Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Rustler Romania, primii 10 ani. Dezvoltare prin excelență, rețeta pentru viitor.

Daniel State conduce Rustler România: un business cu o creștere constantă timp de 10 ani, echipă locală formată din peste 150 specialiști și administrează proprietăți însumând peste 1,5 milioane de m2 construiți, din cele mai variate industrii: Office, Logistic&Industrial, Sănătate, Retail&Food și Rezidențial. “În cei 10 ani de activitate, sunt segmente de nișă în care am fost partenerul de bază al clienților noștri prin soluțiile tehnice oferite, transparență operațională, adaptabilitate și flexibilitate”, spune Daniel State. Valorile, reperele și strategiile ce vor asigura în viitor dezvoltarea companiei, a business-ului și cum va naviga Daniel împreună cu echipa sa în ape învolburate pentru succesul clienților, descoperim în cele ce urmează.


Read or download the English version of this article  – here.


Înainte de se lansa Rustler în România, ce evenimente au marcat filosofia dvs. de viață și v-au determinat să alegeți acest nou drum?

Am fost ales de provocările potrivite pentru mine! Altfel spus, mereu mi-am setat standarde înalte, fiind cel mai aprig critic al meu, și am depus toate eforturile să îmi depașesc exigențele personale în atingerea obiectivelor setate. Atât în viața personală, cât și în mediul profesional. Această atitudine cred că este obligatorie, cu atât mai mult într-un business care are ca obiect de activitate furnizarea de servicii suport și consultanță.

Încă din adolescență am dat dovadă de spirit antreprenorial. Mă regăseam adesea în postura de a “rezolva” situații de tot felul. Făcând o retrospectivă asupra situațiilor celor mai diverse, cred că am avut capacitatea și calitatea de a determina oamenii să mă urmeze în ceea ce îmi propuneam. Fac parte din generaţia celor “cu cheia de gât”, a anilor ’90, generaţie care nu avea acces la toate facilităţile care azi sunt mult mai la îndemană și îmi amintesc cu mare drag și mândrie de anii liceului, când pentru a-mi atinge diverse “obiective”, în vacanţe aveam job-uri sezoniere. Astfel mi-am cumpărat prima bicicletă Pegas, sau tot aşa, am reuşit să fac şcoala de şoferi la 18 ani. Știu că am dobândit spiritul/ filozofia “muncii bine făcute” și caracterul pe care îl am de la bunicul meu, căruia îi sunt recunoscător și îi mulţumesc. Îmi doresc să transmit aceleaşi valori și celor doi fii ai mei Nicholas și Luca, de 15 și 10 ani.

Momentul 2012 a reprezentat un start, un început atât pentru mine, cât și pentru Rustler Gruppe GmbH. Eu îmi doream o schimbare în plan profesional, deși aveam o carieră de peste 10 ani ca antreprenor – simțeam că pot contribui într-o companie de nivel internațional, iar Rustler Gruppe GmbH își dorea expansiunea în Europa prin deschiderea sucursalei din București. Astfel, după marcarea bornei de 10 ani, încă scriem povestea de success a acestui drum, împreună!

Ce a inspirat interesul dvs. în acest sector și a impulsionat lansarea Rustler în Romania? Care a fost viziunea inițială și cum au fost depășite primele etape în dezvoltare?

Îmi face plăcere să răspund la această întrebare. Citându-l pe Confucius: “Fă ceea ce-ţi place cu adevărat şi nu vei mai munci nici o zi din viaţa ta!”, pot spune că tot ceea ce am facut până azi a venit din pasiune. Mă regăsesc, nu întâmplator în domeniul în care “vindem” încredere, întrucât încrederea este una dintre valorile mele personale.

Am construit această companie în Romania de la zero, într-un domeniu și într-o piață în care concurența este una foarte puternică, iar coeziunea și echilibrarea raportului dintre serviciile furnizate, calitatea acestora și costurile aferente nu este aliniată. Împreună cu colegii noștri din Austria în special, dar și cu cele mai bune practici din piețele asemănătoare cu piața locală – și aici aș mentiona Ungaria, Serbia și Cehia – în 2012 am inceput să punem bazele a ceea ce astăzi este Rustler în Romania: un business cu o creștere constantă timp de 10 ani, care are o echipă locală – de peste 150 de persoane, formată din specialiști în domeniile necesare –care împreună administrează proprietăți însumând peste 1,5 milioane de m2 construiți, din cele mai variate industrii: Office, Logistic&Industrial, Sănătate, Retail&Food și Rezidențial.

Sunt inginer de profesie, pasionat de navigația cu vele și cu un interes continuu în dezvoltare personală, dar și părinte. Pot afirma că am dobandit calitățile necesare unui antreprenor, ale unui lider. Parabola dintre navigația pe mare și conducerea unui business, în viziunea mea este foarte puternică şi conturează stilul meu de leadership. Din acest motiv vă invit să reflectam împreună asupra aplicabilităţii acestei parabole în management.

Read or download the English version of this article  – here.

Condițiile primordiale și necesare navigației sunt ambarcațiunea și echipajul. Fără acestea nu putem vorbi despre navigație. În business, ai obiectul de activitate și Echipa cu care să îți atingi obiectivele. La fel cum se creează o simbioza între Căpitan – Echipaj și Ambarcațiune, în compania noastră există o simbioză între echipele din operațional, echipa de top management și mine – liderul acestei organizații. Mai mult decât atât, partenerii de la Viena au impărtășit aceleași valori și viziuni ca și mine încă din 2012, și mi-au acordat încrederea, dar și sprijinul de care aveam nevoie în dezvoltarea acestei companii.

Pe mare, indiferent câtă experiență ai dobândit, cât de multe cunoști, câte cursuri și specializări ai, în momemtul în care te-ai desprins cu ambarcațiunea de chei și ai ieșit din confortul și siguranța portului, trebuie să acorzi mării respectul cuvenit. Să ințelegi magnitudinea și complexitatea „sistemului” din care faci parte, faptul că nu îl poti influenţa, și că dacă nu ai capacitatea de a te adapta tu la el și de a lua deciziile care se impun la momentul potrivit, acesta – „sistemul”, nu te iartă. La fel și în business: dacă nu ințelegi „legile” scrise și cele nescrise ale domeniului în care profesezi, dacă nu acorzi respectul cuvenit și nu îți onorezi promisiunile, nu ai nicio șansă de izbândă.

După ce te-ai asigurat că ambarcațiunea este pregatită de plecare și te afli în largul mării, singurele resurse pe care te poţ bizui sunt Echipajul tău și cunoștințele dobândite, experiența de navigație. La fel și în business, Echipa cu care „pornești la drum” este vitală, mai ales în domenii precum Property Management și Facility Management, domenii ce sunt parte a unui business complex, în care chiar dacă există foarte multe specificități de ordin tehnic, ai nevoie de cunoștințe de ordin juridic, financiar, planificare și bugetare, managementul riscului. Este un business dependent de oameni și este făcut pentru oameni!

NOI LIVRĂM ÎNCREDERE! Preluăm și gestionăm un risc de la clienții noștri, astfel încât ei să se poată concentra pe business-urile lor. Știind că suntem în servicul clienților noștri, mă motivează și mă inspiră.

Ce strategii au fost necesare pentru a dezvolta business-ul în România, cum s-au schimbat ele acum, ce abordări și atuuri ajută acum la evoluția și succesul companiei? Care au fost în sinteză momentele cheie (borne reper depășite) în evoluția acestor ani?

Încă de cand am luat contact cu partenerii mei din Austria, am apreciat faptul că cel mai mare accent s-a pus pe strategii de a crește, dezvolta și consolida echipa. Atenția și raportarea la „resursa umană” a depașit granițele/limitările raporturilor profesionale, iar abordarea unei afaceri de familie, asa cum a început Rustler în 1936 în Viena, transcende anii și limitele geografice. Astfel, această strategie de a avea focusul pe echipele de lucru a fost și rămâne în continuare una dintre cele mai importante strategii, atât la nivel de Grup, cât și în plan local.

Pandemia și perioada post-pandemică au evidențiat un aspect foarte important și prezent în cadrul companiei noastre, dar ne-au și ajutat sa îl conştientizăm cu mândrie. Aptitudinea Echipei de a se adapta diverselor solicitări, condițiilor pieței și clienților, profesionalismul membrilor echipei și modul în care aceasta a știut să facă față diferitelor situații apărute, ne-au ajutat să ne menținem clienții aproape și chiar să reușim să punem bazele unor noi linii de business, în sinergie cu cele existente.

Ceea ce ne ajută foarte mult în întreg procesul, este capabilitatea echipei de a rămâne flexibilă și de a înțelege nevoile clienților noștri. Cum acestea sunt tot mai diversificate, să asculți și să înțelegi nevoia, iar ulterior să găseşti soluţiile cele mai bune, reprezintă un proces pe care îl abordăm cu deschidere și de fiecare dată l-am încheiat cu succes. Suntem onorați atunci când suntem solicitați să găsim soluții la situații dificile sau provocatoare, sau în proiecte speciale precum intervenții cu personal propriu în refacerea conexiunilor electrice de 20 kV, dar și la sisteme complexe de detecție și stingere a incendiilor, sau soluţii speciale de climatizare pentru săli de operații pe cord deschis.

Evoluția companiei noastre s-a bazat pe principiul de management eficient și atent al resurselor, aspect care pleacă chiar din vârful piramidei organizației noastre și începe cu „induction training-ul” pe care îl susţin personal cu fiecare nou angajat al companiei, în toată această perioadă de 10 ani de când suntem activi pe piața din România. Este o forma de respect, de grijă și profesionalism. Este primul pas pe un parcurs profesional al fiecăruia, în care ne cerem și ne străduim să livrăm excelență!

Strategiile se schimbă și se adaptează constant în funcție de nevoile clienților, ale echipei și de trendurile pieței. Deși este o caracteristică umană, adaptabilitatea devine implicit o caracteristică a business-ului. Deoarece business-urile sunt construite și conduse de oameni, încă dinainte de perioada pandemică, am pus mare accent pe dezvoltarea și consolidarea echipei de top management a companiei, cooptând în rândul echipei noastre profesioniști cu experiențe relevante în domeniile în care activează.

Acestea sunt doar câteva dintre ingredientele care au fost și vor fi în continuare necesare pentru un parcurs durabil și de succes al companiei.

Luând în considerare portfoliul de proiecte și clienți, cum vedeți evoluția companiei acum, ce alte divizii/ domenii strategice vreți să dezvoltați?

Daniel State: Compania a crescut an de an, iar în perioada 2021 – 2022 s-a observat o consolidare vizibilă a întregii echipe, în toate nivelurile, iar oamenii și-au exprimat activ dorința de a evolua.

Considerăm că am atins deja o maturizare la nivel de companie prin creșterea organică, sistematică și sănătoasă, și plănuim în continuare dezvoltarea business-ului în departamentele existente de Property și Facility Management, liniile principale de business la nivel de Grup, a departamentului de Project Management, și cu atât mai mult, să dezvoltăm departamentul nou înființat de Brokerage.

Cristina Dumitrache, Chief Business Development Officer: Mă bucur că fac parte dintr-o companie în plină dezvoltare precum Rustler, și că pot contribui cu experiența mea la creșterea ei – prin deschiderea unei noi linii de business – Brokerage, prin care oferim clienţilor noștri un spectru mai larg de servicii. În acest mod, cu serviciile acestui nou departament conceptul despre care vorbeam în urmă cu câțiva ani de „One stop shop în real-estate” se concretizează și devine un punct de referință, un avantaj pentru clienții și colaboratorii noștri. Cei peste 24 de ani de experienţă în domeniu m-au ajutat să ințeleg că este important să ne conectăm la cerințele clienților, să oferim mai mult decât o simplă activitate de tranzacționare. Colegii care fac parte astăzi din echipa nou dezvoltată (Brokerage) au aceeași mentalitate și sunt mândră de ceea ce am început să clădim împreună!

Cum asigurați echipe optime pentru obținerea rezultatelor, care este rolul și importanța departamentelor – echipelor locale? Ce programe, activități consolidează activitatea lor și ce proiecte pentru comunități / CSR ați derulat în acești ani?

Ne concentrăm asupra dezvoltării echipei noastre la toate nivelurile, deoarece adaptabilitatea este o calitate ce ne caracterizează, în perioade de transformare atât din punct de vedere social, cât și economic. În acest sens, ne adaptăm și procesele interne pentru realitatea care se reconstruiește sub ochii noștri.

Suntem riguroși și cu standarde înalte, astfel încât lucrăm numai cu experți din piața noastră de referință. Ne susținem reciproc, investim în cele mai noi certificări și programe de pregătire, construim sisteme performante de lucru, și nu în ultimul rând, punem pasiune în tot ceea ce facem. Pentru noi, programele de dezvoltare profesională reprezintă un aspect care se regăsește în valorile și în misiunea companiei.

Similar cu politicile de responsabilitate socială ale grupului, și pe plan local am fost și suntem implicați constant în activități de caritate, proiecte “Give back to community”, care susțin valorile noastre. Cu toate acestea, am decis să nu le promovăm în mod direct, astfel de acțiuni făcând parte în mod implicit din angajamentul nostru în calitate de Ambasadori ai Grupului Rustler.

Ce atuuri conferă rețeaua internațională, care sunt rolul și contribuția Rustler România în cadrul grupului?

A face parte dintr-o rețea internațională așa cum este Rustler Gruppe, ne ajută în primul rând la a fi conectați cu ceea ce se întâmplă la nivel European, astfel putând oferi clienților noștri servicii la standarde internaționale. Ne bucurăm de un schimb continuu de bune practici între sucursalele Rustler din Europa, iar în acest sens ne mândrim cu proiecte și actiuni cu care am contribuit și care au fost implementate la nivel internațional. Și prin acest mod, Rustler România reprezintă un pilon important în cadrul grupului, nu doar ca mărime a business-ului. În beneficiul colegilor noștri, avem la nivel de grup programul „Crossborder Exchange”, care implică schimbul de experiență între colegii angajați ai filialelor din țările din cadrul Grupului – ne bucurăm să vedem cum astfel crește colaborarea și schimbul de expertiză la nivel internațional.

Care sunt noile ținte pentru Rustler în România pentru 2023?

Chiar dacă părerile sunt împarțite în ceea ce priveste evoluția pieței de real-estate în anul 2023, pentru compania noastră principala țintă rămâne cea de creștere – atât din punct de vedere al business-ului, cât și din punct de vedere profesional la nivel individual. Ne concentrăm eforturile pe oferirea de soluții eficiente și de impact către clienții noștri, iar asta se poate face doar cu oameni profesioniști, implicați și dedicați.


Ce elemente aduc succesul în business?

Consider că preocuparea de a tinde către Excelență, de a te afla într-un proces de învățare continuu și de a avea deschidere către trend-urile din industriile, care nu țin neapărat de obiectul de activitate de bază, sunt pașii care conduc către succes, indiferent de contextul socio-economic.

Care sunt provocările în contextul economic actual, cum ar trebui să răspundă România pentru o reacție pozitivă și o evoluție relevantă în regiune? Cum vedeți evoluția pieței de real estate din România și ce oportunități pot apărea pentru Rustler?

În cei 10 ani de activitate, sunt segmente de nișă în care am fost partenerul de baza al clienților noștri prin soluțiile oferite, transparență operațională, adaptabilitate și flexibilitate.

Provocările sunt o ocazie bună pentru dezvoltarea și consolidarea echipei, astfel încât sa prezentăm clientului soluția cea mai potrivită contextual. “Resursa umană” (tehnicieni, specialiști, ingineri) va rămâne în continuare un punct pe care ne vom concerta: atragere, instruire și retenție. Fie că se livrează proiecte noi care au nevoie de servicii de întreținere tehnică ­­­– Facility Management, ori administrare – Property Management, sau se preiau spații existente care au nevoie de retro-fit ori se adaptează conform cerințelor diverse ale utilizatorilor – Project Management, sau se negociază tranzacționarea unor proiecte – Brokerage, Rustler România livrează echipa potrivită pentru fiecare dintre aceste proiecte.

Din punct de vedere al României, autoritățile trebuie doar sa pună în aplicare prevederile legale în vigoare pentru a asigura un mediu concurențial transparent și corect pentru toți participanții săi din mediul de business.

Așa cum se întamplă și pe mare, unde totul este în mișcare, putem considera că și contextul socio-economic trecut și actual, a fost și este într-o continuă mișcare și transformare, plin de noi provocări pe care le considerăm ca fiind în fapt, reale oportunități.

Pentru că suntem împreună în aceeași barcă, avem același scop – acela de a onora încrederea cu care suntem învestiți de către clienții noștri, iar eu împreună cu echipa de top management identificăm soluțiile și direcțiile de dezvoltare în care ne îndreptăm, păstrând aceeași calitate ridicată a serviciilor.

2023 va fi un an în care compania noastră va intra cu echipe complete pentru noile linii de business și cu o structură de management clară și aliniată. Parteneriatele cu clienții noștri existenți reprezintă în sine o oportunitate, susținând creșterea organică a companiei, dar și dezvoltarea în marile orașe regionale. Preocuparea noastră continuă este de a aduce și dezvolta cei mai buni profesioniști în centrele regionale, folosind expertiza și standardele demonstrate deja în cei 10 ani de excelență Rustler.

Care este mesajul dvs. pentru clienți și parteneri?

Așa cum afirmam că Misiunea noastră este să onorăm încrederea cu care suntem învestiți, setând noi standarde de calitate în serviciile de real-estate, ne asumăm această responsabilitate atât față de colegii noștri, cât și față de clienți și toți partenerii noștri. Este un proces profund de conștientizare, și credem cu tărie că doar așa putem reuși să manifestăm Valorile noastre ca Echipă, să fim eficienți și să progresăm.

Această întrebare mă obligă să asimilez rolul de lider al unei organizații, rolul de “role-model” pentru echipa pe care o conduc și rolul de partener de încredere al clienților și furnizorilor noștri, cu rolul de căpitan al unei ambarcațiuni. Am mai afirmat că navigația cu vele și “relația” cu largul mării deseori m-au adus în situații neprevăzute, cu toate diligențele și măsurile de precauție luate. La fel și în business, deciziile luate greșit sau acțiunile pripite nu te iartă. Respectul profund față de mare trebuie “trăit” de către întreg echipajul. Doar așa, împreună cu întreaga echipă de top management cu care coordonăm și ne raportăm atât intern către colegii din subordine sau subcontractori, cât și către clienți, ne obligăm să luăm decizii competente, asumate și cu respect.

“A smooth sea never made a skilled sailor”: în navigație – mai ales în momentele dificile, încrederea în căpitan, comenzile clare și hotărârea în luarea deciziilor rapide și eficiente sunt vitale. Similar este și în business, și pot afirma cu tărie ca sunt mândru și recunoscător de încrederea cu care am fost investit de către colegii mei, în poziția pe care o dețin, încredere care îmi impune să depășesc așteptările lor.

“În colaborarea cu Rustler România, am simțit faptul că pe primul loc se află clientul. O echipă de profesioniști a lucrat îndeaproape cu noi chiar și în cel mai mic detaliu, acest aspect fiind necesar și important pentru afacerea noastră. În industria sănătății, standardele sunt foarte ridicate și este nevoie de parteneri dedicați, iar Rustler a îndeplinit toate așteptările noastre”. – Luca Militello, Chief Executive Officer, Monza Group Romania.

Cover story al revistei Transilvania Business 113, parte dintr-un capitol exclusiv dedicat industriei de real estate, incluzând detalii despre proiectele anului 2023 promovate de România la Expo Real Munich 2022 – versiunea online, disponibilă – aici.

Read or download the English version of this article  – here.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cadoul perfect de Crăciun: pachete de abonamente la cele mai așteptate festivaluri din Europa - Untold, Neversea și Massif

Articolul următor

Pomana Porcului, duminică la Pecica

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share