradea. Faptele ne dovedesc că suntem în fața unei comunități și a unor proiecte care are responsabilitatea dezvoltării și oportunitatea accesării fondurilor pentru care prioritatea numărul 1 în vederea dezvoltării orașului sunt fondurile europene” a punctat Marcel Boloș.

În cadrul proiectului se vor construi 5 pasaje subterane, 12.117 metri pătrați de trotuar pietonal, 660 metri liniari de piste de biciclisti, 990 metri liniari de bandă dedicată transportului public, infrastructură rutieră modernizată, linii de tramvai modernizate, stații de transport create si modernizate, se vor planta arbori și arbuști și se vor realiza rețele de irigații.

Obiectivul general al proiectului constă în reducerea emisiilor de carbon în municipiul Oradea prin crearea unui coridor de mobilitate urbană durabilă din Piața Emanuil Gojdu – Vasile Alecsandri, printr-o abordare integrată bazată pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al municipiului Oradea.

Gojdu II, stadiu de execuție 40%

În privința obiectivului „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa II”, stadiul lucrărilor este 40%. În acest moment se lucrează la rampa dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir, fiind realizată săpătura aproape de cota finală. Au fost finalizați cei 86 de piloți forați aferenți pasajului rutier din Piața Cetate și au fost executate cele două banchete turnate deasupra piloților forați. Pe aceste banchete vor fi așezate grinzile pasajului rutier. Totodată, au fost executate lucrările pentru devierea rețelelor de utilități, urmând să fie realizată armătura rampei dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir.

Prin acest obiectiv de investiții se va face un pasaj rutier subteran în zona intersecției dintre bulevardul Dimitrie Cantemir și strada Evreilor Deportati. Aici vor fi realizate două girații la nivelul solului, care vor fi traversate în subteran de un pasaj pe relația D. Cantemir – Centrul Civic.

La nivelul solului va exista, în continuare, o bandă dedicată liniilor de tramvai. Totodată, vor fi executate următoarele categorii de lucrări: realizarea sistemului de irigații, modernizarea zonei pietonale și a trotuarelor din aria proiectului, piste de biciclete, stații de transport public modernizate precum și plantarea de arbori și arbuști.

Acest pasaj rutier este situat pe una dintre cele mai importante axe de circulație din Municipiul Oradea, axa pe direcția Nufărul – Cantemir – Centrul Civic – Bld. Magheru – str. Republicii – Gară – str. Ștefan cel Mare. Astfel, se urmărește obiectivul de fluidizarea traficului rutier în vederea reducerii poluării și creșterii siguranței.

Se estimează finalizarea lucrărilor până la finalul anului, valoarea proiectului fiind de 27.004.232,55 lei fără TVA (5,4 mil. euro fără TVA).

Ambele proiecte sunt implementate de către Primăria Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

S-a semnat contractul pentru extinderea rețelei de gaz în Zona Metropolitană Oradea

Articolul următor

Drumul expres Arad – Oradea va fi împărțit pe trei tronsoane

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share