Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Platformă digitală pentru reducerea birocrației, lansată de Primăria Oradea

Primăria Oradea a lansat platforma digital.oradea.ro prin care dorește să simplifice procedurile administrative și să reducă birocrația la nivelul municipiului.

Prin intermediul acesteia, cetățenii vor putea, printre altele, să depună cereri și reclamații/petiții, vor putea face plăți online, vor avea posibilitatea să își înregistreze documente sau să se înscrie în audiențe.

Birocrație redusă

Cu toții știm că digitalizarea va reduce birocrația, va eficientiza procesul administrativ și munca pe care o facem și, în același timp, va reduce costurile în zona administrativă. Ceea ce face platforma aceasta este să îmbunătățească și să ducă la un alt nivel serviciile digitale și ceea ce primăria oferă online. Peste 90 de servicii pe care noi le oferim în format convențional sunt disponibile și pe platformă. Vorbim de o platformă pe care îți vei putea face un cont și, cel puțin în relația cu primăria, vei putea să îți gestionezi orice documentație sau solicitare a-i avea pentru administrație în limita celor 90 de servicii’’, a precizat Mihai Jurca, city-managerul Oradiei.

Platforma a fost realizată în cadrul proiectului „Soluţii informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocraţiei la nivelul Municipiului Oradea”, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, de către Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională din cadrul Primăriei Oradea.

Obiectivul general al proiectului a constat în consolidarea capacităţii instituţionale şi eficientizarea activităţii la nivelul Municipiului Oradea prin simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei pentru cetăţeni, implementând măsuri din perspectiva back-office (adaptarea procedurilor interne de lucru, digitalizarea arhivelor) şi front-office pentru serviciile publice furnizate.

Beneficii

Prin modernizarea Sistemului Informatic al Primăriei Municipiului Oradea s-a urmărit obținerea următoarelor beneficii:

  • Asigurarea unei alternative la modul clasic livrare a serviciilor gestionate de municipalitate, prin preluarea documentelor și datelor in format electronic de la cetățeni/mediu de afaceri, urmărind-se creșterea gamei de servicii oferite in sistem electronic, disponibilitate extinsa a serviciilor electronice către cetățeni, creșterea eficientei in tratarea solicitărilor;

  • Utilizarea inteligentă a informațiilor disponibile prin aplicarea principiului înregistrării “o singura data” a datelor, prin care informațiile necesare din partea cetățenilor sunt colectate doar o singura data, cu respectarea cerințelor de protecție a vieții private, precum si generalizarea acceptării si emiterii de către autoritățile publice a documentelor în format electronic;

  • Economisirea resurselor utilizatorilor pentru accesarea serviciilor (financiare, timp, informaționale, confort);

  • Realizarea de efecte semnificative de antrenare si in alte domenii de interacțiune cu cetățenii;

  • Degrevarea instituției publice de resurse implicate în interacțiunea cu cetățenii (timp, informaționale, materiale, financiare, corespondență);

  • Acces facil si imediat către servicii publice care să fie disponibile non-stop și accesibil de acasă, de la serviciu, sau din orice altă locație, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile.

Servicii pentru cetățean

Flux complet digitalizat: Cetățeanul inițiază o cerere, aceasta este prelucrată de către personalul primăriei și răspunsul ajunge automat la inițiator prin intermediul portalului.

Aplicația crește eficiența personalului primăriei în rezolvarea cererilor cetățenilor, precum și accesul acestora la serviciile oferite de primărie.

Portal cetățean: Permite accesul oricărui cetățean la serviciile oferite de către primărie. Crește transparența în accesarea serviciilor, precum și timpul de răspuns.

Aplicație de gestiune integrată: Centralizează și oferă instrumente complexe de rezolvare a cererilor cetățenilor, fie că au fost inițiate prin intermediul unui canal electronic, fie la ghișeu.

Valoarea totală a proiectului a fost de 2.990.561,63 lei, din care 2.930.750,41 lei cofinanțare acordată de Uniunea Europeană, iar 59.811,22 lei contribuția proprie a Municipiului Oradea.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

ROatExpoReal | Who is exhibiting in the Brasov pavilion?

Articolul următor
Caravana Regio a poposit în Sighetu Marmației, unde au fost prezentate proiectele de succes derulate prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020 în județul Maramureș.

Drumul Nordului, cel mai important proiect european din Sighet

Citește și:
În luna sărbătorilor, Iulius Christmas Market din Iulius Parc îi poartă pe vizitatori în lumea de basm a Crăciunului.
Citeste mai mult

A început Iulius Christmas Market

Bucurie și magie sunt cuvintele care descriu cel mai bine luna decembrie, iar aceste stări au pus stăpânire…
Citeste mai mult

ROMGAZ, investiție de 300.000 lei la ASE

În cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti (ASE), a fost inaugurat Amfiteatrul ROMGAZ, un proiect al Asociației Studenților…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share