Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat câștigătorii concesiunilor de servicii pentru patru loturi.
Asocierea Rompetrol și OMV Petrom vor utila, opera și întreține spațiile pentru servicii pe loturi din Autostrăzile 1 și 3. Ca urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire pentru patru contracte de concesiune de servicii.
Ce s-a scos la licitație
- Lot 1: Spații pentru servicii, km 288+810 (stg./dr.), Miercurea Sibiului, A1, Orăștie – Sibiu
- LOT 2: Spații pentru servicii, km 8+400 (stg./dr.), Sânpaul, Autostrada A3 Transilvania – secțiunea 1C
- LOT 10: Parcări de lungă durată – Varianta de ocolire Suceava – DN 2, km 429+500 – km 430+200 dr., Varianta de ocolire 2 P, km 8+500 – 9+000 stg.
- LOT 12: Parcări de lungă durată – Varianta de ocolire Brașov – DN 1K, km 1+500 stg./dr.
Cine a câștigat
- Lot 1: OMV PETROM MARKETING. Durata contractului: 20 ani.
- Lot 2: ASOCIEREA ROMPETROL DOWNSTREAM – KMG ROMPETROL DEVELOPMENT. Durata contractului: 25 ani.
- Lot 10: ASOCIEREA ROMPETROL DOWNSTREAM – KMG ROMPETROL DEVELOPMENT. Durata contractului: 20 ani.
- Lot 12: ASOCIEREA ROMPETROL DOWNSTREAM – KMG ROMPETROL DEVELOPMENT. Durata contractului: 20 ani.
Stații pentru mașini electrice și cu hidrogen
Există dotări minime obligatorii pe care concesionarul trebuie să le proiecteze, construiască, finanțeze, opereze și întrețină, astfel încât spațiile de servicii, parcările de scurtă durată, parcările de lungă durată aferente fiecărui lot să fie funcționale.
Acestea sunt parcare; toalete publice; spațiu comercial și snack bar (în spațiile pentru servicii și parcările de lungă durată); stație distribuție carburant și stație reîncărcare vehicule ușoare electrice (doar în spațiile pentru servicii și parcările de lungă durată); stație distribuție/încărcare hidrogen și stație reîncărcare vehicule grele electrice (în spațiile pentru servicii aferente lotului 1).
Conform obiectivelor politicii de transport în România, principala direcție de acțiune a CNAIR o reprezintă dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, în vederea integrării rețelei naționale în Rețeaua Trans-Europeană de Transport, îmbunătățirii confortului utilizatorilor acestei infrastructuri și creșterii siguranței și eficienței transportului.
Standardele de proiectare ale autostrăzilor din România au fost aliniate la standardele europene, în principal la „TEM Standards and Recommended Practice – 2002″. Ele recomandă, printre facilitățile pe care trebuie să le prezinte o autostradă, construirea spațiilor de odihnă (parcări) și a spațiilor de servicii.