Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Succesul și eșecul startup-urilor tehnologice românești

Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai, în colaborare cu Transilvania IT Cluster și cu susținerea NTT DATA, demarează o cercetare cu privire la factorii ce influențează succesul și eșecul start-up-urilor din România. Colectarea datelor are loc online și telefonic între 20 august 2022 – 20 septembrie 2022.

Chestionarul utilizat în acest demers este disponibil online aici, iar completarea lui este voluntară și anonimă. Accesarea și completarea chestionarului implică exprimarea acordului pentru participarea la studiu și utilizarea datelor în scopul cercetării. După analiza datelor, rezultatele vor fi prezentate sub forma unor concluzii generale.

Cercetarea răspunde la o nevoie existentă, aceea de a construi predictibilitate în business, iar obiectivul constă în înțelegerea completă a realității start-up-urilor din piață, pentru a identifica acei factori care pot contribui la prevenirea eșecului. Rezultatele vor fi anunțate spre sfârșitul anului 2022, iar acțiunea de colectare a datelor va fi repetată ulterior la distanță de un an, pentru a surprinde evoluția factorilor determinanți în timp. Pentru eșantionare, sunt vizate toate entitățile economice din industria IT&C, care au maximum 10 ani de activitate.

Succesul unui business nou ori al unui start-up reprezintă o provocare în toate domeniile, inclusiv in domeniul IT&C. Ce anume explică succesul unor start-up-uri în domeniul IT&C? Cum poate fi argumentat parcursul ascendent al unor start-up-uri tehnologice și ce le diferențiază de cele care eșuează? Pentru a răspunde la aceste întrebări, este necesar să identificăm factorii care favorizează sau împiedică progresul constant al unui start-up IT&C: caracteristicile personale ale antreprenorilor, tipurile de strategii antreprenoriale, modelele de business implementate și caracteristicile mediului local de afaceri.

“Ecosistemul de start-up-uri din România este unul emergent și vedem acest lucru atunci când vorbim despre inovare, dar și despre suportul de care aceste entități beneficiază. La nivel național, nu există politici coerente, care să susțină dezvoltarea lor, iar pentru a convinge factorii de decizie politici, dar și pentru a avea o imagine actuală asupra realității, avem nevoie de date. Date care, în general, lipsesc din toate analizele și domeniile. Prin intermediul acestui studiu, ne propunem să venim cu informații noi, care să ne permită tuturor să ne fundamentăm deciziile de creștere, dar și să vedem ce anume lipsește din acest ecosistem antreprenorial și unde mai trebuie investite resurse. Acest tip de demers trebuie să fie recurent și suntem bucuroși că există actori care înțeleg acest lucru, însă este necesară și contribuția celor vizați de studiu, și implicarea lor pentru a oferi informații corecte și relevante.”, a declarat Bianca Muntean, managerul Transilvania IT Cluster.

“În ultimii ani, s-a înregistrat o creștere semnificativă a start-up-urilor de tehnologie din România, cu efecte benefice asupra investițiilor, locurilor de muncă și economiei. Unul din zece start-up-uri IT&C eșuează însă în primii doi ani de activitate (Petrovici, Mare & Moldovan, 2021). Pentru evitarea eșecului este important ca start-up-urile să fie sprijinite în procesul de business prin politici de susținere validate empiric. Ca urmare, avem nevoie de dovezi empirice care să depășească simpla descriere (studii descriptive) a factorilor determinanți ai succesului start-up-urilor, prin investigarea mecanismelor prin care acești factori contribuie la creșterea profitului, a inovației sau performanței start-up-urilor, precum și a condițiilor care contribuie la intensificarea efectelor acestor factori. De asemenea, este necesară o evaluare comprehensivă a factorilor determinanți ai succesului start-up-urilor de tehnologie, care să includă nu doar caracteristicile individuale ale antreprenorilor sau ale mediului de afaceri, ci și factori de natură strategică, precum modele de business și strategii antreprenoriale.” a declarat Loredana Mihalca, cercetător FSEGA, UBB.

”Antreprenoriatul este motorul care pune în mișcare și crește nivelul economic al țării. Industria de IT din România s-a dezvoltat datorită spiritului antreprenorial local care a atras marii investitori de astăzi. La nivel de grup, NTT DATA și-a câștigat reputația de a fi un susținător al inovației iar start-up-urile au ambiția, viziunea, curajul și motivația de a reuși. Prin acest studiu ne dorim să fim alături de ei și să le oferim acele informații care să îi sprijine în luarea unor decizii informate. Avem nevoie de aceste generații de antreprenori. Impactul pozitiv pe care aceștia îl are transcende dincolo de zona economică și se resimte în creșterea calității vieții comunității din care fac parte.” a declarat Maria Metz, CEO NTT DATA Romania.

Într-un domeniu ce se află într-o stare continuă de expansiune, datele transparente sunt extrem de valoroase și prezența sau lipsa lor influențează în mod real atât deciziile de business, cât și economia unei țări. Împreună cu colegii, colaboratorii, membrii și partenerii din ecosistem (mediul academic, mediul privat, administrația publică și structurile europene), ne propunem să analizăm starea actuală a sectorului informației, tehnologiei și comunicațiilor în România, pentru ca ulterior, prin structura Transilvania DIH (Transilvania Digital Innovation Hub, n.r. Centru Digital de Inovare), să putem corela și utiliza aceste date cu nevoile reale de business ale celor ce activează în domeniu și vor să își îmbunătățească constant calitatea produselor și serviciilor lor. De asemenea, fondatorii și investitorii vor putea lua decizii mai informate pe baza
interpretării acestei analize. Proprietarii de start-up-uri tech pot contribui la acest demers prin completarea chestionarului și distribuirea acestuia.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Serile cu film se prelungesc, iar sâmbătă ne întâlnim cu The Batman.

Weekend cu „The Batman" la Iulius Mall Cluj

Articolul următor

De ce să alegi oferta de Betfair casino online?

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share