Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Hotelul Radisson Blu Aurum din Brașov mizează pe cifră de afaceri de 6.5 milioane euro și un grad mediu de ocupare de min. 65% în 2023

Hotelul Radisson Blu Aurum Brașov a avut în prima lună de la deschidere un grad de ocupare de 70%. 80% dintre oaspeții care s-au cazat în hotel au fost români, care au plătit în medie 165 euro pe o noapte de cazare și servicii de cinci stele în centrul Brașovului.

 Amplasat în inima orașului, Radisson Blu Aurum Brașov s-a deschis în octombrie, după o investiție ce ajunge la 17 milioane de euro, pe amplasamentul fostului Palat al Telefoanelor de pe Bd. Eroilor din Brașov. Vechea clădire, construită în anii 1930 și aflată într-un grad avansat de degradare a fost reabilitată și transformată într-o destinație atractivă, care integrează elemente vizuale și povești din istoria orașului într-un spațiu sofisticat, cu finisaje și servicii premium.

Cu o echipă experimentată de 70 de persoane, hotelul atrage deja turiști din Statele Unite, Marea Britanie, Orientul Mijlociu sau Germania, dar și un număr mare de turiști români care vizitează Brașovul pentru afaceri sau în timpul liber.

Cu 110 camere elegante, un restaurant cu specific fusion asiatic -românesc, sălă de degustare care găzduiește un fragment vechi de peste 400 de ani din zidul vechii cetăți a Brașovului, executive lounge cu vedere panoramică, sală de conferințe cu capacitate de 170 persoane și facilități de wellness, hotelul mizează pe o cifră de afaceri de 6.5 milioane de euro în primul an de funcționare. Echipa actuală a hotelului cuprinde 70 de persoane, urmând să crească la 100 în primele luni ale anului următor.

Impact de milioane de euro în comunitatea locală

 Hotelul Radisson Blu Aurum Brașov este construit de antreprenorii locali Ramona și Răzvan  Neamțu, proprietarii Ra-Ra Group. Familia de antreprenori brașoveni și-a dorit să dezvolte un proiect cu impact semnificativ în comunitatea locală, iar franciza Radisson Blu a venit cu instrumentele necesare pentru crearea unei atmosfere locale, din perspectiva designului și furnizorilor.

Astfel, pentru construcția și amenajarea hotelului, aproape 80% din investiție a fost făcută cu contractori și producători români. După deschidere, hotelul menține dorința de a susține mediul de afaceri local și integrează furnizori din zonă în achizițiile de materii prime pentru restaurant și consumabile.

 Ne-am dorit să existe o amprentă locală cât mai vizibilă, să aducem detalii cu valoare istorică și să lucrăm cu cât mai mulți furnizori români, pentru ca oaspeții noștri să descopere nu doar un hotel cu design și servicii extraordinare, ci și o parte din Brașov -trecut și prezent. Aproape 80% din ce înseamnă Radisson Blu Aurum este rezultatul muncii unor companii din zona noastră, ceea ce înseamnă că peste 10 milioane de euro pe care noi i-am investit s-au întors deja în economia locală. În plus, impactul unui hotel de 5 stele în comunitate este foarte mare pe termen lung, pentru că aduce business valoros în comunitate. Turistul care plătește 150-200 euro pe o noapte de cazare va cheltui o sumă aproximativ egală în alte servicii din afara hotelului. Deci ma bucur să mă gândesc că investiția noastră va aduce anul viitor nu doar 6.5 milioane de euro în cifra de afaceri a hotelului, ci încă pe atât pentru mediul de business local – spune Răzvan Neamțu, proprietar Radisson Blu Aurum Brașov alături de Ramona Neamțu.

Autoritățile locale și reprezentanți ai mediului de afaceri au salutat deschiderea hotelului Radisson Blu Aurum Brașov, punctând nevoia dezvoltării hospitalității în Brașov și efectul benefic al prezenței unui brand internațional renumit în centrul orașului.

Am toată convingerea că o asemenea investiție este gândită în cele mai mici detalii, este o investiție consacrată la nivel mondial. Brașovul este una dintre cele mai importante destinații turistice a României, o destinație căutată în toate anotimpurile anului, o destinație care avea nevoie de o asemenea investiție – a spus Adrian Veștea, Președinte Consiliu Județean Brașov.  

 Succesul acestui hotel va fi asigurat nu neaparăt de clădire, care a fost modernizată și reprezintă un etalon al ospitalității brașovene, ci mai ales de standardele de servicii și ceea oamenii așteaptă de la o franciză de nivelul Radisson Blu. Cred că toți cei care cunosc acest lanț hotelier vor veni aici și vor găsi același lucru pe care îl vor găsi în orice colț din lume, iar acest lucru este foarte important pentru ospitalitatea brașoveană –a spus și Mihai Cătălin Văsii, Prefect jud. Brașov.

Trecut și viitor, într-o investiție pentru generații

Hotelul a fost construit cu obiectivul de a deveni o atracție în sine în Brașov. Zidul vechii cetăți descoperit în subsol a fost pus în valoare și este vizibil și din exterior, printr-un tavan din sticlă. Întregul design al hotelului îmbină elemente vizuale specifice cetății și breslei aurarilor, care au inspirat numele și conceptul Radisson Blu Aurum.

Ne-am implicat activ în fiecare detaliu al hotelului, pentru a crea un cadru care combină într-un mod inedit istoria cu stilul contemporan. Pentru imaginile din camere, de exemplu, am lucrat cu un designer vestimentar pentru creația unei rochii unicat, inspirată de turnurile cetății Brașovului și am reprodus bijuterii în stilul celor manufacturate de aurarii brașoveni în sec. XVI. Când am descoperit zidul cetății în timpul lucrărilor am decis să modificăm întregul proiect pentru a-l pune în valoare și a-l face accesibil turiștilor. Aproape fiecare colț din acest hotel poate spune o poveste, iar poveștile sunt cele care îi vor crește valoarea peste generații –spune Ramona Neamțu.

Pentru deschiderea Hotelul Radisson Blu Aurum din Brașov a fost necesară o investiție totală de 17 milioane de euro. Lucrările de construcție au durat 34 de luni, fiind îngreunate de complexitatea proiectului și contextul pandemic și socio-economic. Estimările arată că investiția va fi recuperată în aproximativ 10 ani.

Românii caută experiențe de 5 stele: în luna octombrie 80% dintre oaspeții hotelului, români

 În prima lună de funcționare, în hotelul Radisson Blu Aurum, primul hotel cu brand internațional din centrul orașului Brașov, 80% dintre turiști au fost români. Pentru primul an de funcționare, estimările arată un grad mediu de ocupare de 65-70% și o împărțire egală între oaspeții români și cei străini. Prețurile de cazare pornesc de la 125de euro/noapte, însă media anuală se va situa la 165 euro/noapte.

Indiferent de naționalitate, oaspeții noștri caută servicii cu un standard de calitate excepțional, iar franciza Radisson Blu și tot ceea ce oferă hotelul nostru susțin această filozofie orientată către servicii personalizate, de calitate superioară. Restaurantul Artis oferă un meniu sofisticat, camerele îmbină tehnologia cu eleganța clasică și inspirație istorică. Ne dorim ca Brașovul să devină o destinație de renume atât pentru turiștii români, cât și pentru străini –spune Anca Cristea, Director General al Radisson Blu Aurum Brașov, executiv cu 18 ani de experiență în industria hotelieră din România.

Pe lângă cazare, printre experiențele de cinci stele pe care turiștii le pot accesa la Radisson Blu Aurum Brașov se regăsesc degustările de vin și whiskey în salonul de degustări și în skybarul cu priveliște panoramică, vizitarea zidului cetății Brașovului descoperit în timpul lucrărilor și pus în valoare în salonul de subsolul hotelului, precum și relaxarea în zona de wellness și masaj.

Pentru iarna 2022-2023, în contextul proximității față de cel mai popular domeniu schiabil din România, Radisson Blu Aurum oferă pachete de cazare completate de experiențe sofisticate. Hotelul asigură transfer către Poiana Brașov pentru pasionații de schi, iar de Crăciun și Revelion organizează experiențe culinare și artistice.

Despre Radisson Blu

Radisson Blu este un brand hotelier de lux care oferă servicii personalizate în destinații din întreaga lume. Caracterizate prin atenția la detalii, hotelurile Radisson Blu sunt concepute pentru a oferi oaspeților experiențe memorabile. Oaspeții și partenerii de afaceri își pot îmbunătăți experiența cu Radisson Blu participând la Radisson Rewards, un program internațional de loialitate care oferă beneficii și recompense excepționale.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Comorile regalității la Art Safari - Exponate tezaur de la Muzeul Național Cotroceni, în vizită la Palatul Dacia-România!

Articolul următor

Robotics Club Oradea, locul 3 la cel mai mare concurs de robotică din Europa

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Luna mai e Luna Maramureșului

Luna Maramureșului este o inițiativă ce își propune să aducă în prim planul vieții culturale, comorile acestui județ.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share