Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Uniprest Instal Digital, platforma vedetă la primul Expo Uniprest 2022 din această toamnă

La primul Expo Uniprest 2022 din această toamnă, desfășurat la Cluj-Napoca, compania târgumureșeană Uniprest Instal a prezentat noutăți și update-uri la Uniprest Instal Digital, platforma digitală pentru managementul proiectelor de instalații, HVAC și sanitare.  

Expo Uniprest Cluj-Napoca 2022 a fost un succes și datorită prezenței în număr mult mai mare decât în anii precedenți a producătorilor și a participanților.

Detalii despre platforma digitală, componentă a ecosistemului pe care compania îl dezvoltă de 13 ani pentru profesioniștii în instalații, HVAC și echipamente de încălzire/răcire din România, cât și despre planurile de dezvoltare a firmei ne-a oferit Enikő Péter, Managing Director, Uniprest Instal, într-un interviu acordat revistei Transilvania Business. 

De curând, ați organizat în Cluj-Napoca primul Expo Uniprest 2022 din această toamnă. Care au fost noutățile acestei ediții?

Cluj-Napoca a fost orașul cu care am deschis seria de evenimente Expo Uniprest 2022 din această toamnă. Față de evenimentele pe care le-am organizat în prima parte a anului, aici am venit cu noutăți și update-uri la Uniprest Instal Digital, platforma digitală pentru managementul proiectelor de instalații, HVAC și sanitare.

Unul dintre cele mai noi instrumente din platformă este white labeling, o funcționalitate prin care clienții noștri, re-selleri, firme de execuție în instalații și dezvoltatori de proiecte rezidențiale, comerciale sau industriale, își pot genera și gestiona propriile oferte către terți, clienți sau beneficiari finali. Ulterior personalizării, oferta se poate descărca în format PDF, iar după generare, aceasta va rămâne salvată în contul Uniprest Instal Digital, putând fi oricând accesată și/sau actualizată cu un singur click.

Expo Uniprest Cluj-Napoca 2022 a fost o reușită și prin faptul că prezența producătorilor a fost într-un număr mult mai mare decât în anii precedenți – în 2018 am plecat la drum cu 4 producători, iar acum am ajuns la 20. Numărul participanților a fost și el în creștere comparativ cu anii trecuți – aproape 300 de persoane.

Ați folosit orașul Cluj-Napoca drept pilot pentru pre-lansarea platformei Uniprest Instal Digital, în primăvara acestui an. De ce ați ales Clujul și care au fost reacțiile clienților care au folosit platforma?

Într-adevăr, Cluj-Napoca, alături de Târgu Mureș, au fost orașele pe care le-am ales pentru proiectul pilot de testare și colectare de feedback pe care, ulterior, l-am folosit în dezvoltarea funcționalităților platformei.

Am ales Cluj-Napoca pentru că aici am găsit deschiderea clienților către tehnologii noi și inovație. În plus, este un punct de lucru apropiat de sediul nostru central din Târgu Mureș, iar proiectul pilot a fost astfel mai ușor de implementat și gestionat.

Reacția clienților a fost pozitivă încă de la prima testare. Au fost implicați în trimiterea de feedback și proactivi în explicarea nevoilor lor și a funcționalităților pe care și le doresc în platformă. De asemenea, au fost deschiși la testare, idei noi și au comunicat nemijlocit despre ceea ce au nevoie. Am contat mult pe inputul lor și a fost foarte apreciat pentru că ne ajută, în continuare, să dezvoltăm noi funcționalități, care să se plieze pe necesitățile profesioniștilor. În viitorul apropiat vom veni cu noi capabilități tehnice, precum  integrarea cu sistemele interne ale clienților via API și project management extins.

Ce a însemnat ca investiție această platformă și cum se reflectă în dezvoltarea business-ului?

Efortul investițional a fost mai complex pentru că a acoperit o plajă mai largă de obiective: dezvoltarea infrastructurii, digitalizare și dezvoltarea echipei. Suma acestor investiții s-a ridicat la peste 850.000 euro. Platforma Uniprest Instal Digital este o componentă a ecosistemului pe care, de 13 ani, îl dezvoltăm exclusiv pentru profesioniștii în instalații, HVAC și echipamente de încălzire/răcire din România. Prin această platformă, clienții și furnizorii noștri au acces la o gamă întreagă de instrumente de business cu ajutorul cărora își pot dezvolta afacerea și care îi ajută să facă față mai ușor provocărilor pieței și ritmului rapid al schimbărilor tehnologice din domeniul instalațiilor HVAC și echipamentelor de încălzire/răcire.

Ca în orice ecosistem, suntem interdependenți. De aceea, creșterea și dezvoltarea lor este și succesul nostru ca business.

Având în vedere contextul economic pe care îl traversăm, creșterea prețului la energie și instabilitatea pieței, cum credeți că va evolua industria de instalații HVAC și sanitare până la finalul anului? Cum veți face față crizei care se conturează din ce în ce mai clar?

După cum știți, industria HVAC depinde foarte mult de piața construcțiilor (ansambluri rezidențiale, comerciale, industriale, renovări etc.). Conform unei analize proprii, în primul semestru din 2022, evoluția pieței a avut un trend descendent, de aceea previziunile pentru perioada imediat următoare și pentru 2023 sunt rezervate. Nici situația geo-politică nu dă semne de îmbunătățire sau că se va domoli criza energetică. În plus, teama de impredictibilitate și așteptările oamenilor își pun amprenta atât pe zona de renovări, cât și pe planurile investitorilor.

Pe de-o parte, reziliența este termenul cheie în contextul actual.  Pe de alta, împreună suntem mai puternici.

Ecosistemul dezvoltat în cei peste 13 ani, la care adăugăm constant componente noi, ne ajută să preîntâmpinăm cât mai multe dificultăți cu care noi și partenerii noștri ne confruntăm, deopotrivă: controlul costurilor și transparența proceselor, estimări corecte ale necesarului de materiale sau economie de timp. De asemenea, continuăm toate proiectele începute și plănuim altele noi, ne dezvoltăm permanent echipa și infrastructura, creștem suprafața de depozitare și analizăm constant oportunitatea măririi acoperirii geografice, digitalizăm procesele interne și externe, comunicăm constant cu producătorii pentru a primi cantitățile de marfă necesare, cu focus pe previziuni.

Ca în orice criză, există și reversul medaliei, în sensul că această lipsă de predictibilitate poate fi văzută ca o oportunitate de inovație – momentele de criză sunt cele mai bune lecții pentru un business, iar noi vrem să ne asigurăm că învățăm cât putem de mult din situația prezentă pentru a construi un viitor împreună.

Ce planuri investiționale/ de dezvoltare mai aveți pentru 2022? 

Anul acesta am alocat un buget de investiții de peste 850.000 euro, direcționați către dezvoltarea infrastructurii operaționale și digitale și dezvoltarea echipei.

Ne-am consolidat prezența în zona Banatului prin relocarea depozitului nostru într-un spațiu de 3.000 mp, mult mai potrivit planurilor noastre de dezvoltare.

Strategia noastră de investiții pe termen mediu și lung are în vedere dezvoltarea infrastructurii și a logisticii Uniprest Instal, și estimăm că va atinge valoarea de 5 milioane euro.

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Universitatea de Medicină și Farmacie Iuliu Hațieganu Cluj (UMFIH) a organizat un seminar de integrare a studenților internaționali de la secțiile engleză și franceză.

Ambasadorul Laurence Auer, la Cluj: România a “exportat” 6.000 de medici în Franța

Articolul următor

Expo Real München 2022: AHK România aduce împreună companii și autorități la cel mai mare târg imobiliar european

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Haos în gestionarea deșeurilor în Baia Mare Amestecarea deșeurilor, depozitarea ilegală, lipsa facilităților pentru colectarea separată, deșeurile din construcții sunt principalele “scurtcircuite” Asociația Ecoteca și Primaria Baia Mare au organizat o masă rotundă pentru a discuta soluții de eficientizare a gestionării deșeurilor în județul Maramureș. Aceasta beneficiat de sprijinul organizațiilor GreenPoint Management, Envirom, Alucro, Ecotic și companiei Egger România. Printre participanți s-au numărat Agenția pentru Protecția Mediului Maramureș, Poliția Locală, Consiliul Județean Maramureș, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deșeurilor Menajere (ADI-GIDM) Maramureș, Colegiul Economic N. Titulescu, Serviciul Public Ambient Urban. Temele dezbătute au vizat cadrul local și aspecte specifice județului, Sistemul de Garanție – Returnare (SGR), implementarea sistemului de colectare separată, eficiența actuală și pașii următori în gestionarea deșeurilor. Ecoteca a formulat idei principale și concluzii după discuțiile cu instituțiile și companiile implicate. “România nu își atinge țintele de reciclare, cu o scădere a procentului de deșeuri reciclate. Penalitățile pentru țintele neatinse sunt plătite de fiecare unitate administrativ teritorială (UAT), iar gestionarea acestei probleme se decide la nivel local. Prin Planul Național de Redresare și Reziliență se planifică instalarea a 110 de insule ecologice și 90 de module în Baia Mare, trei centre de colectare cu aport voluntar mici și unul mare. Autoritățile locale consideră că sistemul de colectare separată este subfinanțat. PBM prevede platforme de colectare îngropate cu cartele pentru fiecare apartament; există deja 54 de astfel de platforme în oraș. Deși întâmpină dificultăți, proiectul continuă. Colectarea în Baia Mare se face pe patru fracții: hârtie - carton, plastic - metal, sticlă și rezidual. Campaniile trimestriale sunt organizate pentru deșeurile voluminoase”, potrivit Ecoteca. “Nu există o soluție gratuită pentru deșeurile din construcții. Cetățenii pot apela la colectori autorizați contra-cost. Deșeurile vegetale merg la stația de compost și sunt incluse în calculul țintei de reciclare. ADI-GIDM susține că gradul de colectare separată și reciclare a crescut de la 3% în 2021 la 9% în 2024. SGR a redus cantitățile de sticlă și plastic. Cetățenii din Baia Mare primesc amenzi pentru depozitarea ilegală a deșeurilor pe spațiul public. Nu există trasabilitate a deșeurilor, iar instituțiile publice nu au control asupra deșeurilor ilegale din localitate. ADI-GIDM și operatorul de salubrizare fac campanii de conștientizare în școli, dar acestea sunt discontinue. Infrastructura de colectare separată există, dar elevii sunt descurajați de amestecarea deșeurilor de către personalul de serviciu și colectori. Există puține campanii de conștientizare în școli, iar eforturile sunt inutile fără facilități pentru colectarea separată acasă și pe stradă. Reprezentanții PBM și ADI-GIMD nu raportează cantitățile colectate conform site-ului RetuRO SGR. Aceștia nu știau că pot face acest lucru, dar vor începe să raporteze de acum încolo”, potrivit raportului Ecoteca.
Citeste mai mult

Haos în gestionarea deșeurilor la Baia Mare

Amestecarea deșeurilor, depozitarea ilegală, lipsa facilităților pentru colectarea separată, deșeurile din construcții sunt principalele “scurtcircuite” depistate de experții…
Citeste mai mult

Euro 2024 se vede în Iulius Mall Cluj

Fanii „sportului rege” și pasionații de experiențe unice sunt așteptați pe terasa food court-ului să vadă meciurile din…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share