Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Liber la finanțare pentru „TGV”-ul Cluj – Episcopia Bihor

Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din Transilvania și-a găsit finanțare.

Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din Transilvania și-a găsit finanțare.

Trenul de mare viteză pe relația Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va fi funcțional în urma alocării de fonduri europene pentru acest proiect.

“Când spun că am la suflet un proiect, mă refer la un sentiment de conexiune, care trece dincolo de dorința de maximizare a rezultatelor. Activitatea în serviciul public mi-a facilitat de multe ori împlinirea unor aspiraţii mai profunde, ce țin de dorința de a construi o viață mai bună pentru cei din jur.

Un astfel de proiect de suflet, pentru care m-am luptat mai bine de doi ani, va prinde viață. Este vorba despre linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, pentru care a fost semnat contractul de finanțare, de 9,36 miliarde de lei”, a precizat ministrul investițiilor europene, Marcel Boloș.

Proiect de 30 de ani

“Investiția, realizată din bani europeni, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, înseamnă electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată pe o lungime de 166 km, proiect despre care se tot vorbește de 30 de ani.

Dacă până acum cele mai rapide trenuri aveau viteză medie pe această rută de 60 km/h, acum se va ajunge la o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h.

Implementarea acestui proiect înseamnă modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe; reabilitarea a cinci tuneluri feroviare; modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferată; modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire”, a specificat ministrul.

Constructorii, deja desemnați

Pentru toate cele 4 loturi ale acestui obiectiv finanțat prin PNRR – CFR SA a desemnat deja constructorii: Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireș (30 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea RAILWORKS; Lotul 2: Aghireș – Poieni (36 km) asocierea RAILWORKS; Lotul 3: Poieni – Aleșd (52 km) asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3; Lotul 4: Aleșd – Frontieră (46 km), asocierea WEBUILD – IMPRESA PIZZAROTTI&C  – SALCEF.

Ce se prevede în proiect:

► modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe
► reabilitarea a 5 tuneluri feroviare
► modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferată
► modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire
► construirea unor clădiri noi pentru călători în stațiile Poieni și Oradea, dar și în Ciucea
► construirea unor clădiri de exploatare/mentenanță în stațiile Cluj-Napoca și Oradea, haltele Ciucea, Lacu Crișului și Butan
► modernizarea instalațiilor de semnalizare/ centralizare/ telecomunicații pe întregul traseu și montarea de bariere automate la trecerile la nivel
► implementarea sistemului european de management al traficului pe întregul tronson
► lucrări pentru protecția mediului

“Mai sunt trei pași”

“Proiectul feroviar care ar degreva traficul de pe Tăietura Turcului a făcut un pas. Mai are trei. CFR Infrastructură a semnat primul contract pentru electrificarea și modernizarea infrastructurii feroviare din Regiunea de Nord-Vest. Este vorba despre Lotul 3 al magistralei Cluj – Episcopia Bihor, cu o valoare de 2,1 miliarde de lei, fără TVA.
Pentru noi clujenii, acest proiect este cu atât mai important pentru că include și pasajul peste calea ferată din Tăietura Turcului, care ar degreva traficul infernal din zona. Finalizarea lui este primordială pentru Cluj-Napoca și ar trebui sa fie și pentru guvernare. Ce trebuie să mai știm este că acest lot e doar primul care are contract încheiat dintr-un pachet de patru. Iar termenul limită pentru semnarea contractelor este sfârșitul anului 2022″, spune deputatul Radu Molnar.
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

S-a aprobat traseul final al Drumului Expres Arad - Oradea

Articolul următor

O cramă din Ghioroc – Arad, cu o tradiție de peste 180 de ani, scoasă la vânzare

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share