Ministerul Transporturilor a semnat cel mai mare contract de finanțare din ultimii 30 de ani din România.
“Banii vor asigura construcția metroului din Cluj. Prin acest contract de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei – din care 1,48 miliarde din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru cele două etape necesare construirii magistralei 1 a metroului clujean.
Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21 km), a celor 19 stații și a depoului”, a precizat ministrul Sorin Grindeanu.
În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026.
În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km”, a menționat oficialul de la Transporturi.
Coordonatorul platformei Clujul Civic, Istvan Szakats, susține însă că acest proiect nu va putea deveni funcțional în 2026. Printre impedimentele enumerate se referă posibilele contestații, termenul strâns pentru proiectare, exproprierile, devierea traficului, descărcările arheologice.