Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

ATP Bus, autobuzul electric al companiei românești ATP Trucks, va fi testat și de Antibiotice Iași

ATP Trucks Automobile, compania românească producătoare de autovehicule de transport rutier și persoane, are omologate până în prezent: basculanta și betoniera Truston 8×4 430 CP, cap tractorul Truston 4×2 480 CP și autobuzul electric ATP Bus.

Demersul nostru, ca producători, de a viza și produsele cu tehnologie electrică este așezat în contextul actual când trebuie să fim în mod real preocupați de subiectele sensibile cum ar fi poluarea și mai ales efectele sale. O abordare comună în acest sens: producător și consumator, sperăm că va conduce la un impact pozitiv asupra comunităților noastre. Ne bucură solicitarea Antibiotice Iași de a testa autobuzul electric și apreciem preocuparea lor pentru soluții ecologice chiar și când vine vorba de transportul propriilor angajați”, a precizat dl Lucian Varga, Directorul general ATP Motors.

“Antibiotice este o companie care se dezvoltă sustenabil fiind constant orientată către soluții care să aibă un impact pozitiv asupra mediului și comunității. Trecerea către transportul ecologic, pentru a reduce emisiile gazelor cu efect de seră, este parte din soluția reducerii poluării, unul dintre obiectivele noastre. Suntem încântați că există producători români de vehicule electrice de transport, iar în momentul de față colaborăm cu ATP Trucks Automobile, fiind în perioada de testare cu un autobuz electric 100% care va transporta confortabil și ecologic angajații noștri, către și de la locul de muncă”, a declarat Ionel Susanu, Director Logistica, Antibiotice.

Din mai 2021 când am anunțat lansarea autobuzului electric și până în prezent, ATP Bus a fost prezentat și a fost testat de numeroase companii de transport public local din România: ORADEA, BRAILA, FĂGĂRAȘ, TÂRGU MUREȘ, TURDA, CLUJ-NAPOCA, SIBIU, SIGHIȘOARA, BISTRIȚA, SATU MARE, IAȘI. Dorim ca mai departe să facem cunoscută disponibilitatea pentru proiecte de mobilitate electrică dedicate societăților comerciale ce pot realiza achiziții directe. În acest sens, serviciile noastre pot fi servicii de vânzare dar putem asigura și doar folosința autobuzelor, pe un termen mai lung determinat și presupunând un cost lunar. Consumabilele, stațiile de încărcare, mentenanța le gândim incluse în acest cost lunar.

Cream astfel mai multe opțiuni: pentru cei care doresc să achiziționeze produsul, posibilitatea ca înainte de a lua decizia de achiziție să își poată determina complet rentabilitatea utilizării unui autobuz electric versus unul clasic.  Reflecția beneficiilor în timp s-ar formula efectiv din practică. Iar pentru cei care doar închiriază autobuze, opțiunea pentru operarea cu autobuze electrice poate fi la îndemână, cu toate beneficiile sale.

Noi am venit cu acest produs în primul rând pentru piața din România unde parcurile de autobuze sunt vechi și poluante. Am arătat că avem o soluție perfect viabilă pentru înlocuirea acestor parcuri însă în tot acest timp am înțeles și că publicul trebuie să accepte și să creadă în noile vehicule electrice astfel încât mobilitatea electrică să devină cât mai repede o soluție pentru prezent și nu doar un concept al viitorului” a mai menționat dl Lucian Varga, Directorul general ATP Motors – distribuitorul produselor ATP Trucks.

Caracteristicile prototipului ATP Bus sunt: 83 de locuri în total, o lungime de 12,18 m; în varianta de configurație specială, omologarea îi permite 95 de locuri. Are o autonomie de minim 200 km în oraș, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri. Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați: cele 8 pachete de baterii sunt produse CATL – gigantul bateriilor EV și furnizor pentru cele mai prestigioase brand-uri auto. Cu referire la axe menționăm producătorul german ZF AG consacrat pe piața de profil, respectiv pe cei de la DANA GK. Motorul electric al autobuzului este un motor sincron cu magnet permanent dezvoltat prin parteneriatul dintre DANA și Prestolite. Sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, sistemul de climatizare încorporează tehnologia VALEO iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF.

Confortul oferit de ATP Bus este repede perceput de călători, astfel: podeaua joasă facilitează urcarea, înălțimea este confortabilă iar rețeaua de bări de susținere din inox este prevăzută cu protecții antialunecare și pentru confort termic, scaunele sunt foarte comode îmbrăcate în tapiserie ergonomică, există trapa de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă dar și spațiul interior care răspunde nevoilor acestora. Pentru sezonul rece este prevăzută instalație de climatizare suplimentară.

La nivel de conectivitate, ATP Bus vine cu WI-FI gratuit și cu prize USB cu 2 porturi încorporate, în dreptul fiecărui set de scaune. Dispune de un monitor, cu memorie externă portabilă pentru diferite proiecții multimedia.

Cu referire la siguranța oferită de ATP Bus sunt relevante: sistemul anti-blocare ABS care, în caz de frânare totală, asigură faptul că roțile nu se blochează permanent. Distanța de oprire poate fi redusă semnificativ prin sistemul de frânare electro-pneumatic (EBS) iar sistemul de control electronic al stabilității (ESC) este, de asemenea, în dotarea standard a autobuzului. Sistemul de monitorizare pentru spațiul interior al autobuzului sporește nivelul de siguranță, la nivel subiectiv, atât pentru șofer cât și pentru călători.

 ATP Bus este un autobuz electric modern, cu profil ECO (ECOlogic & ECOnomic), proiectat, dezvoltat și omologat de firma ATP Trucks Automobile din România. Este un produs competitiv ce oferă reale soluții în procesul de modernizare a transportului public urban și răspunde nevoii de optimizare a costurilor.

Informații detaliate despre caracteristicile tehnice ale autobuzului electric ATP Bus se pot obține accesând site: http://www.atp-bus.com/.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Rectorul Universității Politehnica Timișoara cere adaptarea profesorilor la noua realitate și predare prin interactivitate, storytelling sau gamification

Articolul următor

Wizz Air aniversează 3 milioane de pasageri pe Aeroportul Iași

Citește și:
Pentru MedLife există varianta unei achiziții sau a unei investiții de la zero
Citeste mai mult

MedLife țintește piața Bistriței

Cel mai dinamic jucător din piaţa românească de servicii medicale, cu afaceri de 860 de milioane de lei,…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share