Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

MCN: noile autobuze aduse la Cluj sfidează mediul și persoanele cu dizabilități

“De la autobuze cu afișaje, anunțuri și podea coborâtă la microbuze cu puține locuri, fără afișaje, cu podea inaltă și trepte, o singură ușă și suspensii ca inexistente - dubițe diesel neaccesibile au început să circule frecvent în peisajul transportului urban.
Platforma de mobilitate propune folosirea autobuzelor Setra 415LE pe liniile metropolitane | Foto: MCN

O analiză a platformei Mobilitate Cluj-Napoca (MCN) atrage atenția asupra recentelor achiziții efectuate de Compania de Transport Public.

“De la autobuze cu afișaje, anunțuri și podea coborâtă la microbuze cu puține locuri, fără afișaje, cu podea înaltă și trepte, o singură ușă și suspensii ca inexistente – dubițe diesel neaccesibile au început să circule frecvent în peisajul transportului urban, populând trasee ca 18, 22 și 46”, concluzionează MCN.



“În 2019, Primăria Cluj-Napoca (PCN) a achiziționat 10 autobuze Setra 415LE pentru transportul școlarilor. Aceste autobuze cu două uși, podea joasă și ergonomie periurbană (multe banchete duble) sunt ideale pentru rute metropolitane / suburbane (M), însă au început să fie utilizate frecvent și pe trasee urbane.

În 2020 s-au mai achiziționat 10 microbuze diesel, neaccesibile, fără afișaje, cu podea înaltă, trepte și o singură ușă. Au început să circule frecvent în peisajul transportului urban, populând trasee ca 18, 22 și 46. Aceste vehicule sunt mult sub standardele autobuzelor urbane, iar achiziționarea lor a fost în contradicție cu ambițiile municipalității de electrificare și accesibilizare a flotei”, relevă analiza.

Folosire neadecvată a noilor achiziții

Anul acesta flota de autobuze suburbane a crescut cu trei noi autobuze diesel Mercedes-Benz Intouro. Din 2004 până, toate autobuzele achiziționate de PCN au fost cu podea joasă.

“Începând cu 2014 și achizițiile de vehicule la mâna a doua au reprezentat flote accesibile, cu rampă. În 2022, noile autobuze sunt dotate cu podea înaltă și trepte la urcare, neavând rampă pentru persoanele cu dizabilități. Pe liniile metropolitane sunt majoritare autobuzele cu trei uși și ergonomie interioară destinată transportului urban.

Totuși, între timp autobuzele suburbane gândite pentru distanțe mai lungi, fără prea mult spațiu de stat în picioare, cu doar două uși, fără podea complet coborâtă și cu multe locuri pe scaune sunt folosite pe trasee din oraș, inclusiv linii foarte aglomerate, precum 30”, conform MCN.

Platforma de mobilitate a recomandat operarea autobuzelor suburbane pe linii metropolitane cu flux adecvat de călători și, la schimb, relocarea în oraș a câtorva autobuze destinate transportului urban care operează pe liniile metropolitane.

Iată principalele constatări ale analizei

  • Din 2004 până acum, toate autobuzele achiziționate de CTP au fost cu podea joasă, iar începând cu 2014 și achizițiile de vehicule la mâna a doua au reprezentat flote accesibile, cu rampă. Acum, în 2022, noile autobuze sunt dotate cu podea înaltă și trepte la urcare, neavând rampă pentru persoanele cu dizabilități.
  • Deși în 2018 administrația vorbea despre un transport public 100% electric până în 2025, iar în 2020, despre un transport urban electric până în 2026, iată că noi autobuze diesel intră în flota operatorului de transport public. În mod normal, acestea ar funcționa în serviciu comercial până în 2034.
  • Flota de autobuze diesel a crescut constant, atât cu achiziții de autobuze noi (40 în 2014, 10 în 2015, 75 în 2018, 10 în 2019, 10 în 2020), cât și cu achiziții de autobuze la mâna a doua, poluante (14 în 2014, 12 în 2016, 15 în 2017, 7 în 2018, 10 în 2020, 3 în 2022).

Sursa: MCN





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Ofertele pentru proiectarea și execuția metroului pot fi depuse până în 28 octombrie, conform notificării pe care Primăria Cluj-Napoca (PCN) a transmis-o în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) la reluarea licitației.

S-a scumpit metroul din Cluj. Costul, “umflat” la 2,2 miliarde de euro

Articolul următor

Directorul Clubului Economic German Transilvania: „România este în continuare o țară în care se poate investi”

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Citeste mai mult

Top 10 firme din Bihor în 2024

Primele 10 firme din județul Bihor în anul 2024, în funcție de cifra de afaceri, au derulat afaceri…
Investiții
Citeste mai mult

Top 10 firme din Bihor în 2024

Primele 10 firme din județul Bihor în anul 2024, în funcție de cifra de afaceri, au derulat afaceri…
Shandong
Citeste mai mult

Clujul așteaptă investitorii din Shandong

Conducerea județului a prezentat chinezilor potențialul economic și investițional al acestuia, punând accent pe parcurile industriale publice Tetarom.…
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share