Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

A început proiectarea Centurii Sânmartin

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a avut o întâlnire, miercuri, 29 iunie 2022, la sediul instituției, cu reprezentanții firmei care va realiza Centura Sânmartin, pentru a stabili etapele următoare ale proiectului.

Construcții Erbașu, compania care a câștigat licitația, a început să lucreze la proiectul tehnic pe baza căruia vor fi executate lucrările.

„În zilele următoare vor începe lucrările de deminare și de descărcare arheologică. Până la sfârșitul lunii iulie, proiectanții vor finaliza documentația necesară obținerii autorizației de construcție și proiectul tehnic.Cu toate autorizațiile obținute și cu decizia de expropriere publicată, ne propunem ca în prima jumătate a lunii august să începem lucrările. Constructorii se vor concentra, în această toamnă, pe îndepărtarea stratului de teren vegetal, balastare și compactare. Sunt două pasaje supraterane mari la care vor trebui începute, cât mai repede, lucrările de forare a piloților, în așa fel încât, anul viitor, în toamnă, întreaga lucrare să fie gata”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Întâlnire a avut loc după ce, pe 23 iunie, Guvernul României a adoptat hotărârea privind declanșarea procedurilor de expropriere pentru Centura Sânmartin și aprobarea listelor proprietarilor și a tuturor imobilelor situate pe coridorul de expropriere.

Constructori

Vă reamintim că pe data de 3 iunie a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția proiectului „Drum de legătură între municipiul Oradea şi comuna Sânmartin”. Drumul de ocolire va fi realizat de asocierea de firme formată din CONSTRUCTII ERBASU (Leader), DRUMURI ORASENESTI S.A., PROCONS GROUP, VÁHOSTAV – SK. Valoarea proiectului este de 148.940.166,91 lei, fără TVA.

Constructorul are la dispoziție 14 luni pentru proiectare și execuție. Termenul pentru lucrările propriu-zise este de 12 luni.

Structură

Șoseaua va avea o lungime de 5,7 kilometri, la care se adaugă bretelele rutiere de legătură de peste 2 kilometri. Lățimea drumului va fi de 10 metri, cu două benzi de circulație, câte una pe sens. De-a lungul acestuia este prevăzută o pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri.

Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Plan de acțiuni pentru dezvoltarea durabilă în România: „Viitorul sustenabil depinde în mare măsură de mobilizarea societății”

Articolul următor
Soluția propusă de KADRA este o structură din oțel, cu 12 laturi învelite în sticlă securizată și fundația realizată din beton armat. Accesul la Biketower se face cu ajutorul modulului de intrare, care este echipat cu o casă automată de plată și un ecran pentru instrucțiuni.

Bike Tower, varianta “verde” la parkingurile auto

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share