Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Transilvania și Banatul, în topul creșterilor salariale la serviciile pentru afaceri

Raportul anual al industriei serviciilor pentru afaceri, ce prezintă o imagine a sectorului și a tendințelor sale

Numărul de angajați din industria serviciilor pentru afaceri a crescut cu aproape 30% în ultimii trei ani.

Raportul anual al industriei serviciilor pentru afaceri, ce prezintă o imagine a sectorului și a tendințelor sale, menționează că, deși ultimii trei ani au fost foarte provocatori, numărul angajaților din domeniu a urcat constant, creșterea cumulată a ultimilor trei fiind de 30%.

Mai mult de jumătate din numărul companiilor care au participat la studiul demarat de Asociația Business Service Leaders (ABSL) au apreciat că se așteaptă ca numărul de angajați să se majoreze cu 10-30% în 2022. Serviciile care au cunoscut cea mai însemnată creștere, respectiv au avut nevoie de cei mai mulți angajați sunt: IT, suport clienți, finanțe și contabilitate.

„Gradul de complexitate a proceselor, cel puțin pentru top trei servicii, crește de la an la an, pe măsură ce se automatizează activități de bază. E nevoie de angajați cu competențe tehnice crescute, comparativ cu ponderea angajaților fără experiență care era destul de mare în urmă cu 3-5 ani. Alte aspecte importante sunt competențele digitale, nu în ultimul rând limbile străine”, a explicat Ciprian Dan, președintele ABSL.

A crescut loialitatea angajaților

Pandemia a crescut loialitatea angajaților, rata medie a plecărilor din companie fiind de 18% în acest an, comparativ cu rata medie de 26% înregistrată în 2019. „Costul și disponibilitatea forței de muncă rămân provocatoare, inducând o mobilitate excesivă între angajatori.

Din acest motiv, multe companii din industrie și-au regândit modelul de business, către unul mai sustenabil care să nu se mai bazeze doar pe creșterea numărului de angajați, ci pe productivitatea ridicată a acestora. Implementarea tehnologiei avansate, optimizarea proceselor și orientarea către servicii cu valoare adăugată mai mare sunt noile pârghii spre care se orientează companiile”, spune Cătălin Iorgulescu, vicepreședinte al ABSL.

Chineza, limba cea mai bănoasă

Industria serviciilor externalizate este în top trei în 2022 în ceea ce privește creșterile salariale, cu 11% (după asigurări – 17,7%, retail – 16,8%), dar și în topul industriilor cu cel mai mare salariu de bază mediu: 10.691 lei brut lunar.

Cifrele salariale arată că industria serviciilor pentru afaceri devine mai competitivă și atrage angajați prin joburi din ce în ce mai specializate datorită investițiilor și proceselor de automatizare. 7,7% este procentul estimat de creștere pentru anul viitor.

Cele mai mari creșteri salariale din industrie s-au înregistrat în București și Transilvania – Banat, în timp ce salariile au stagnat sau au crescut mai puțin în Muntenia și Moldova. Cele mai bine plătite limbi străine în acest an au fost chineza, ceha și suedeza.

Angajații apreciază flexibilitatea de a-și putea alege beneficiile: programele de well-being, sesiunile de terapie, serviciile medicale și zilele adiționale de concediu fiind printre cele mai apreciate. 40% dintre companiile industriei serviciilor pentru afaceri oferă beneficii flexibile.

„Munca în sistem hibrid a devenit o realitate a industriei, aproape toate companiile adoptând în 2022 acest mod de lucru. 78% dintre companiile din industrie cer angajaților să lucreze de la birou minim 1-2 zile pe săptămână’’, spune Francesca Postolache, vicepreședinte al ABSL.

Oportunități de investiții în România

Companiile din industria serviciilor de business estimează, pentru acest an, un venit în creștere cu 22% comparativ cu anul trecut. 70% dintre companii apreciază că vor înregistra o creștere a afacerilor în perioada următoare.

94% dintre companii apreciază că România oferă numeroase oportunități de investiții în acest sector. Studiul a fost realizat de ABSL împreună cu PwC în perioada august – octombrie. Eșantionul cercetării este de 71 de companii, cu afaceri de 1,14 miliarde euro și 50.000 de angajați.

„Bridges to the future” a fost tema conferinței anuale organizată de ABSL în 1 noiembrie. La eveniment au participat 600 de specialiști din domeniu. Tema face referire la faptul că informarea cât mai bună și cooperarea între jucătorii industriei sunt esențiale într-o perioadă în care viitorul este impredictibil. Din ABSL România fac parte companii autohtone și multinaționale de profil, lideri regionali și globali.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
În Iulius Mall Cluj, cei mici au ocazia să descopere istoria Egiptului antic și să exploreze piramidele prin intermediul unei expoziții inedite

Kids in Pyramids, la Cluj. Expoziție interactivă despre istoria Egiptului Antic

Articolul următor
HiSky va începe operarea celei de-a doua rute internaţionale de aici (după Dublin), spre Tel Aviv, cu două frecvențe pe săptămână, din 8 decembrie.

HiSky, Ryanair și Wizz intră pe destinații noi sau reluate la Cluj

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share