Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Terminalul DP World de lângă Aiud înseamnă aducerea a 4-5 mări în centrul României

Partener gold al seriei de evenimente The Voices of Business Awards, DP World a anunțat, în 2022, lansarea noului său proiect inovator în România: un terminal intermodal și un hub logistic în Decea, lângă orașul Aiud din județul Alba. Investitorul are intenția de a crea mai multe terminale multimodale, iar cel de la Aiud este primul. Acest terminal va fi deschis pentru bunurile de export din zona Transilvaniei; aici se consolidează tot traficul, respectiv se poate oferi conectivitate nu doar cu portul Constanţa – Marea Neagră, dar şi cu Marea Adriatică, Marea Baltică sau Marea Nordului. Deci, conectivitatea se va face pe coridor feroviar electrificat şi coridor auto.

Prezent la Gala The Voices of Business Sibiu, organizată de revista Transilvania Business în 6 aprilie 2023, Răzvan Filimon, Logistics Sales Manager DP World, a  prezentat principalele caracteristici ale proiectului de la Aiud.

“Suntem prezenți astăzi în 84 de țări de pe toate continentele. Avem 470 de locații în lume, din care 34 în Europa. În România suntem cel mai mare terminal din portul Constanța, care face legătura între Orientul Mijlociu și Asia. Avem terminalul din Dornești, de la nordul țării, care deservește tot ce ar trebui să deservească porturile din Ucraina. Totul trece prin terminalul de la Dornești și ajunge în terminalul din Constanța. Însă, pe lângă acest business, avem o dezvoltare nouă, în centrul țării, în zona Aiudului, care a venit de la noi cumva organic. Pentru că zona Transilvaniei, Banatul, nordul României sunt motorul dezvoltării în România. Am decis să construim acolo un terminal intermodal, care să deservească toată zona aceasta.

Terminalul din Aiud ar putea să deservească businessurile din Transilvania și ar putea să vină în întâmpinarea nevoilor logistice. Deadline-ul nostru de lansare a terminalului este undeva în luna octombrie. Terminalul din Aiud înseamnă aducerea a 4-5 mări în centrul României. Spun asta pentru că în Aiud avem o conexiune bună pe calea ferată cu terminalul din Constanța, adică nu mai încărcăm marfa în camioane să aglomerăm Valea Oltului, dar o ducem pe calea ferată direct în terminalul din Constanța și de acolo – oriunde în lume. Mai mult decât atât, putem să ne conectăm la fel de bine pe cale feroviară cu Rotterdam, cu Gdansk, Koper. Practic, să legăm Marea Adriatică, Marea Baltică, Marea Nordului cu Aiud, cu Transilvania.

Proiectul de lângă Aiud înseamnă 82.000 mp, conexiuni feroviare, electrificate; un antrepozit vamal cu o capacitate de aproximativ 3.500 de containere care pot fi depozitate toată ziua în terminal, plus un depozit logistic de vreo 10.000 de mp. O să putem opera undeva cinci trenuri pe săptămână, 50 de containere pe tren; avem conexiune directă, cel puțin un tren pe săptămână la început, către Constanța, sperăm cel puțin un tren către vestul Europei, suntem încă în discuții’.

Video terminal Aiud:

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Șomaj stabil în județul Bihor

Articolul următor

12 cursuri de formare profesională gratuite pentru sătmărenii ce vor să se angajeze

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Lacul Ursu – comoara județului Mureș

Consiliul Judeţean Mureş a aprobat recent finanțarea unui proiect denumit Lacul Ursu – comoara județului Mureș. Evenimentul va…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share