Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Drezină cu motor de Trabant, folosită în proiectul Mocănița Transilvaniei

Ne-am despărțit de moto-drezina cu motor de Trabant cu care am crescut în ultimii 10 ani.
Vehiculul cu doi vagoneți poate transporta pasageri, traverse, piatră spartă sau șine de cale ferată | Foto: AMT

Inițiatorii proiectului de tren pe linia îngustă din Bistrița-Năsăud vor folosi ineditul vehicul pentru amenajarea unui nou tronson de mocăniță.

“Ne-am despărțit de moto-drezina cu motor de Trabant cu care am crescut în ultimii 10 ani. Creația lui Marian Dumitru, la Arad, moto-drezina a căpătat la noi numele de Cuceritorul, deoarece cucerea mereu noi kilometri de linie.

Cu ea am circulat pentru prima dată de la Agnita până dincolo de Balta Bârghișului și de la Cornățel până aproape de Fofeldea. Tot cu ea am bucurat în primii ani sute de copii și adulți.

Ne-a permis să punem la punct linia dintre Cornățel și Hosman, astfel încât putem circula cu trenul, cei doi vagoneți ai ei cărând nu doar pasageri, ci și traverse, piatră spartă, chiar șine de cale ferată. De astăzi va cuceri noi kilometri de linie în Câmpia Transilvaniei, pe tronsonul Teaca – Râciu, administrat de Asociația Mocănița Transilvaniei (AMT)”, a menționat conducerea organizației.

Linie funcțională din acest an

“Cuceritorul cu motor de Trabant va avea, din această primăvară, stația de domiciliu Milaș, aflată la jumătatea distanței din Teaca și Râciu. Ne va ajuta să întreținem tronsonul scos din vegetație anul trecut, dintre Orosfaia și Milaș. La muzeu va ajunge, însă 10 ani mai face treabă”, a spus Cristian Moldovan, președintele AMT.

Primii 3 km din linia ferată pe cale îngustă din județul Bistrița-Năsăud vor fi funcționali în 2023, conform AMT. Organizația lucrează la un plan de restaurare a traseului și încă nu știe exact când vor începe călătoriile pe traseu. Linia îngustă Târgu Mureş – Lechinţa (96 km) s-a conturat la începutul sec. XX pentru legarea la oraşele mai importante din Transilvania. În prezent calea ferată este ridicată din teren, rămânând o singură porţiune de 35 km, între Râciu (Mureş) şi Teaca (Bistriţa-Năsăud).

Total
8
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Afacerea Magnolia a pornit la drum în 1997, cu o florărie în Bistrița, ajungând, în prezent, cea mai mare rețea de profil din România, cu 17 unități în 11 orașe, depozite en-gros și platformă online. Compania importă flori de calitate extra de la bursa internaţională din Olanda. Echipa cuprinde 150 de oameni. Unitățile Magnolia livrează florile prin curieri proprii în 2-4 ore în țară și în maximum 24 de ore în străinătate, având colaborări cu 58.000 de florării din 140 de țări.

Florăria Magnolia face pasul spre internaționalizare

Articolul următor
Institutul Oncologic Prof. Dr. Ion Chiricuță Cluj-Napoca (IOCN) a obținut o finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR),

Centrul de cercetare a cancerului din Cluj va costa 5,6 milioane €

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
8
Share