Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Centura Metropolitană Cluj a obținut toate cele 56 de avize

Proiectul Centurii Metropolitane Cluj-Napoca (CMC) are toate avizele necesare, la nivel local, pentru demararea investiției, conform primarului Emil Boc.

Proiectul Centurii Metropolitane Cluj-Napoca (CMC) are toate avizele necesare, la nivel local, pentru demararea investiției, conform primarului Emil Boc.

“Prin efortul tuturor celor implicați, avem toate cele 56 de avize necesare CMC. Săptămâna viitoare, localitățile Cluj-Napoca, Gilău, Florești, Apahida și Baciu vor aproba în consiliile locale trimiterea către București a întregii documentații pe care noi am redactat-o.

Apoi va fi avizată de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, de către Comitetul interministerial, ca să avem hotărârea de guvern privind indicatorii tehnico-economici. Urmează lansarea licitației decisă de guvern sau de administrația locală, ca în cazul metroului, care este la latitudinea executivului.

Noi ne-am asigurat că va avea finanțarea pe Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), un alt ministru a scos-o cu ranga de acolo, am găsit înțelegere la ministrul Sorin Grindeanu să fie poziționată pe locul trei pe lista investițiilor pe fonduri europene, în condițiile în care va costa peste 1 miliard de euro, iar metroul de Cluj, 2 miliarde”, a menționat Boc.

Municipalitatea are proiecte de 3,5 milioane de euro

El a menționat că municipalitatea clujeană derulează proiecte de 3,5 miliarde de euro. “CMC are un traseu de 42 km, drumuri de legătură de 32 km, 26 km de bretele și noduri, plus 35 km de piste de bicicletă. Va avea cinci tuneluri, nu putem face altfel să traversăm Făgetul. Alături de CMC și de metrou, trenul metropolitan, conectarea la Autostrada Transilvania (A3), pasajul peste calea ferată de la Tăietura Turcului sunt proiecte mari de infrastructură care vor duce Clujul, în următorii 30 de ani, la un alt nivel.

La fel cum cei 54 km din A3, centurile Vâlcele – Apahida și Bd. Muncii – Apahida au scos traficul greu din oraș și am putut să respirăm timp de 10 ani trecem acum la un alt nivel de dezvoltare, cel metropolitan, care ne va oferi ocazia să avem locuri de muncă bine plătite și să ne apropiem cu calitatea vieții de cea din Uniunea Europeană”, a spus edilul.

Viitoarea centură de ocolire prin partea de sud a municipiului Cluj-Napoca (TransRegio Feleac 35) a fost scoasă din PNRR. Centura metropolitană a Clujului pleacă de la Gilău, trece prin Florești, intră în Cluj-Napoca în zona Cora, continuă prin Făget, Calea Turzii, iese la Selgros și se ajunge la Centura Vâlcele – Apahida. Ultima evaluare de cost pentru TR 35 este de peste 1 miliard de euro.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Compania de telecomunicații Vodafone România s-a alăturat demersului noului hub clujean MushuROI, în calitate de partener și susținător al proiectelor ale acestuia.

Vodafone va susține proiectele hub-ului Mushuroi

Articolul următor

Sălajul și Clujul primesc 500 milioane euro prin Programul Anghel Saligny

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share