Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

FOTO: Valserv revoluționează piața pardoselilor din lemn, valorificând un parteneriat exclusiv cu producătorul german Ter Hürne  

Valserv este o companie de top și lider de piață în domeniul comercializării și distribuției pardoselilor din lemn stratificat premium la nivel national. Drumul până să ajungă aici nu a fost nici simplu, nici ușor. Valentin Peia, fondatorul companiei, ne-a povestit într-o dimineață, la o cafea, cum s-a apropiat de acest domeniu despre care acum mai bine de două decenii nu știa nimic, iar astăzi conduce un business de peste 2 milioane de euro.

 

Orice business are o poveste, iar cele mai multe se învârt în jurul oamenilor și se dezvoltă asemenea unui EKG, cu suișuri și coborâri. Iar Valentin Peia, care a dezvoltat două branduri în domeniul comercializării și distribuției pardoselilor din lemn stratificat premium  – Valprest și Valserv (n.a. Val de la prenumele său), nu a fost ocolit de încercări. Dar să mergem înapoi în timp în anii 2000.

Valentin Peia a pășit în urmă cu mai bine de două decenii într-un domeniu pe care nu îl cunoștea, cel al pardoselilor din lemn, la îndemnul unui prieten bun de-ai săi, italianul Vincenzo Caligiuri, care deținea o fabrică de pardoseli din lemn masiv. Îl rugase să îl ajute la promovarea produselor și la vânzarea acestora în București. Cu toate că nu a fost prea încântat de domeniu, pentru că nu cunoștea mai nimic despre lemn, s-a gândit să încerce.

A fost un drum dificil, dar a ajuns să îi placă din ce în ce mai mult, mai ales că Vincenzo Caligiuri (n.a. din păcate, acesta a decedat anul trecut din cauza Covid-19) i-a transmis pasiunea lui pentru lemn, pentru tot ce înseamnă pardoseli și a fost acolo ca să îl susțină și să îl îndrume. “Prima dată ca să reușești, trebuie să-ți placă”, își amintește Valentin Peia de îndemnul permanent al prietenului său.

După 10 ani de colaborare, de acumulare de experiență, Valentin Peia a făcut, în logica lucrurilor, pasul spre antreprenoriat fondând compania Valprest într-un moment în care îți trebuia curaj nebun ca să investești. Era în timpul crizei din 2008-2010, când a deschis showroomuri cu pardoseli din lemn în București, Sibiu și Cluj. “A fost o perioadă grea, dar am învățat că atunci când îți este mai greu, atunci trebuie să fii mai puternic, să investești, să te dezvolți”, consideră Valentin Peia.

La câțiva ani după criză, când lucrurile se așezaseră, iar Valprest era un brand cunoscut în țară și afacerea se dezvolta, Valentin Peia a primit o notificare de la Oficiul de Stat de Invenții și Mărci (OSIM) prin care i se interzicea să mai folosească marca. “Am făcut greșeala să nu îmi securizez marca la OSIM, iar un fost angajat de-al meu a înregistrat Valprest la OSIM”, își amintește Valentin Peia momentul din 2016.

Nici această încercare dură nu l-a doborât, chiar dacă a fost nevoit să înființeze altă firmă, așa a apărut Valserv, să investească de la zero în alte showroomuri și spații de depozitare și să lucreze neobosit pentru a-și recâștiga clientela.

 

Ascensiunea Valserv

A fost un drum dificil, dar frumos pentru a impune Valserv în mentalul clienților ca brand care comercializează și distribuie pardoseli din lemn premium la nivel național. Astăzi, compania este unul dintre liderii de piață în domeniu, iar cei peste 20 de ani ani de experiență, mai ales pe segmentul privat, perioada în care oferta de produse și servicii premium a fost divesificată și îmbunătățită continuu, se observă și în rezultatele financiare. Acum 10 ani, business-ul de pardoseli din lemn însemna în jur de 200 de mii de euro, astăzi, cifra de afaceri a trecut de 2 milioane de euro.

E adevărat, dezvoltarea și consolidarea afacerii a presupus și eforturi investiționale pe măsură, circa 1,5 milioane de euro fiind investiți. Astfel, produsele sunt prezentate în showroomuri elegante, spațioase și cu multă lumină naturală și ambientală în orașele cheie din Transilvania și Banat – Cluj-Napoca, Sibiu și Timișoara. În același timp, Valserv deține un depozit la Sibiu cu peste 10.000 mp de pardoseli gata de livrare oriunde în țară.

În 2023, alte două showroomuri vor intra în rețeaua Valserv – în Oradea și Bistrița, iar intențiile antreprenorului sunt de a extinde afacerea, prin colaboratori, francize, și în celelalte regiuni istorice ale României și în capitala București.

Toate acestea au fost posibile pentru că Valentin Peia a avut un principiu: de a oferi calitate atât prin produsele comercializate, cât și prin serviciile prestate.

“Într-un fel sau altul am revoluționat piața de vânzări de pardoseli. Acesta a fost și proiectul meu, pentru că, acum 10-15 ani, showroomurile nu erau atât de bine puse la punct, cu diverse produse, materiale, consiliere. Făcând showroomurile la un standard înalt, i-am forțat și pe alții să-și modernizeze spațiile și, în același timp, să ofere consultanță de specialitate. Și, așa, a avut de câștigat clientul”, subliniază antreprenorul.

În toți acești ani, a contat enorm și echipa. “Mi-am format o echipă care e alături de mine de 10-12 ani, oameni care dovedesc profesionalism și oferă servicii de calitate clienților, atât echipele de vânzări, cât și cele de montaj”, spune Valentin Peia.

Unul dintre oamenii de bază pe care a ținut neapărat să îl nominalizeze este Mihai Șipot, directorul de vânzări al companiei de peste 9 ani, “un bun profesionist, pasionat de domeniu, implicat 100%, calm”.

“Echipa este foarte importantă pentru mine, iar cel mai bun rezultat al ei este mulțumirea clienților, iar, dacă aceștia ne recomandă altor potențiali clienți, este un barometru că lucrăm bine”, adaugă Valentin Peia.

Cel mai nou angajat lucrează în showroomul din Timișoara de 8 luni și completează o echipă alcătuită din 14 oameni.

 

Un parteneriat pentru un viitor sănătos și ecologic

La finalul lui 2019-începutul lui 2020, Valentin Peia a avut viziunea că viitorul este al pardoselilor sustenabile, sănătoase, fără plastic, amoniac, clor și alte materiale sau substanțe toxice, și a renunțat să comercializeze și să distribuie orice fel de pardoseli care nu sunt ecologice, organice.

Tradus altfel, a încheiat un parteneriat exclusiv pentru Transilvania, Banat și Crișana cu firma germană Ter Hürne, singurul producător din Europa care produce pardoseli din lemn stratificat și organic premium ecologice, prietenoase cu mediul, pentru om și animale de companie și care nu conțin niciun fel de solvent și metale grele care să fie toxice.

Afacerea de familie Ter Hürne a fost înființată în 1959 în Südlohn – Münsterland (Germania), în apropiere de granița cu Olanda. Ter Hürne a devenit unul dintre cei mai importanți producători europeni specializați în proiectarea, producția și distribuția de pardoseli din lemn stratificat și hibrid premium, cu o cifră anuală de afaceri de 80 de milioane de euro, care acționează pe piețele din Europa, Asia sau Emiratele Arabe Unite.

Această decizie a presupus eforturi uriașe de promovare deoarece era nevoie de o schimbare a mentalității de consum a clienților și de înțelegere din partea lor a ceea ce înseamnă pardoselile Ter Hürne.

“A fost destul de dificil la început, însă ne-am încăpățânat și am marea satisfacție ca vânzările din aceste tipuri de pardoseli să reprezinte circa 900 de mii de euro din cifra de afaceri”, subliniază Valentin Peia.

În prezent, Valserv comercializează și distribuie trei game de pardoseli, pardoseli din lemn stratificat tradițional, pardoseli din lemn hibrid Hywood și pardoseală de lemn Dureco.

“Noi le spunem pardoseli smart, inteligente, pentru că sunt construite din lemn, dar în compoziția lor au un mineral foarte dur, rășini și niciun fel de solvent toxic. Sunt certificate și garantate conform standardelor germane: Blue Angel / Eco institut / FSC”, explică antreprenorul.

Mai mult, aceste pardoseli din lemn sunt extrem de rezistente, nu se zgârie, nu rămân urme de mizerie pe ele, de la tocuri, animale de companie, copii care se joacă, sunt antibacteriene și pot fi curățate foarte ușor.

“Ter Hürne are toate produsele atestate ecologic, nimic nu conține aceste toxine, inclusiv laminatul din gama premium este bio. Noi am avut șansa de a vedea acest produs în Germania încă în faza de testare. Din lemnul stratificat tradițional și pardoselile care erau foarte dure, foarte rezistente, dar nu erau din lemn, germanii au făcut un mixt. Adică i-au dat parchetului organic rezistență la trafic, apă, praf, zgârieturi, mizerie, dar în combinație cu un mineral, fiind presat foarte puternic”, adaugă Valentin Peia.

Producătorul oferă, de altfel, 20 ani de garanție pentru un trafic domestic, iar  pentru restaurante, puburi – 10 ani de garanție.

“Am asistat la o demonstrație în Germania în care a fost răsturnată pe parchet o masă plină de mâncare, vin, sucuri, cafea. Toți de acolo ne-am speriat, dar producătorii ne-au spus să le lăsăm așa, că ne lămuresc ei despre ce este vorba. Apoi au venit cu un mop banal – nu din acela special pentru parchet, impregnat cu soluții de scos petele – iar parchetul a rămas intact. Este o tehnologie unică în lume de care, iată, că beneficiază și România, prin intermediul nostru”,

Valentin Peia, fondator Valserv

 

Produse de top, clienți mulțumiți

În ultimul deceniu, Valentin Peia și echipa sa au gestionat mii de proiecte, mai ales în sectorul privat, clienții privați reprezentând 90% din afacere. “Cei mai mulți clienți ne vin în urma recomandărilor altor clienți, cam 90% dintre aceștia, iar diferența vine prin intermediul arhitecților, designerilor etc.”, subliniază Valentin Peia.

Procesul de vânzare începe în momentul în care sunt contacți, telefonic sau direct, și află ce produs îl interesează pe client. Este apoi desemnată o persoană din departamentul tehnic care să se deplaseze în aceeași zi sau a doua zi în șantier, la client acasă.

“Avem un releveu de spațiu, geometria spațiului, măsurători de șapă etc., după care colegul nostru revine cu datele tehnice și întocmim oferta de preț, care include costul materialului, cheltuielile de transport și manopera. Clientul le analizează și ne dă un răspuns. Încheiem apoi contractul, clientul plătește un avans și intrăm la montaj în 2-3-4 săptămâni în funcție de cum înaintează clientul cu șantierul. În medie, o lucrare de 100 de mp, cu tot ce înseamnă plinte pe margine, durează 2-3 zile”, adaugă antreprenorul.

La cerere, compania asigură post-montaj și mentenanță.

Anul 2023 arată deja bine pentru Valserv, deoarece, în baza comenzilor deja lansate, echipele companiei vor fi ocupate în primele 4-5 luni ale anului viitor.

“Intenționăm ca, la începutul anului 2023, să lansăm o nouă platformă de magazin online pentru pardoseli. Toate produsele noastre vor fi expuse în acest magazin online. Unui client de la Iași, spre exemplu, care a văzut un finisaj cu produsele noastre, care ne cunoaște și are încredere în compania noastră, dar vrea să vadă produsul, îi punem la dispoziție serviciul de comandă mostră. Clientul comandă și va primi un pachet personalizat cu 3 mostre de culoare pe care și le alege, însoțit de un pliant, și după ce le vede, va putea să comande pardoseala care îi place. Va plăti un avans mai întâi, îi livrăm comanda, costurile de transport le suportăm noi, și când le primește, va achita diferența. Va primi fișe tehnice, certificate de calitate, de garanție, de conformitate”, complează Valentin Peia.

Planurile de viitor vizează și dezvoltarea unor proiecte în zona publică, în școli, grădinițe, creșe, mai ales că Valserv oferă pardoseli din lemn sănătoase pentru copii, iar în același timp – ușor de întreținut și rezistente.

 

Hywood, lansat în premieră în România

Lansarea, în premieră pentru România, a noii generații de pardoseli din lemn hibrid Hywood a avut loc în toamna lui 2022, la showroom-ul din Cluj-Napoca, în prezența echipei Valserv și a reprezentanților producătorului Ter Hürne, a numeroși arhitecți și designeri din Transilvania, dar și a unor parteneri de afaceri. Parchetul Hywood este considerat drept un produs revoluționar, fiind realizat din lemn natural (stejar, nuc, frasin), cu o rezistență foarte mare la trafic, murdărie și apă. Participanții au avut ocazia să vizioneze o prezentare despre felul în care a fost conceput și testat noul produs, proprietățile deosebite pe care le are acest tip de parchet, dar și gama de finisaje disponibile.

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Valorificând un parteneriat exclusiv cu producătorul german Ter Hürne, Valserv revoluționează piața pardoselilor din lemn

Articolul următor
Restaurantul Andy Bistro este primul obiectiv concretizat din acest complex aflat în fosta livadă Buzești, din comuna maramureșeană Fărcașa, investiție a oamenilor de afaceri Andrei și Alexandra Ardelean.

Familia Ardelean a deschis un complex de agrement în livada Buzești

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share