Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a impus restricții de circulație pe Autostrada 1.
Ca urmare a degradărilor apărute pe suprafața carosabilă a A1, pe sectorul între Sibiu și Sebeș, au fost instituite restricții de circulație între mai multe poziții kilometrice. Ele sunt km. 283+000 – km. 285+000, pe ambele sensuri de deplasare; km. 273+000, în zona viaductului Aciliu, pe sensul Sebeș – Sibiu. Sunt instituite restricții și în zona Săliște, unde se efectuează reparația temporară cu mixtură stocabilă.
“Degradările au fost cauzate de infiltrațiile de apă în suprafața carosabilă, pe fondul ploilor torențiale care au avut loc pe parcursul ultimelor 24 de ore. În teren sunt prezente echipe ale Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov care acționează pentru remedierea deficiențelor apărute pe suprafața carosabilă.
Săptămâna viitoare o echipă de specialiști ai CNAIR și DRDP Brașov va evalua situația pe teren pentru stabili cauzele degradărilor și măsurile care se impun pentru readucerea carosabilului la condițiile tehnice corespunzătoare”, a informat CNAIR.
Sectorul Sibiu – Orăștie, mereu cu dureri de cap
În 2011 a fost demarat șantierul pentru construcția tronsonului de autostradă dintre localitățile Orăștie și Sibiu (82 km). Acesta a fost împărțit în patru loturi. Primul lot, Orăștie – Sebeș, a fost atribuit firmei Strabag, al doilea, Sebeș – Cunța, asocierii Straco Grup – Studio Corona Civil Engineering.
În 2013 s-au încheiat lucrările pe porțiunea dintre Cunța și Orăștie, cuprinzând centura orașului Sebeș. Tot atunci, centura Sibiului a fost prelungită până la Săliște, rămânând în lucru porțiunea dintre Săliște și Cunța, întârziată din cauza alunecărilor de teren în zona unde s-a realizat un viaduct.
Soluția a eșuat, iar în toamna lui 2014 lucrările erau abandonate. Apoi au fost reluate, iar tronsonul, inaugurat la 14 noiembrie 2014, deși standardele de siguranță erau puse sub semnul întrebării. În anul următor, alunecări de teren de suprafață au început să distrugă autostrada.
CNAIR a reparat-o pe cont propriu
Apoi tronsonul a fost închis pentru reconstrucția completă a unei porțiuni de 300 m, infiltrată cu apă. Soluția sa a fost reconstrucția autostrăzii în regie proprie de către CNAIR. Varianta tehnică aleasă a presupus șase tranșee drenante, umplute cu piatră spartă. Tronsonul a fost redeschis în 2016.
A1 este parte a Coridorului IV Pan-european de Transport, aflată în construcție, din care sunt funcționale trei segmente: București – Pitești (109 km) unul de 176 km ce ocolește orașele Sibiu (între Șelimbăr și Șura Mică), Sebeș, Orăștie și Deva, respectiv Margina – Nădlac (158 km).
A1 a fost prima construită în România, în perioada 1967–1972 și refăcută în 2000, cu noi segmente adăugate între anii 2007 și 2019. La finalul lucrărilor A1 urmează să lege Bucureștiul de Pitești, Sibiu, Sebeș, Deva, Lugoj, Timișoara, Arad și Nădlac, făcând legătura cu M43 din Ungaria, spre Seghedin.