Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

VPK Packaging: Parteneriatul nu este doar un “termen” la modă

În mijlocul războiului, a creșterii prețurilor la energie și inflației globale, managementul unei companii nu este o sarcină ușoară. Dar există oameni care cred cu adevărat în gândirea pe termen lung și că parteneriatele cu valoare adăugată pot fi soluția. Directorul general al VPK Packaging, Bart Dobbelaere, este unul dintre ei. În acest interviu, el explică provocările și realizările unei companii cu planuri ambițioase pentru viitor.

 

Trăim vremuri dificile. În calitate de director general, cum ați descrie viziunea și planurile asupra viitorului apropiat și pe termen lung?

Noi la VPK Packaging credem cu adevărat într-o abordare sustenabilă. Pentru noi, parteneriatul nu este doar un “termen” la modă. Prin urmare, am ales să avem clienți pe termen lung și să creăm parteneriate durabile. Schimbăm în mod activ informații între noi, astfel încât echipele noastre inovatoare să înțeleagă care sunt problemele și provocările reciproce. Astfel, putem oferi cele mai bune soluții și să obținem rezultate excelente. Cu alte cuvinte: gândim împreună cu clienții și înțelegem că trebuie să oferim valoare părților interesate într-un mod durabil. Cifra noastră de afaceri a crescut însă cu peste 40%, însă marjele scad semnificativ pe măsură ce industria și clienții se află sub o presiune uriașă a costurilor ridicate și a reducerii cererii.

Cum sunt adaptate procesele în aceste circumstanțe dificile?

Anul trecut, costurile materiilor prime au crescut abrupt și au ajuns la un nivel mai mult decât dublu față de prețul inițial. De asemenea, prețurile la energie cresc în fiecare zi. Costul deșeurilor de hârtie – principala materie primă pentru hârtie reciclată – a ajuns la cel mai înalt nivel de până acum. Războiul din Ucraina nu va face decât să înrăutățească această situație. Prețul amidonului crește pe piață și este foarte probabil ca disponibilitatea să fie o problemă în viitor. Anumiți furnizori de hârtie din Europa și-au oprit deja utilajele pentru anumite perioade. Mai mult, furnizarea de hârtie din Rusia, care este un mare producător Kraft, este oprită, deoarece certificarea FSC este retrasă de la începutul lunii aprilie.

Datorită parteneriatelor noastre de lungă durată și a celor cu furnizorii noștri, continuăm să garantăm calitatea potrivită la prețul corect, furnizând servicii ireproșabile. Deoarece nu am urmărit niciodată câștiguri și oportunități pe termen scurt, avem prioritatea și volumele garantate de la furnizorii noștri existenți. În aceste vremuri dificile, această abordare s-a dovedit a fi cea corectă și cea mai durabilă. Desigur, nu putem evita toate creșterile de costuri, dar cel puțin, putem evita problemele lanțului de aprovizionare și, prin urmare, rămânem un partener de încredere pentru clienții noștri. Vedem și am înțeles că există firme care într-adevăr au probleme, deoarece produc și/sau vindeau mărfuri pe piețele afectate de războiul din Ucraina (deci nu numai Ucraina însăși, ci și Belarus și Rusia) sau se aprovizionau cu produse din acele țări.

Bart Dobbelaere, Director general, VPK Packaging

Covid a generat un impuls uriaș asupra comerțului online. Ce fel de soluții de ambalare oferiți clienților dumneavoastră pe acest segment de business?

Ce s-a întâmplat cu comerțul electronic începând cu perioada pandemiei Covid-19 este ceva revoluționar, chiar dacă partea de Est a Europei nu este încă la fel de dezvoltată ca Europa de Vest. Și din acest motiv vedem o mare oportunitate în comerțul online. Multe companii care oferă servicii de vânzări online folosesc cutii obișnuite. Ca exemplificare, la comanda unui produs de mici dimensiuni, în cele mai multe cazuri acesta este ambalat într-o cutie mai mare, spațiul gol care trebuie compensat umplându-se cu deșeuri, folii cu bule sau alte materiale de umplere. Dar această piață se transformă pozitiv gradual și companiile producătoare, ca și noi, vor crea și vor ajuta la dezvoltarea pieței. Oferim soluții personalizate pentru comerțul online, reducând, în același timp, amprenta de carbon. Cutiile supradimensionate au ca rezultat utilizarea inutilă a hârtiei pentru ambalajul în sine, dar și a materialelor de umplutură. În plus, în camioane este irosit inutil spațiu de încărcare din cauza cutiilor supradimensionate. Având în vedere că Europa de Est este o piață mai mică, dar în creștere rapidă, a centrelor de comerț online și de execuție care apar în mod constant, soluțiile noastre de ambalare vor deveni din ce în ce mai importante.

Ce poți face pentru a păstra clienții atunci când costurile sunt din ce în ce mai mari?

Aceasta este, într-adevăr, o întrebare foarte importantă, deoarece costul va fi absorbit oricum cumva, undeva. În primul rând, marjele industriei sunt supuse unei presiuni uriașe, deoarece de fiecare dată absorbim singuri costurile, înainte de a putea aplica efectul. Dar, în cele din urmă, șocul va fi preluat de clientul final. Între timp, salariile nu cresc în același ritm cu costurile zilnice. În consecință, puterea de cumpărare va scădea, ceea ce va duce la un impact negative asupra creșterii economice în general. Mai mult ca niciodată, căutăm împreună cu clienții noștri soluții mai convenabile, pe care le numim proiecte squeeze. Verificăm întregul lanț de aprovizionare a clienților noștri pentru a vedea dacă putem schimba tipul plăcilor, schimba dimensiunile, optimiza paletizarea și chiar schimba modalitatea de tipărire pentru a reduce costurile și a contracara cel puțin parțial efectul actual al creșterii bruște a prețurilor.

 

VPK PACKAGING Salonta a fost premiată la ediția 2022 a Galei „Antreprenor pentru Bihor”, organizată de Agenția pentru Dezvoltare Locală Oradea și Consiliu Județean Bihor, în luna mai, datorită aportului la bugetul județean și impactului pozitiv în comunitate – dezvoltarea economică a județului, respectiv compania este prezentă în Top 10 firme din județ luând în calcul indicatorul „profit”, conform portalului Topfirme.com – pe baza situațiilor financiare de la Ministerul Finanțelor Publice. VPK PACKAGING este prezentă în Salonta, județul Bihor, de aproape 13 ani, de atunci având o strategie extinsă de investiții de circa 3 milioane de euro pe an, inclusiv pentru o nouă extindere a suprafeței de producție și depozitare. Această nouă investiție majoră permite companiei să ofere noi soluții de ambalare din carton ondulat, pentru a servi un număr tot mai mare de clienți pe această piață. Cu o capacitate de producție de peste 100 de milioane m2 și cu investiții continue, VPK Packaging Salonta continuă planurile ambițioase de viitor.

Un articol publicat in revista TB 110 – “Surprizele din logistică”, disponibilă  – aici.

 

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior
Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API) a fost prezent la o dezbatere publică pe tema A8, derulată în județul Mureș, la Primăria Miercurea Nirajului, atrăgând atenția participanților prin două “obiecții reale”.

Cum se vor conecta Autostrăzile Transilvania și Unirii. “Există erori de proiectare”

Articolul următor

Untold va aduce Clujului până la 100 milioane euro

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share