Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Oradea și Floreștiul intră în parteneriat cu Compania de Autostrăzi

Parteneriatul cu Primăria Florești vizează implementarea drumului de legătură cu viitorul Spital Regional de Urgență (SRU) Cluj.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat acorduri cu mai multe autorități din Transilvania.

Parteneriatul cu Primăria Florești vizează implementarea drumului de legătură cu viitorul Spital Regional de Urgență (SRU) Cluj. Un alt parteneriat a fost încheiat cu Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor și vizează pasajul pentru Centrul de Transport Intermodal din reședința de județ.

“CNAIR va sprijini autoritățile locale prin promovarea de hotărâri de guvern de expropriere în baza documentelor de identificare a proprietarilor realizate în cadrul studiului de fezabilitate și prin elaborarea și depunerea aplicației de finanțare necesară realizării proiectelor.

Numărul parteneriatelor semnate de către CNAIR cu autoritățile locale pentru descentralizarea proiectelor de infrastructură rutieră a ajuns la 65”, a precizat ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.

Un acord de parteneriat semnat cu Primăria Lehliu-Gară și CJ Călăraşi se referă la pasajul de trecere la nivel de cale ferată, Bucureşti-Constanţa (Lehliu-Gară), iar un protocol de colaborare cu Primăria Huși și CJ Vaslui, la elaborarea studiului de fezabilitate pentru șoseaua de centură.

Conectat cu TR 35 și SRU Cluj

Obiectivul de la Florești (județul Cluj) este conectat cu proiectele Centurii Metropolitane (TransRegio Feleac – TR 35) și SRU. Prima fază presupune modernizarea și lărgirea Drumului Național 1 și legătura cu SRU. Primăria Cluj-Napoca a lansat licitația pentru proiectarea și execuția modernizării DN 1, prima etapă a TR 35. Contractul are o valoare cuprinsă între 102 și 120 de milioane de lei, iar finanțarea urmează să fie asigurată din fonduri europene.

Drumul de legătură B4 pentru acces la SRU se va realiza prin nodul rutier nr. 7. Modernizarea DN 1 include lărgirea la trei benzi pe sens, dintre care una pentru autobuze și vehicule speciale, dar și o pistă de biciclete pe un sens. Podul peste girația de acces la viitorul SRU va avea 137 m, cu două benzi pe sens, iar la complexul Metro s-a propus pasaj pietonal subteran.

TR 35 urmează să se execute în două etape. Prima pornește cu lucrările din zona viitorului SRU și merge până la conectarea cu Centura Vâlcele – Apahida. Valoarea lucrărilor este de 998 de milioane de euro. În etapa a doua se vor realiza lucrările din comuna Gilău până în comuna Florești și de la nodul cu Centura Vâlcele – Apahida până la nodul 20 Câmpenești. Valoarea lucrărilor pentru acest tronson se ridică la 410 milioane. TR 35 va avea cinci tuneluri, la Pădurea Făget / Sf. Ion (3) și pe drumul de legătură B3 Florești – Baciu, la Pădurea Hoia (2).

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Apa - una dintre resursele României cu cel mai mare potențial. Harta Digitală a Apelor Minerale

Articolul următor

CIS GAZ participă la târgul internațional EGYPS 2023, consolidându-și activitatea pe piața energetică din Egipt

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share