Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Primul monopost electric dezvoltat cu tehnologie ZF a fost prezentat în România, la Timișoara, în cadrul unui eveniment demonstrativ

Timișorenii s-au bucurat sâmbătă de prima demonstrație auto din România a monopostului M8Electro Mahindra Racing, complet electrică, care a concurat în Sezoanele 5-8 ale competițiilor FIA de Formula E. În calitate de partener tehnologic oficial, ZF furnizează pentru Mahindra Racing întregul sistem de propulsie, inclusiv motorul electric, transmisia și electronica de putere pe bază de Carbură de Siliciu. Evenimentul demonstrativ de la Timisoara a fost organizat pentru a sublinia și celebra dezvoltarea rapidă a centrului local ZF R&D Tech Center.

„Unul dintre pilonii expansiunii noastre de succes în Timișoara este colaborarea strânsă cu Universitatea Politehnica Timișoara. Sunt mândru să anunț că am semnat un acord pentru a realiza un centru de cercetare multidisciplinar de excelență în campusul Universității. ZF își extinde competențele Tech Center de la sistemele de direcție și frânare la mobilitatea electrică și soluții software.”a declarat Dr. Dirk Walliser, Senior Vice President Corporate R&D, Inovation and Technology.

ZF extinde constant competențele hub-ului său de inginerie din vestul României, de la sistemele de direcție și frânare, la soluții de mobilitate electrică și software și extinde echipele de inginerie pe toate segmentele. Astăzi lucrează acolo 400 de ingineri, iar echipa se va mări în următorii ani.

Unul dintre pilonii extinderii de succes a Centrului ZF R&D Tech Timișoara este colaborarea strânsă cu Universitatea Politehnica din Timișoara (UPT).

„Parteneriatul pe termen lung și de succes între UPT și ZF este un exemplu excelent al modului în care colaborarea dintre mediul academic și cel de afaceri poate contribui la o mai bună educație a generațiilor următoare. Suntem bucuroși să anunțăm oficial demararea proiectului care vizează crearea unui Centru de Excelență de cercetare multidisciplinară, în strânsă colaborare cu compania ZF”, a declarat Florin Drăgan, rectorul UPT.
Viitorul Centru de Excelență va fi amplasat în centrul campusului UPT. Acesta va conține trei laboratoare/ ateliere, sală de seminar și expoziție și panouri tech interactive, pe o suprafață de peste 500 mp. Acesta va permite studenților din diferite facultăți să lucreze la proiecte comune de cercetare și să învețe direct de la experții ZF. Demararea etapei de realizare a infrastructurii este planificată pentru începutul anului 2023.

Dezvoltarea ZF R&D Tech Center Timișoara contribuie, de asemenea, la dezvoltarea industriei hi-tech în regiune. „Extinderea cu succes a ZF R&D Tech Center din Timișoara permite crearea în regiune de locuri de muncă atractive în zona noilor tehnologii. Este important pentru noi să avem un partener de încredere și implicat, care nu numai că are succes în afaceri, ci și contribuie la dezvoltarea durabilă a traficului și mobilității în orașul nostru”, a subliniat și Ruben Lațcău, viceprimarul Tmișoarei.

Fiind „Partenerul Oficial pentru Propulsie” al Mahindra Racing, una dintre echipele fondatoare din campionatul ABB FIA Formula E, ZF poate aduce rapid pe piață o nouă tehnologie avansată de electrificare, care a fost testată în condițiile extreme ale seriilor de curse.

„Cooperarea cu Mahindra Racing oferă o perspectivă excelentă pentru ZF, pentru a demonstra calitatea și competitivitatea soluțiilor noastre de mobilitate electrică și accelerează ritmul dezvoltării tehnologiei avansate la ZF” a spus Otmar Scharrer, Senior Vice President R&D, ZF Electrified Powertrain Technology.

Odată cu monopostul de Formula E, la Timișoara a sosit și fostul pilot de Formula 1, Nick Heitfeld, ulterior concurent în competiția electro a FIA, în prezent colaborator și consultant al echipa Mahindra Racing.

”Diferența dintre a conduce un bolid de formula 1 și unul e exact diferența dintre a conduce o mașină cu combustie internă și o mașină electrică. Pentru pilot, controlul puterii e mult mai precis. La combustia internă mai ai ratări ale motorului, așa ceva nu se întâmplă în Formula E. Pot să spun că mă simt mai sigur în monopostul de Formula E, viteza nu e la fel de mare, noi avem circuite stradale, nu ca și cele de curse, nu avem nici atâta putere a motorului. E un mod diferit de a conduce, cea mai mare diferență e că trebuie să te gândești mai mult la consumul de energie, te poți trezi fără aceasta înainte de finalul cursei, ceea ce o face și mai interesantă”, a spus Heitfeld la Timișoara.
Pentru ZF, electrificarea transmisiei este cheia pentru reducerea emisiilor de CO₂ în traficul rutier. Pentru electromobilitate, Grupul ZF oferă numeroase module hibride, transmisii hibride plug-in, precum și diverse acționări electrice pentru vehicule electrice, inclusiv electronică de putere și integrarea sistemelor.

În Timișoara, ZF oferă un mediu de lucru deosebit și laboratoare de ultimă generație, la unul dintre cei mai mari furnizori de automotive din lume. „Inginerii care decid să ni se alăture, pot beneficia de oportunități excelente de carieră, cu acces la nivel mondial la proiectele care modelează transformarea mobilității globale”, a declarat dr. Sever Scridon, Managing Director ZF R&D Tech Center Timișoara.

ZF R&D Tech Center Timișoara s-a desprins din divizia de automotive a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed și face parte din ZF din ianuarie 2019. BeeSpeed lucra deja pentru Divizia ZF Active Safety Systems din 2008. Odată cu dezvoltarea actuală, ZF își extinde competențele a hub-ului său de inginerie din vestul României, de la sisteme de direcție și frânare, până la soluții de mobilitate electrică și software și extinderea echipelor de inginerie pe toate segmentele. ZF R&D Tech Center România din Timișoara face parte din rețeaua globală de cercetare și dezvoltare a ZF, contribuind la dezvoltarea Generației Următoare a Mobilității.

Centrul de Excelență (CE) va fi principala legătură între ZF R&D Tech Center din Timișoara și UPT. Acesta va fi dezvoltat în strânsă cooperare între profesori și inginerii ZF și va fi amplasat în campusul central al UPT. Centrul are scopul de a permite studenților să lucreze și să cerceteze cea mai recentă tehnologie, vitală pentru dezvoltarea de soluții avansate pentru un viitor de mobilitate autonomă, electrică și conectată. Acesta va avea peste 500 mp și trei spații futuriste interconectate. Centrul de Excelență va conține: trei laboratoare/ ateliere, care pot deservi câte 12 – 15 studenți fiecare; zone de învățare și spații de informare și testare, cu stații de lucru individuale; puncte de informare cu produse tehnologice ZF; zonă multimedia pentru seminarii, cu posibile simulări virtuale; zone de expoziție pentru componente și echipamente auto.

Parteneriatul tehnologic ZF și Mahindra Racing în Formula E

Formula E a fost fondată ca o serie de curse complet electrică în 2014, iar Mahindra Racing a făcut parte din seria de curse Formula E încă de la început. Mașina demo prezentată în cadrul evenimentului ZF de la Timișoara este o mașină Gen 2. Aceasta a fost condusă de fostul pilot de Formula 1 Nick Heidfeld, care a fost pilot Mahindra în Formula E în perioada 2014-2018 și actualmente este consilier tehnic al Mahindra Racing. Mașina Gen 2 a fost introdusă în sezonul 5 și a fost folosită până la finalul sezonului 8. Cu o putere de 250 kW, Gen2 poate accelera de la 0 la 100 km/ h în 2,8 secunde și atinge o viteză maximă de 280 km/ h.

Sistemul de propulsie Formula E de la ZF, dezvoltat cu Mahindra Racing, se bazează pe carbură de siliciu în invertorul său, care oferă o eficiență semnificativ mai mare la toate nivelurile de performanță, în timp ce mărește autonomia și scurtează timpii de accelerare. Cea mai recent premiată amprentă netă de carbon Mahindra Racing evidențiază cât de nepoluante și sustenabile pot fi chiar și sporturile cu motor – și subliniază de ce compania este partenerul tehnologic ZF perfect!
Cu aproximativ 157,500 de angajați în întreaga lume, ZF a raportat vânzări în valoare de 38.3 miliarde € în anul fiscal 2021. Compania își desfășoară activitatea în 188 unități de producție din 31 de țări.
ZF are aproximativ 5.000 de angajați în cinci locații din România (Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita). Printre acestea se numără ZF R&D Tech Center Timișoara, care s-a desprins din divizia de automotive a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed ​​și face parte din ZF din ianuarie 2019. BeeSpeed ​​lucra deja pentru Divizia ZF Active Safety Systems (fosta parte a TRW) din 2008.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Karpatia Horse Show revine “pe cai mari" în 2022! Unul dintre cele mai așteptate evenimente de echitație și lifestyle ecvestru din România și sud-estul Europei are loc în acest weekend pe Domeniul Cantacuzino din Florești, Prahova.

Karpatia Horse Show a ajuns la ediția a șaptea

Articolul următor

Fonduri europene pentru înființarea parcurilor industriale din Aleșd, Beiuș și Ștei

Citește și:
În luna sărbătorilor, Iulius Christmas Market din Iulius Parc îi poartă pe vizitatori în lumea de basm a Crăciunului.
Citeste mai mult

A început Iulius Christmas Market

Bucurie și magie sunt cuvintele care descriu cel mai bine luna decembrie, iar aceste stări au pus stăpânire…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share