Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Stadiul lucrărilor la parcarea Park & Ride din Centrul Civic din Oradea filmat cu drona

 Progres vizibil al lucrărilor la parcarea Park & Ride din Centrul Civic: constructorul a început execuția diafragmelor din beton armat, de lângă Catedrala Ortodoxă, în zona corpului P3 a parcării, precum și în zona adiacentă șantierului pasajelor subterane din Piața Emanuil Gojdu.

Cofrarea grinzilor și a planșeului a ajuns la 50% în corpul P1 al parcării (cel dinspre Banca Românească), fiind armate deja în procent de 30%. După finalizarea etapei de cofrare, în  perioada imediat următoare se va trece la etapa turnării planșeului din beton, atât pentru P1 cât și pentru P2 – corpul din spatele Catedralei Ortodoxe, înspre Cetatea Oradea.

În ultimele trei luni, au fost realizate fundația și stâlpii de susținere ai corpului P1, precum și canalizarea pluvială și menajeră. De asemenea, au fost relocate rețelele de agent termic primar și canalizarea menajeră și pluvială aferente Catedralei Ortodoxe. Aceleași lucrări au fost efectuate și la corpul P2, situat în zona din spatele Catedralei Ortodoxe, unde se mai lucrează la canalizarea pluvială și menajeră.

La corpul P3, din zona dinspre CEC, au fost începute lucrările de infrastructură – fundații și umplutura cu balast.

Lucrările de la parcare sunt corelate cu proiectele ce se desfășoară în vecinătate: pasajul subteran din Piața Emanuil Gojdu și înlocuirea rețelelor de termoficare.

Proiect modificat din cauza vestigiilor arheologice descoperite

Vestigiile arheologice vor fi protejate

Reamintim că lucrările au demarat în luna decembrie 2020, valoarea contractului inițial de lucrări fiind de 24.389.235 lei fără TVA, cu termen de execuție de 12 luni. Însă imediat după demararea excavațiilor de adâncime, constructorul S.C Construcții Erbașu S.A a identificat vestigii arheologice, care au necesitat o laborioasă cercetare arheologică preventivă, realizată de un colectiv de experți arheologi de la Muzeul Țării Crișurilor din Oradea. Durata acestora a dus la prelungirea termenelor de execuție, fiind necesară și modificarea proiectului inițial al parcării.

Capacitatea inițială a parcajului a fost de 277 locuri, din care 268 locuri pentru autoturisme, 6 locuri pentru persoane cu dizabilități și 6 pentru mașini electrice, respectiv 9 locuri pentru motociclete. După modificările rezultate de punerea în valoare a vestigiilor descoperite, locurile de parcare se vor diminua la 251 locuri și se renunță la un lift.

Lucrările suplimentare vor fi executate de același constructor, SC Construcții Erbașu SA, în baza proiectului modificator elaborat de SC Pro-Arh SRL, arhitect Pafka Ernest. Vestigiile descoperite vor fi prezentate publicului în forma actuală, descoperită, iar în vecinătate vor fi montate panouri multilingve de informare. De asemenea, zidul ravelinulului și contraescarpei vor fi marcate în pardoseala parcajului în demisol și vor fi amplasate panouri de informare cu istoria locului.

În tot acest timp, executantul a luat măsuri de protejare a vestigiilor în conformitate cu cerințele legislației specifice pentru monumente, prin acoperirea zidurilor de cărămidă și de piatră cu o folie specială.

Constructorul are termen ferm de finalizare a ambelor lucrări luna decembrie 2023.

Prin edificarea parcării, Primăria Oradea urmăreşte îmbunătăţirea condiţiilor de parcare a autoturismelor în zona centrală a orașului, în vecinătatea instituţiilor publice, precum şi pentru cei care fac naveta sau vizitează Oradea în scop turistic.

Stadiul lucrărilor filmat cu drona:

https://www.youtube.com/watch?v=rHQv_rKfLNk&ab_channel=Prim%C4%83riaOradea

 

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV), liderul Consorțiului de Învățământ Dual Clujean (CIDC), a depus cererea de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Giganții industriali ai Clujului pun umărul la viitorul campus din Florești

Articolul următor
Cele mai mari ponderi în transportul de pasageri s-au înregistrat pe Aeroporturile Henri Coandă – București (6,3 milioane îmbarcați, 6,2 debarcați), Avram Iancu Cluj – AIAIC (1,3 milioane îmbarcați și debarcați), Aeroportul Internațional Iași (774.800 îmbarcați și 761.600 debarcați),

Traficul aerian anual s-a dublat în România. Clujul și Timișoara, în top

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share