Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Centură Metropolitană, caut 400 milioane euro!

Centura Metropolitană a Clujului (CMC) a primit avizul Comitetului interministerial, însă proiectul mai are nevoie de o sursă de finanțare.
Noua variantă de ocolire are nevoie nu doar de multe aprobări, ci și de o finanțare consistentă

Centura Metropolitană a Clujului (CMC) a primit avizul Comitetului interministerial, însă proiectul mai necesită o sursă de finanțare.

“A fost emis avizul favorabil în Comitetul interministerial. Următorul punct din procedură este hotărârea de guvern pentru indicatorii tehnico-economici. E un semn bun rapiditatea cu care s-au mișcat hârtiile la Ministerul Transporturilor. Documentația a fost depusă la timp. Astfel, s-au evitat alte întârzieri, în contextul în care avizul Consiliului tehnico-economic a venit foarte târziu la minister.

A avut loc și o prezentare a celei de-a doua etape a proiectului (ce nu a fost cuprinsă în acei 998 de milioane de euro) în fața experților de la Banca Mondială. Se așteaptă, în următoarele luni, o decizie în ce privește creditarea pentru cei 400 de milioane de euro neacoperiți încă”, a relatat deputatul Viorel Băltărețu.

56 de avize necesare doar la nivel local

Proiectul CMC are toate cele 56 de avize necesare, la nivel local, pentru demararea investiției, conform primarului Emil Boc. “Documentația trebuie să fie avizată de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și de către Comitetul interministerial, ca să avem hotărârea de guvern privind indicatorii tehnico-economici.

Urmează lansarea licitației decisă de guvern sau de administrația locală, ca în cazul metroului, care este la latitudinea executivului. Am găsit înțelegere la ministrul Sorin Grindeanu ca proiectul să fie poziționat pe locul trei pe lista investițiilor pe fonduri europene, în condițiile în care va costa peste 1 miliard de euro, iar metroul de Cluj, 2 miliarde”, a menționat Boc.

CMC (TransRegio Feleac 35) are 42 km, drumuri de legătură de 32 km, 26 km de bretele și noduri, 35 km de piste de bicicletă. Va avea cinci tuneluri pentru a traversa, Pădurea Făget. CMC pleacă de la Gilău, trece prin Florești, intră în Cluj-Napoca în zona Cora, continuă prin Făget, Calea Turzii, iese la Selgros și se ajunge la Centura Vâlcele – Apahida. Ultima evaluare de cost pentru TR 35 este de peste 1 miliard de euro.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

#ROatExpoReal | AHK Romania brings together companies and authorities at the largest European real estate fair

Articolul următor

ROatExpoReal | KONE and infrastructure projects

Citește și:
În luna sărbătorilor, Iulius Christmas Market din Iulius Parc îi poartă pe vizitatori în lumea de basm a Crăciunului.
Citeste mai mult

A început Iulius Christmas Market

Bucurie și magie sunt cuvintele care descriu cel mai bine luna decembrie, iar aceste stări au pus stăpânire…
Citeste mai mult

ROMGAZ, investiție de 300.000 lei la ASE

În cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti (ASE), a fost inaugurat Amfiteatrul ROMGAZ, un proiect al Asociației Studenților…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share