Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Turcii, împinși de la spate pe autostrada Sălaj – Bihor

Constructorul turc Nurol a fost obligat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (Ae) să grăbească mobilizarea pe șantierul Autostrăzii Transilvania (A3) dintre cele două județe.
Lucrările la “granița” dintre cele două județe au ajuns doar la un stadiu fizic de 28% | Foto: API

Constructorul turc Nurol a fost obligat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să grăbească mobilizarea pe șantierul Autostrăzii Transilvania (A3) dintre cele două județe.

“Lucrările pe șantierul secțiunii Nușfalău – Suplacu de Barcău (A3) au ajuns la un stadiu fizic de 28%. Constructorul turc a fost obligat să crească mobilizarea pentru a recupera întârzierile înregistrate până acum (20% față de graficul stabilit în contract).

462 de muncitori (cu 173 de utilaje) lucrează, în două schimburi, la terasamente și la structurile podurilor și pasajelor. Lucrările pe cei 13,5 km au început în februarie 2021 și, potrivit graficului asumat, trebuie să fie finalizate în prima parte a anului viitor.

Contractul pentru proiectare și execuție, de 76 de milioane de euro (fără taxa pe valoarea adăugată) a fost semnat în septembrie 2020 și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020”, a menționat ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.

 

“Turcii nu rup norii pe A3”

“Contractul a avut ordin de începere 1 februarie 2021, cu șase luni de proiectare și 18 de execuție. Proiectul tehnic a fost aprobat în august 2021. Turcii de la Nurol nu rup norii, dar lucrează într-un ritm constant satisfăcător. Acesta ne dă speranțe că își vor respecta contractul și vor putea inaugura lotul în primăvara lui 2023, deci în 12 luni.

Acest scurt segment va fi muzeu dacă oficialii din CNAIR nu vor găsi o soluție birocratică pentru execuția giratoriului provizoriu care să conecteze A3 cu DN 19B/DC 93 în zona Porț, la celălalt capăt (din est) având nodul Nușfalău inclus în proiect”, conform Asociației Pro Infrastructură.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior
Producătorul francez de componente auto Michelin a aniversat 20 de ani de la preluarea fabricii de anvelope din reședința de județ a Sălajului.

Două decenii de Michelin la Zalău. Francezii au angajat 2.300 de oameni

Articolul următor
Cel dintâi documentar de lungmetraj despre Via Transilvanica, “Oamenii drumului: Terra Banatica”, proiectat deja în marile orașe din SUA, a fost prezentat la Cluj. Traseul va fi terminat în 2023, promit inițiatorii proiectului.

Primul film despre Via Transilvanica, prezentat la Cluj

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share