Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Zalăul își caută finanțare pentru a doua centură

Autoritățile din Zona Metropolitană Zalău (ZMZ) s-au întâlnit pentru a dezbate detaliile celei de-a doua centuri ocolitoare a municipiului, pe relația Crișeni – Hereclean.
Administratorii localităților de pe traseul viitoarei centuri s-au reunit la Zalău

Autoritățile din Zona Metropolitană Zalău (ZMZ) s-au întâlnit pentru a dezbate detaliile celei de-a doua centuri ocolitoare a municipiului, pe relația Crișeni – Hereclean.

Primarul Zalăului – Ionel Ciunt, Nicolae Fazakas, Cristian Taloș – președinte și director executiv al ZMZ, administratorul public al municipiului – Călin Forț au avut o întâlnire cu Călin Morar, Marin Dobocan – primar și viceprimar al comunei Crișeni, Francisc Dobrai, primarul comunei Hereclean.

Discuțiile s-au purtat pe marginea proiectului de investiții varianta ocolitoare Zalău Nord – alternativă pentru descongestionarea traficului rutier pe Drumul Național 1H în localitățile Zalău, Crișeni și Hereclean. Proiectul se află în etapa de semnare a contractului de finanțare pentru realizarea documentației tehnico-economice.

Finalizat, acest proiect de investiții va ușura traficul rutier pe DN 1H, în cele trei localități. Centura va devia transportul greu care generează probleme legate de timpul de tranzitare, poluarea atmosferică, afectarea prin vibrații a locuințelor din Crișeni. De  acest proiect de investiții vor beneficia indirect și celelalte unități administrativ teritoriale și cei care tranzitează județul Sălaj.

Prima centură se “mișcă” greu

Lucrările la etapa de finalizare a primei variante de ocolitoare a Zalăului sunt realizate doar în proporție de 27%. Prefectul Sălajului, Toma Dari, şi suprefectul Florin Florian au vizitat șantierul tronsonului II, proiect realizat de asocierea Sinohydro Corporation Limited (China) şi Good Prod Zalău (România).

Traseul variantei ocolitoare Zalău are 5,5 km şi este unul sinuos, cu cinci viaducte, două poduri şi 15 podeţe. Drumul va avea o lăţime de 10 m, cu 7 m partea de carosabil şi trei benzi de circulaţie în zonele cu pantă accentuată. Termenul de finalizare este, conform contractului, martie 2023.

Proiectul include cinci viaducte şi două poduri. Varianta I Zalău are 5,5 km şi asigură legătura între Drumul Național 1F (Cluj-Napoca – Zalău – Satu Mare) şi Drumul Judeţean 191 C. Actuala lucrare va uni tronsonul actual al șoselei de centură (cuprins între DN 1F, intrarea în Zalău dintre Hereclean și Aghireș) cu DN 1F, pe Meseș.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

MedLife achiziționa clinica Profilaxis din Timișoara

Articolul următor

„Ocolitoarele” din Banat și Transilvania se profilează cu greu la orizont

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
0
Share