Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Alba-negra cu Tunelul Meseș. Licitație anulată, licitație relansată

Directorul general al CNAIR, Constantin Pistol, a anunțat anularea, dar și reluarea, în aceeași zi, licitațiilor pentru două loturi ale Autostrăzii Transilvania (A3) de pe teritoriul județului Sălaj.
Porțiunea dintre Zalău și Poarta Sălajului este considerată drept cea mai dificilă din A3 | Foto: CNAIR

Conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a făcut cunoscut stadiul autostrăzilor Sălajului.

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat anularea, dar și reluarea, în aceeași zi, a licitațiilor pentru două secțiuni ale Autostrăzii Transilvania (A3) de pe teritoriul județului Sălaj.  “Am relansat astăzi (joi, n. red.) licitația pentru proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău (care include Tunelul Meseș) și Zalău – Nușfalău, ale A3.

Licitația anterioară a fost anulată tot astăzi, în special din cauza creșterii prețurilor pe piața de profil. Documentația pentru noua procedură de achiziție publică a fost deja transmisă, pentru validare, la Agenția Națională pentru Achiziții Publice.

Contractul pentru construirea celor 41 km (din care 2,8 km de tunel), are o perioadă de implementare de 78 de luni (18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor).

Finanțarea pentru acest contract, cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR, va fi asigurată prin Programul Operațional Transport. Contractul prevede inclusiv construirea a 65 de viaducte, poduri și pasaje (13 km) și a Tunelului Meseș (2,89 km).

După validarea documentației de atribuire, vom publica în Sistemul Informatic Colaborativ al Achizițiilor Publice anunțul de participare pentru adjudecarea contractului, în cadrul căruia vom anunța și data limită pentru depunerea ofertelor”, a spus Pistol.

Toată lumea protestează. Inclusiv politicienii de la guvernare

Președinții Consiliilor Județene (CJ) din Regiunea Nord-Vest (RNV) au trimis o scrisoare deschisă Guvernului României pentru a urgenta finalizarea A3. Ei solicită sprijin în vederea deblocării tuturor aspectelor legate de continuarea celei mai vechi și importante investiții din zonă, A3, “proiect demarat în urmă cu mai bine de două decenii și marcat de o serie de disfuncționalități inadmisibile”.

Aceasta a fost semnată de către președinții CJ Bihor – Ilie Bolojan, CJ Bistrița-Năsăud – Emil-Radu Moldovan, CJ Cluj – Alin Tișe, CJ Maramureș – Ionel Bogdan, CJ Satu Mare – Csaba Pataki, și CJ Sălaj – Dinu Iancu-Sălăjanu.

“Această investiție majoră prezintă un interes strategic pentru România și pentru dezvoltarea sustenabilă a RNV, prin crearea unor infrastructuri de afaceri, incluzând parcuri industriale și logistice, cu locurile de muncă aferente, infrastructură turistică, mici afaceri locale și multe alte activități complementare.

Finalizarea cât mai rapidă a investiției va deschide o nouă poartă de acces spre Europa, A3 având menirea să asigure legătura cu rețelele transeuropene de transport – persoane și mărfuri. De asemenea, ar conduce la interconectarea județelor din RNV cu celelalte regiuni, la creșterea mobilității pe piața forței de muncă, cu impact benefic la nivelul tuturor comunităților din regiune.

Apreciem că, după 20 de ani de la demarare, această investiție vitală pentru regiunea noastră necesită a fi urgentată pe toate căile legale, pe de o parte prin reluarea, într-un termen cât mai scurt, a procedurilor de achiziție publică, iar pe de alta, prin impulsionarea ritmului execuției lucrărilor pe tronsoanelor aflate în lucru”, au subliniat semnatarii documentului.

Estimarea finalizării celui mai greu lot: în cinci ani

Un demers asemănător aparține consilierilor județeni ai USR Sălaj. “Atragem atenția asupra anulării licitației, lansată în 2020, pentru construirea celui mai greu lot din A3, tronsonul Poarta Sălajului – Nușfalău. O nouă licitație reluată de la zero înseamnă amânarea startului lucrărilor până cel puțin în 2025 și finalizarea lor cel mai devreme în 2028. În lipsa acestui sector de autostradă, șoferii sunt condamnați să circule în continuare între Cluj și Oradea pe periculosul și mult prea aglomeratul Drum Național 1″.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Pensiunea Lara, din Valea Ierii, supranumită „Nestemata Munților Apuseni”, a fost scoasă la vânzare cu 4,4 milioane de euro

"Nestemata Apusenilor", la vânzare cu 4,4 milioane €

Articolul următor

INVESTIȚIE. Amenajare piscicolă în extravilanul municipiului Reghin

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share