Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Investiția continuă în oameni în Grupul IRUM-MAVIPROD

Grupul de firme IRUM – MAVI a ajuns la un punct din istoria sa în care patronatul lucrează proactiv la un proiect stabil pe termen lung. “Esența proiectului este una foarte simplă, vrem să demonstrăm că și noi ca popor, ca țară, putem avea un brand, un produs de calitate făcut de noi aici, în țară”, subliniază Andrei Oltean, directorul de dezvoltare al grupului. Una dintre componentele care vor determina reușita proiectului o reprezintă resursa umană. Familia Oltean a investit enorm în echipa de manageri și în angajați, reușind chiar să aducă din străinătate acasă specialiști cu experiență bogată în departamentele pe care le coordonează astăzi. Cine sunt câțiva dintre managerii care își aduc aportul, își folosesc skill-urile, energia și experiența pentru reușita proiectului, aflați citind materialul.

 

Grupul de firme IRUM – MAVIPROD se află într-un punct al istoriei sale în care patronatul – familia Oltean – soții Violeta și Mircea și fiul Andrei – lucrează alături de echipele lor la consolidarea afacerilor.

“Business-urile noastre au ajuns la un anumit nivel la care ne trebuie oameni de o anumită calificare, cu care să le putem duce mai departe, să facem pasul următor, și anume un proiect stabil pe termen lung”, subliniază Mircea Oltean, directorul general al IRUM SA Reghin.

“Esența proiectului este una foarte simplă, vrem să demonstrăm că și noi ca popor, ca țară, putem avea un brand, un produs făcut de noi aici, în țară. Tatăl meu, având și alte business-uri pe care le conduce și având un anumit confort, și-a permis să vadă proiectul acesta și din perspectivă socială și să gândească ce lasă în urmă”, completează Andrei Oltean, directorul de dezvoltare al Grupului IRUM – MAVI.

IRUM, companie al cărei pachet majoritar de acțiuni a fost cumpărat în 1999 de MAVIPROD, a trecut printr-un proces amplu de modernizare, a implementat sisteme moderne de producție, de administrare a afacerii, sisteme informatice, de management etc. A dezvoltat, totodată, un Centru spectaculos de cercetare-dezvoltare iFOR care a permis realizarea de produse concepute și executate în cadrul companiei, cum este primul tractor agricol 100% românesc – TAGRO, iar alte câteva proiecte sunt aproape de finalizare.

“Vrem să creștem și nu ne e frică să visăm să ne batem cu producătorii mondiali atât pe partea de utilaje forestiere, cât și pe cea de tractoare agricole. Pe zona forestieră suntem între primii producători mondiali, adică avem un volum destul de important raportat la toată piața mondială, care e undeva la 7.000 de bucăți anual. Pe zona agricolă, acolo unde vorbim de 3 milioane de unități, este loc de dezvoltare”, punctează cei doi interlocutori.

Iar modul cum este organizată astăzi producția permite adaptarea rapidă la o producție în creștere.

“Cel mai bun exemplu este la linia de asamblare tractoare agricole unde foarte ușor putem tripla ceea ce producem. Majoritatea firmelor din străinătate lucrează în 3 schimburi, noi acum doar anumite zone le folosim la 3 schimburi”, arată Andrei Oltean.

“Mai putem dezvolta capacități de producție, mai avem anumite spații ale noastre, cum este fosta fabrica de bere care este proprietatea noastră. Infrastructura ne permite dezvoltarea”, adaugă Mircea Oltean.

Totodată, IRUM se adaptează trendurilor internaționale care converg spre dezvoltarea de utilaje și tractoare cu propulsie electrică sau cu hidrogen, ținând legătura cu marii producători mondiali.

Pe de altă parte, MAVIPROD s-a mutat într-un nou sediu modern și cu o arhitectură adaptată secolului XXI, și-a extins în întreaga țară rețeaua proprie de magazine și distribuitori și a încheiat parteneriate cu unii dintre cei mai puternici producători din lume – Perkins sau FG Wilson, dacă e să amintim doi dintre aceștia. De asemenea, a făcut deja de peste un deceniu pasul spre internaționalizarea afacerii prin deschiderea de sucursale în Ungaria și Republica Moldova.

“În 1993, când am fondat MAVIPROD, toată lumea venea la Reghin, acum a trebuit să mergem noi la ei, să ne adaptăm, să observăm trendurile mondiale”, explică Mircea Oltean.

Unul dintre acestea este dezvoltarea segmentului de vânzări online cu propria sa logistică de livrare.

Managementul companiei este conștient că una dintre direcțiile foarte importante legat de dezvoltarea și consolidarea afacerilor grupului o reprezintă zona de digitalizare, fiind investite câteva milioane de euro în infrastructura informatică și în software, chiar dacă beneficiile nu sunt imediate, însă, cu siguranță, sunt utile.

 

Investiția continuă în oameni

De-a lungul timpului, patronatul IRUM-MAVIPROD a investit mult în colaborările cu specialiști din străinătate, care au venit cu know-how, și au sprijinit evoluția companiilor pe partea de procese, formarea tinerilor, chiar management etc. Mircea Oltean și Andrei Oltean au vizitat marii producători mondiali de tractoare agricole, cum este liderul John Deere, de motoare electrice – cum este partenerul MAVIPROD Perkins, parte a grupului Caterpillar, aflat în top 3 mondial, pentru a observa cum pun problema cei mai buni din lume și a uza de know-how-ul acestora.

Pe de altă parte, a fost nevoie de investiții continue în profesionalizarea angajaților grupului, pentru că învățământul românesc, atât cel preuniversitar, cât și cel academic sunt deficitare în pregătirea absolvenților pentru piața muncii.

Totodată, patronatul a investit enorm în echipa de manageri, reușind chiar să aducă din străinătate acasă specialiști cu experiență bogată în departamentele pe care le coordonează astăzi.

“Noi încercăm să creăm o echipă de management cu care să putem fi capabili să gestionăm cât mai ușor lucrurile în ceea ce privește dezvoltarea sau dacă vrem să creăm un alt business altundeva. Și tot secretul până la urmă este ce echipă ai în spate și ce procese ai puse la punct și cât de ușor reușești să-ți faci organizația să dea din know-how. Valoarea unui lider este dată și de ceea ce lasă în spate dacă pleacă și cum departamentul acela funcționează și fără el”, conchide Andrei Oltean.

Pe câțiva dintre managerii pe care patronatul Grupului IRUM-MAVI mizează îi puteți descoperi în rândurile care urmează.

 

Călin Alfianu. Managerul iFOR

Călin Alfianu este managerul Centrului de Cercetare-Dezvoltare iFOR din cadrul IRUM. Este unul dintre profesioniștii companiei care a revenit acasă și a acceptat să activeze la IRUM.

Originar din Brașov, Călin Alfianu și-a definitivat studiile în municipiul de sub Tâmpa. A absolvit Universitatea Transilvania din Brașov, Tehnologia Construcțiilor de Mașini (TCM), secția de Roboți Industriali, în 1997, și un master anul următor în cadrul aceleiași universități. Primii pași în carieră i-a făcut într-o firmă româno-americană, care presta servicii în domeniul proiectării asistate de calculator. S-a angajat apoi la o firmă româno-germană, care activa în domeniul collaborative design, ca apoi să se relocheze în Germania pentru doi ani. Nu a reușit să învețe germana la un nivel avansat și atunci a revenit acasă în cadrul aceleiași firme româno-germane, care însă a dat faliment. S-a întors în prima companie în care a lucrat, între timp aceasta își dezvoltase serviciile și în direcția collaborative design. A început câteva proiecte pilot cu Caterpillar, astfel că activitatea l-a purtat până în SUA, unde a rămas timp de un an. Reîntors acasă s-a ivit o nouă oportunitate la Caterpillar în Franța, în Grenoble.

“Acolo am lucrat 3 ani, a fost vorba despre domenii destul de diverse pentru că poziția mea era de inginer de legătură între biroul celor de la Caterpillar cu o echipă destul de mare din Brașov care lucrau în domeniul de instalații hidraulice, instalații electrice, sheet metal. Între timp s-a născut fiica mea și planul nostru a fost că, atâta vreme cât stă soția în concediul de creștere a copilului, rămânem în Franța, iar după ce trece perioada respectivă, ne întoarcem în țară”, povestește Călin Alfianu.

Ceea ce s-a și întâmplat. Era 2009. Au rezistat doi ani doar, iar din cauza guvernanților de atunci ai României au emigrat iarăși, de data aceasta în Italia, la Modena, la New Holland, CNH Industrial. A activat cinci ani acolo, unde a început să se specializeze în domeniul în care activează astăzi.

“Am fost responsabil de proiect, în principiu mă ocupam de cabine de tractoare agricole. Lucrurile nu mergeau extraordinar de bine din punct de vedere profesional și după câteva tentative de a-mi schimba locul de muncă, dar rămânând în Italia, mi-am dat seama că nu este posibil. Am luat în calcul apoi firme românești, m-am uitat cam la tot ce însemna tractoare românești în piață, pe partea de agricultură. Mi-am îndreptat atenția prima dată către MAT Craiova. Am început să trimit scrisori, am intrat inclusiv la IRUM, au mai fost alte firme care distribuiau tractoare, dar nu era foarte clar dacă au și producție, erau pe undeva prin zona Bucureștiului și în final IRUM a răspuns, am venit, ne-am întâlnit și am ajuns aici”, își amintește managerul iFOR.

Sunt 6 ani de atunci, cea mai lungă perioadă în care Călin Alfianu a rămas într-o companie.

Ce se întâmplă într-un Centru de Cercetare-Dezvoltare?

“În primul rând este vorba despre inginerie în sensul propriu al cuvântului. Lucrezi cu niște teme clare pe care nu le stabilește centrul de cercetare-dezvoltare de capul lui. Sunt niște teme care se nasc din lucrul în echipă, în principiu multi-disciplinare. Vioara întâi, din punctul meu de vedere, rămâne departamentul comercial, pentru că ei sunt clienții noștri interni și pe ei trebuie să-i satisfacem. Deci stabilim de comun acord temele, utilajul care trebuie să fie făcut, cum trebuie să arate, ce trebuie să poată să facă și apoi începem să transpirăm, astfel încât să producem acel utilaj din punct de vedere al proiectului, ca documentație virtuală înainte de toate, apoi încercăm să facem evaluările pe prototipuri, să vedem ce ne-a ieșit față de ce ne-am gândit, să continuăm să îmbunătățim și apoi să-l traducem pentru oamenii din producție. Noi știm să-l fabricăm, echipa mică de la prototipuri știe să-l fabrice, dar trebuie să știe să-l fabrice și omul de pe linia de producție în cantități care să fie sustenabile din punct de vedere economic”, explică managerul iFOR.

Fiecare zi vine cu noi și noi provocări în Centrul de Cercetare-Dezvoltare iFOR, mai ales că IRUM, o companie cu aproape 70 de ani de istorie în domeniul fabricării utilajelor forestiere, nu are o rutină în ceea ce privește cercetarea-dezvoltarea. Însă, în ciuda acestor minusuri, în 2018, la Centenarul Marii Uniri, compania a lansat în piață primul tractor agricol 100% românesc.

“Realizarea nu este neapărat drumul, ci, mai ales, o evoluție în cadrul echipei astfel încât acea echipă să fie în stare să continue și să reușească să facă azi un tractor agricol, mâine un TAF forestier, poimâine cine știe ce altceva?”, subliniază Călin Alfianu când l-am întrebat despre cel mai mare succes al iFOR.

În centru lucrează în jur de 20 de persoane, majoritatea ingineri tineri, cu specializări diverse – TCM, ingineria sistemelor de producție, design industrial.

 

Titi Bardoși. Managerul IT al IRUM

Titi Bardoși împlinește în 2023 un deceniu de când lucrează la IRUM și de când a revenit acasă din Spania după ce a primit oferta din partea familiei Oltean.

A studiat ingineria, specializarea TCM, la Universitatea Petru Maior din Târgu Mureș. În paralel a continuat să își dezvolte abilitățile în domeniul IT de care era pasionat.

În 2004 a plecat, ca IT-ist, în capitala Spaniei, Madrid, unde a lucrat la o firmă de instalații electrice cu până într-o 100 de angajați. Prima sa sarcină acolo a fost să implementeze întreg sistemul de software. După 9 ani petrecuți în Spania a luat hotărârea să se întoarcă acasă din mai multe motive: își dorea să se perfecționeze în domeniul IT, iar posibilitățile de a evolua în firma în care lucra erau reduse, și voia să se căsătorească. Un an a lucrat în paralel, a fost un an de tatonare. La IRUM a început în departamentul de proiectare, avea experiență în domeniu ca inginer proiectant, dar a organizat și din punct de vedere informatic departamentul. Apoi a trecut la informatizarea întregii fabrici și a rămas doar în domeniul IT, ca manager.  Ceea ce a reprezentat o adevărată provocare, să unifici într-un singur loc toate informațiile și, mai ales, să le obții pentru că oamenii nu erau obișnuiți să le shareuiască.

“În momentul acesta toate informațiile și tot ceea ce se lucrează la nivel informatic în firma IRUM stau într-un data center, acolo sunt servere, sunt stocări, este parte de securitate, de rețea, sunt firewall-uri pentru navigarea pe internet, sunt backupuri la toate. Cam de 3 ani, exact de dinainte de pandemie, am început reconfigurarea efectivă a întregului data center, a întregii arhitecturi de rețea și conexiuni; ne-am propus să îl facem mult mai scalabil, să fie scalabil la o capacitate mult mai mare, astfel încât după aceea doar venim cu device-uri și să nu mai afectăm arhitectura”, spune Titi Bardoși.

IRUM are în prezent propriul cloud privat, creat în câțiva ani, cu sute de aplicații care sunt accesibile în fabrică, dar în același timp securizate.

“E mai costisitoare decât varianta clasică, trebuie să plătești multe licențe, de asemenea resursele pe care le folosești trebuie să fie mai puternice pentru că toate softurile de aici vor consuma mai multă resursă decât atunci când rula doar o aplicație pe un computer anume, dar sunt mai sigure pentru că back-up-ul și protecția datelor este mult mai ușor de făcut decât înainte. Înainte dacă crăpa un hard disk sau serverul, cădea totul și îți trebuia 1-2 zile până îl recuperai”, punctează Titi Bardoși.

Securitatea fabricii este, totodată, un task important pentru departamentul IT.

“Oricât de protejat ai fi, totul stă într-un click al unui utilizator”, subliniază managerul IT pentru a explica nevoia permanentă de traininguri cu utilizatorii și a exercițiilor prin care sunt simulate atacuri cibernetice.

Departamentul cuprinde 7 ingineri specializați în IT și în automatizări.

 

Ștefan Reman. Directorul comercial al MAVIPROD

Director comercial al MAVIPROD, Ștefan Reman a revenit în 2010 din Anglia după ce a fost ofertat de conducerea IRUM. Bistrițean de origine, a absolvit inginerie, specializarea TCM, la Universitatea Petru Maior din Târgu Mureș, ca apoi să urmeze un masterat în cadrul aceleiași instituții de învățământ superior. Ca tânăr își dorea să lucreze, însă după ce a schimbat mai multe joburi, și-a dat seama că nu se regăsește în niciunul și a hotărât să emigreze. A ajuns în Marea Britanie, în sud-estul Angliei unde a avut șansa să lucreze ca inginer. Însă și-a dat seama că nici cariera, nici banii nu îți aduc fericirea când ești departe de casă.

“Mi-a luat destul de mult timp, până să-mi dau seama că nu doar partea financiară contează, că apartanența la un grup îmi lipsește, aveam un gol în suflet care creștea în permanență, familia îmi lipsea, principiile erau diferite, era total diferit față de cum am copilărit și cum am trăit până atunci. Mi-am spus că, dacă am reușit aici, trebuie să reușesc și acasă, e imposibil ca toată lumea să plece”, ne povestește directorul comercial al MAVIPROD cum a decis să revină în țară.

A ajuns la MAVIPROD, printr-o întâmplare fericită, Mircea Oltean pariind pe el, după cum subliniază. A început la MAVI Power și datorită experienței dobândite în Marea Britanie ținea legătura cu partenerii MAVIPROD de la Perkins.

“Foarte repede au trecut anii, deja sunt de 12 ani în cadrul firmei, am fost în mai multe poziții și încet-încet mi-am dat seama cât e de important job-ul pe care îl fac. Aveam tendința să minimizez activitatea mea, dar, de fapt, este o activitate foarte importantă pentru că nu e vorba doar despre o activitate de comerț, ci este mult mai mult de atât, mi-am dat seama la ședințele pe care le aveam, la întâlnirile pentru stabilirea de strategii că nu ne gândim doar să facem bani, ci în primul rând ne gândim să îi ajutăm pe partenerii noștri, ne gândim cum putem îmbunătăți activitatea partenerilor noștri. Este fantastic să simți că faci parte dintr-o echipă care are aceleași principii, care are obiective ca ale tale și astfel vin și rezultatele”, subliniază directorul comercial.

De aici a început o expansiune imensă pentru că și-au dat seama că partenerii lor au nevoie de soluții complete la problemele lor, aveau nevoie de rapiditate și astfel au fost extinse atât portofoliul de produse, cât și rețeaua de magazine deținute, precum și serviciile prestate de echipa MAVIPROD.

“Pentru noi e o muncă colosală să avem 17 magazine cu angajații noștri, cu tot ce înseamnă partea de logistică, dar am făcut asta și am încercat să oferim servicii cât mai rapide și să fim cât mai aproape de parteneri. Nu am rămas doar în zona noastră de confort, pe partea forestieră, ne-am dus foarte mult pe zona agricolă și industrială unde am întâlnit parteneri fantastici de asemenea, care aveau foarte multe nevoi, am încercat cât e posibil să ajutăm și am avut câteva succese majore. Echipa a evoluat foarte mult, e foarte greu de explicat în cuvinte cât de multe cunoștințe am acumulat împreună, am învățat metode noi, mai eficiente și mai moderne de lucru. Acum avem baze de date și un server care e al nostru, gestionăm toate datele, introducem tot în sistemul informatic, se fac niște rapoarte foarte precise”, spune Ștefan Reman.

Dacă ar fi să amintim câteva reușite, ar fi noul sistem informatic implementat în 2014 sau cel mult mai recent introdus – de gestionare a depozitului – Warehouse Management System, care asigură o trasabilitate perfectă a mărfurilor, proiectul MAVIPROD Ungaria sau de extinderea companiei în București.

Toate aceste reușite, provocări, îl determină pe Ștefan Reman să spună că MAVI nu mai e de multă vreme doar un simplu loc de muncă, ci e o parte din viața sa.

 

Mihai Petruț. Directorul comercial al IRUM

Mihai Petruț s-a alăturat echipei IRUM în acest an. Este absolvent de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, specializarea Marketing, la Cluj-Napoca și al unui masterat în vânzări în cadrul aceleiași facultăți.

A lucrat în Cluj pentru un furnizor de telecomunicații și pentru unul pentru servicii de internet cu bandă dedicată, unde și-a șlefuit abilitățile de vânzător și, totodată, a început să facă primii pași către partea de management de echipă. În mai puțin de 3 ani a ajuns să ocupe poziția de Area Sales Manager, având în portofoliu 4 județe – Cluj, Sălaj, Maramureș și Satu Mare, și coordonând o echipă de 7 oameni. Susține că nu era pregătit pentru acest post și a hotărât să facă un pas în spate. Viața l-a purtat ulterior în Belgia, la o firmă care se ocupă cu dezvoltarea de rapoarte economice și de investiții la nivel de țară. “Primeam invitații din partea diverselor țări, prin intermediul ambasadorilor lor din Bruxelles, să dezvoltăm un raport, fie în format fizic, o revistă de promovare, fie un documentar video de 30 de minute prin care impulsionam rețeaua noastră de distribuție să se uite mai de aproape către țara respectivă, fie din punct de vedere investițional, fie turistic”, povestește Mihai Petruț.

Proiectul dura între 3 și 6 luni de zile. Primul proiect a fost în Ucraina. Au urmat apoi Tanzania și Tadjikistan.

Pentru că a avut rezultate a fost promovat succesiv, ajungând să ocupe poziții precum Area Manager pe Asia Centrală și director regional pe Africa, un fel de problem solver. În 7 ani a ajuns astfel să lucreze în 64 de țări.

“Mi-a plăcut foarte mult și am reușit nu doar să iau contact cu niște culturi extraordinare, cu niște civilizații extraordinare, dar și cu o varietate foarte mare de medii de business, pentru că am avut atât de multe întâlniri cu mamuți ai economiei, ai business-ului, a fost ca o perioadă în care m-am simțit ca un burete, am încercat să culeg cât mai multe informații, am încercat să înglobez tot ce înseamnă tactici, tot ce înseamnă strategii de business, tot ce înseamnă relații internaționale. După care mi-am zis că e momentul să fac următorul pas în carieră”, își amintește directorul comercial al IRUM. A demisionat și a fondat propria sa firmă în Filipine cu unul dintre colegii săi, oferind inclusiv traininguri pentru companii filipineze.

O problemă în familie l-a făcut să își dea seama că e la 30 de ore de zbor cu avionul de casă și că ar putea să facă ceea ce face și în țară.

În momentul de față continuă să țină training-uri și să colaboreze cu firme din diverse domenii la nivel strategic, digital marketing etc.

A venit în IRUM inițial ca manager de vânzări, oarecum nostalgic pentru că întreaga sa familie a lucrat în companie.

“Am fost mereu legat de IRUM, dar n-am știut niciodată ce a însemnat transformarea asta pentru IRUM, până când nu am discutat cu domnul Oltean și cu Andrei. Mi-am dat seama cât de bine ne putem alinia în ceea ce privește viitorul companiei. M-au impresionat foarte mult nu doar investițiile financiare, clădiri și așa mai departe, care sunt foarte mari și importante, dar în special investiția în iFOR, în centrul de cercetare-dezvoltare. Nu te aștepți în România să se mai facă cercetare-dezvoltare și la nivelul acesta. Adică putem oricând concura cu centre sau poluri mari de atracții, gen Cluj, București sau Timișoara”, consideră acesta, subliniind că IRUM poate concura și cu companii mari din străinătate, de renume internațional. A fost, de asemenea, impresionat să vadă în IRUM colegi de generație (n.a. Mihai Petruț are 37 de ani) aflați în poziții cheie, semn al investiției în oameni.
Ca peste tot au parte de provocări, dar le depășesc cu brio, acestea chiar se transpun într-o producție în creștere și în clienți din ce în ce mai mulțumiți.

“Portofoliul de director comercial cred că  e cel mai colorat dintre toate care există, răspund de tot ce înseamnă vânzări, vânzări de tractoare agricole, vânzări de tractoare forestiere și vânzări de manufacturer, mai exact IRUM face outsourcing pentru parteneri importanți de-ai noștri cărora le furnizăm servicii de turnătorie, debitare, tratament termic, vopsitorie și așa mai departe, am partea de service, service agricol pe de o parte cu echipa și service forestier cu echipa lor, partea de marketing, partea de achiziții, partea de export și logistică”, enumeră Mihai Petruț departamentele de care este responsabil.

În subordinea sa lucrează 68 de oameni, iar ceea ce a remarcat iarăși este colaborarea dintre departamente care este una fructuoasă, deschisă, transparentă și direcționată către succes.

“Fără să periez pe nimeni, cred că toate acestea vin din partea familiei Oltean care nu a văzut în privatizarea IRUM un mod de a face bani pe termen scurt, ci pur și simplu o investiție. Și faptul că domnul Oltean are o istorie foarte bogată în ceea ce privește IRUM și făcând parte din familia IUPS la vremea respectivă, actualmente IRUM, a înțeles oportunitatea pe care o are, iar mândria de a fi români și de a ne bate pe arena internațională în orice țară e insuflată întregii echipe, de la primul la ultimul membru”, crede directorul comercial.

Iar rezultatele se văd în numărul tot mai mare de parteneri externi care își doresc să aibă în portofoliu brandurile IRUM.

 

Ciprian Lupeiu. Managerul Calității din IRUM

 

Manager Sisteme de Management al Calității, Florin Ciprian Lupeiu Damian este cea mai nouă achiziție în echipa IRUM. Părinții săi au lucrat în IRUM, însă drumurile sale și ale echipei IRUM s-au apropiat doar în acest an în urmă cu cinci luni. Este absolvent de inginerie și protecția mediului, însă consideră că Liceul Militar de la Alba Iulia i-a scris un cod în minte, pentru că i-a insuflat foarte multă disciplină și organizare. Totodată a urmat un masterat în ingineria și managementul sistemelor calității. Primul său job a fost la compania Wessling, la laboratorul acesteia de protecție a mediului.

În această perioadă era peste 80% din timp plecat și a vizitat peste 150 de fabrici, ceea ce l-a ajutat să dobândească experiență și să pună cărămidă cu cărămidă în profesie. A pus frână la un moment dat, după ce și-a dat seama că va deveni un foarte bun șofer, deplasându-se câte șase ore pe zi și lucrând 4.

A cochetat apoi cu mediul academic, însă nu simțea că e locul său acolo, așa că a revenit în sectorul privat, angajându-se la Romcab, unde s-a specializat în managementul calității. A plecat de acolo și s-a angajat ca inginer de proces la Hirschmann și a ocupat diverse poziții – reprezentant al management-ului pentru sistemul de management al calității, responsabil de sănătatea și securitatea în muncă etc. Timp de 11 ani a rămas în companie, însă a ajuns aproape la burnout și a decis să renunțe. A acceptat oferta conducerii IRUM care i-a oferit șansa să își materializeze pasiunea.

“Sunt manager de sistem, scanez organizații, având în vedere experiența și cunoștințele mele legate de sistemul de management și experiența și în zona tehnică. Am creat un proiect înainte să ajung și să înțeleg ce e aici, un proiect care se derulează până în martie 2023, programat la nivel de zi și voi evalua felul în care afacerea se derulează din punct de vedere al sistemului de management. E foarte serios ce se întâmplă aici și având în vedere creșterea asta, pe care eu o văd fulminantă, îmi doresc să vedem cum putem să ne adaptăm pentru că eu cred foarte mult în agilitate”, subliniază Florin Ciprian Lupeiu Damian.

Focusul este extrem de precis: oameni, clienți, R&D și operațiuni, iar una dintre cele mai importante faze este planificarea. Dacă aș avea doar 6 ore pentru a tăia un copac, aș petrece 4 ore ascuțindu-mi toporul”, îl citează managerul pe fostul președinte al SUA Abraham Lincoln pentru a ne explica importanța planificării, continuând: Ce fac eu nu e tangibil ca meserie, nu prelucrez o piesă, nu e palpabil. Trebuie să fii răbdător, vorbim de acțiuni pe termen lung și foarte lung. În proiectul meu eu vizez 5 ani plus în strategia aceasta, adică să schimbi o organizație nu e așa de simplu. E vorba de oameni care trebuie să asimileze ce se întâmplă”, încheie managerul.

Ligia VORO

Articol publicat în ediția cu nr. 114 a revistei Transilvania Business (29 decembrie 2022-27 ianuarie 2023)

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Proiectul care vizează dotarea ambulatoriului Spitalului Clinic de Recuperare (SCR) a fost aprobat pentru finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Ambulatoriul Spitalului de Recuperare Cluj, modernizat cu 5,2 milioane euro

Articolul următor
În top urmează Sabin Bălașa (196.000), Felix Aftene (163.000), George Mazilu (161.000), Constantin Piliuță (158.000), Alexandru Ciucurencu (142.000), Adrian Ghenie (114.000), Marcel Guguianu (103.000).

Cerere în creștere pe piața artei românești. Adrian Ghenie, în Top 10 pe 2022

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share