Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrăzile Sălajului se lasă așteptate. Turcii, mai avansați decât românii

“Deși erau toate premisele pentru finalizarea în 2023, șansele devin din ce în ce mai mici pe zi ce trece ca UMB să finalizeze tronsonul din A3 Nădășelu - Zimbor (30 km).

Autoritățile mai mult pun piedici în loc să ajute antreprenorii care lucrează pe porțiuni de autostradă, susține consilierul județean Nicolae Olar.

“Deși erau toate premisele pentru finalizarea în 2023, șansele devin din ce în ce mai mici pe zi ce trece ca UMB să finalizeze tronsonul din A3 Nădășelu – Zimbor (30 km).

Problema pe acest sector foarte dificil de construit, prin dealurile transilvănene ce au reputația de a fi foarte instabile, este că proiectul trebuie modificat în două puncte sensibile: la Nădășelu și la Topa Mică. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a aprobat oficial, nici până acum, soluțiile propuse de constructor”, afirmă Olar.

Cum se va descărca traficul la Suplacu

“Să nu uităm și de descărcările de pe acest tronson. Nici în acest caz CNAIR nu face nici un pas înainte. Fără aceste descărcări, chiar finalizată porțiunea de autostradă, aceasta nu va putea fi dată în folosință. Adică va rămâne o autostradă muzeu, precum am arătat și în trecut.

Cu ceva șanse mai mari de inaugurare în 2023 sunt cei 13,5 km din A3, între Nușfalău și Suplacu de Barcău, acolo unde lucrează în grafic turcii de la Nurol.

Singura problemă în discuție va fi cum se va amenaja soluția de descărcare a traficului la capătul dinspre Suplacu de Barcău, fără de care lotul ar rămâne muzeu. Mingea este iar în curtea autorităților și a guvernului care, și în acest caz, bat pasul pe loc”, avertizează consilierul sălăjean.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
După aprobarea PR Vest și Sud-Muntenia, PRNV a primit aviz pozitiv din partea CE.

Comisia Europeană a aprobat Programul Regional Nord-Vest

Articolul următor

Perechea Rareș Cojoc – Andreea Matei, lideri mondiali la dans sportiv

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share